PDA

View Full Version : Bytte ALLE foringer på XJ?

Rocker
03-28-2009, 13:11
Bilen min har nå rulla over 300k, så jeg regner med at de originale foringene er sprukket litt både her og der.
Fant en haug med Prothane-foringer HER (http://www.teamcherokee.com/Prothane/index.html)som ikke var dyrt....2100,- + frakt for det jeg trenger(tror jeg)

Er dette en god ide, kan jeg klare denne jobben selv, og må jeg ha noe spesial-verktøy som presse el.l?

Hva kan en slik jobb koste å få gjort på verksted?
Ev. betale noen for å gjøre det?

Rocker
03-30-2009, 17:45
Ingen som har skifta foringer her på forumet:question::question::question:

Amund
03-30-2009, 18:52
Ingen som har skifta foringer her på forumet:question::question::question:

Nei, har faktisk aldri opplevd gåene foringer i bærearmene foran (på egne biler). Usikker på om det sitter ei tynn stålhylse rundt gummiforingene der, i så fall må du nok ha en helvetes presse og noe å skyve med som er dønn nøyaktig størrelse for å treffe den, du kan regne med at de sitter godt. Hvis foringa bare er pressa rett i armen er det sikkert bare å sette fyr på dritten med en gassbrenner, og pirke ut resten når det har smelta skikkelig.

Rocker
03-30-2009, 19:27
Ughh...hørtes voldsomt ut det der

dynna
03-31-2009, 20:47
Du bytter jo alle foringene når du kjøper et ordentlig heve sett, hvor det følger med nye bære armer:) Så det er jo noen som har gjort det, på en måte.. He He

Amund
03-31-2009, 23:24
Hehe du sier noe Dynna. Vi har jo også justerbare bærearmer fra Teraflex - med kuler, så slipper du foringer i det hele tatt :smokin:

Rocker
04-01-2009, 00:13
Jammen hør nå her da, gutta boys :eyemouth:

Jeg er da ingen Jeep-professor....jeg lurte jo bare på om det var en god ide.
Må jo være andre foringer under der, enn bare til bærearmene?
Eller er det ikke?
Er jo et lass med foringer der hos Team Cherokee jo.

OME-settet som står på bilen, ble montert for 2 år siden, og jeg vet ikke hva som fulgte med i det OME-settet.

:smokin:

sivrt
04-01-2009, 02:44
Med OME settet fulgte det nok bare med poly foringer til bladfjørene bak vil jeg tro.
Foran finnes det foringer i øvre og nedre bærearmer, trackbar og stabilisatorstag. Resten er styrekuler foran der..

Ikke noe pes å få byttet de selv. Stabstagforinger er bare skruing. De andre foringene kan det nok være kjekt med presse men ikke et must.

Rocker
04-01-2009, 10:28
:)
Der kom svaret jeg venta på.
Takk Sivrt :smokin: