PDA

View Full Version : Til informasjon

troaling
03-28-2009, 14:14
Tenker på dette mht motorisert ferdsel grusholla Åsegarden, kan ikke unngå og legge merke til de uendelige mange snøscooter sporene som er nylig laget der. Er det slik og forstå at Scooter kjøring som er i tillegg langt høyere støynivå enn bilkjøring, er godkjent for kjøring der på nåværende tidspunkt. Dette må kunne kreves ett godt svar på, ellers ser Jeg ingen grunn til at det skal holdes igjen for bilkjøring (offroad avd). Foreslår at de respektive undersøker dette og gir tilbakemelding til undertegnede. Det bør også tas i betraktning at medlemmer har innbetalt en AVGIFT for og være medlem, noe som også innbefatter tilgang til aktivitet/kjøring på området.

mvh

Tom Ingebrigtsen
tlf: 90938368

twoface
03-29-2009, 07:49
Kjenner ikke til at det har vært scooter-kjøring i holla.. Men kan sjekke opp dette slik at det kan avklares. Forøvrig var det, om hukommelsen min er rett sagt på årsmøte / medlemsmøte at området ville være stengt for bruk/kjøring inntil siste gjennomgang av reguleringen var over. Da med unntak av kjøreskolens bruk av området, noe som kommunen vistnok hadde gitt klarsignal for.

Helium
03-29-2009, 11:32
Tidligere har det, og fortsatt, vært drevet opplæringskjøring på snøscooter i holla.
Kan det være at vår kjøring ikke skal ødelegge for denne type kjøring siden vi lager mye dype spor og "grøfter" i snøen .
Håper at det ikke er tilfelle.

Det var bare en tanke jeg hadde.

larsandre
03-29-2009, 13:35
Tidligere har det, og fortsatt, vært drevet opplæringskjøring på snøscooter i holla.
Kan det være at vår kjøring ikke skal ødelegge for denne type kjøring siden vi lager mye dype spor og "grøfter" i snøen .
Håper at det ikke er tilfelle.

Det var bare en tanke jeg hadde.

Ka svarte... Dem skal jo ikke lære å kjøre skuter på stue gulvet... skal være litt ulendt når man kjøre skuter!! Øvelse-gjør mester eller ka de nu va...

twoface
04-02-2009, 00:02
Skal svare enkelt på dette... Grusholla er steng for motorsport-aktiviteter i påvente av at fylket skal gjennomgå saksgangen å gi en endelig godkjennig av området. Kommunen har i påvente av en slik avgjørelse godtatt at området brukes av kjøreskolen. Dette ble sagt klart og tydelig på årsmøte/medlemsmøte, 12 mars 2009.

larsandre
04-07-2009, 15:34
Skal svare enkelt på dette... Grusholla er steng for motorsport-aktiviteter i påvente av at fylket skal gjennomgå saksgangen å gi en endelig godkjennig av området. Kommunen har i påvente av en slik avgjørelse godtatt at området brukes av kjøreskolen. Dette ble sagt klart og tydelig på årsmøte/medlemsmøte, 12 mars 2009.

E de noe nytt om den holla? Har fylket sett på saken?? noen som vet??

Helium
04-17-2009, 20:27
Noe nytt ?

twoface
04-24-2009, 22:14
Har i dag snakket med styreleder i nmk harstad og det er ikke noe nytt enda. Han hadde forsøkt å komme i kontakt med de på fylkeskontoret men uten hell.. så inntil videre må vi nok bare vente.

Kvenmon
05-08-2009, 23:43
Intet nytt under solen ??????!!!!!