PDA

View Full Version : 4L80E problemer.....igjen.....

Chevy-Sheriff
05-07-2007, 23:59
Jepp...den &¤#&%*^¨ kassa går bare i 2. og revers.....:mad:

Funka fint til jobb idag.......så på vei hjem, kjører jeg sakte ett par hundre meter før hovedveien.
Når jeg kommer dit, gir jeg på....da nøkker kassa noe jæveli.....og vil ikke lenger enn 2.gir.......

Prøver å låse i 1. men neida, vil ikke det heller.....

Kom meg hjem....i max55 Km/t........dritt !!!!!

Og har jeg fått sett på det, og ev lest av feilkoder.....NEIDA.....:mad:

Når jeg kom hjem, skulle jeg flytte noe skrot med traktoren......
....da gikk lagerert i vannpumpa, og slo en masse høl i radiatoren.....traktorhælvete.....:mad: :mad: :mad: ....har akkura kommet med inn av døra etter å ha demontert jævelskapet.....newburn

Jan
05-08-2007, 00:14
Dårlig avslutning på dagengrnpirate

Espen
05-08-2007, 08:26
sitt helt i ro! ikke rør noe mer. Ring Kristin Halvorsen og be om mer overføringer til landbruket. Kjøp ny traktor og før rep av automatkasse på denne:)

Chev_G30
05-08-2007, 17:00
Jepp...den &¤#&%*^¨ kassa går bare i 2. og revers.....:mad:

Funka fint til jobb idag.......så på vei hjem, kjører jeg sakte ett par hundre meter før hovedveien.
Når jeg kommer dit, gir jeg på....da nøkker kassa noe jæveli.....og vil ikke lenger enn 2.gir.......

Prøver å låse i 1. men neida, vil ikke det heller.....

Kom meg hjem....i max55 Km/t........dritt !!!!!

Og har jeg fått sett på det, og ev lest av feilkoder.....NEIDA.....:mad:

Når jeg kom hjem, skulle jeg flytte noe skrot med traktoren......
....da gikk lagerert i vannpumpa, og slo en masse høl i radiatoren.....traktorhælvete.....:mad: :mad: :mad: ....har akkura kommet med inn av døra etter å ha demontert jævelskapet.....newburn

Ja sånn var min å låste seg i 2 gir,det jeg gjorde var å gjøre rein dracen å en ny tps for den jeg hadde datt fra hverandre når jeg skulle justere:p Å etter det har jeg ikke hatt noe problem...

Chevy-Sheriff
05-09-2007, 08:31
Ja sånn var min å låste seg i 2 gir,det jeg gjorde var å gjøre rein dracen å en ny tps for den jeg hadde datt fra hverandre når jeg skulle justere:p Å etter det har jeg ikke hatt noe problem...

Ja, tenkte jeg skulle begynne i den enden jeg også.
Har en Drac liggende, prøver den først.....har en extra TPS også...
De delene skal egentlig i PickUpen, når jeg skal bytte fra 400 til 4L80 i den.......men gudene vet når jeg får tid til det....:rolleyes:

Chevy-Sheriff
05-09-2007, 22:13
Jeg har nå ringt Kristin Halvorsen, og hun sponser hele reperasjonen....Thefinger Thefinger Thefinger

Leste av feilkoder....nr 24 kom opp........
Tok ut drac'en - var litt irr der igjen......:mad:

Koplet ifra batteriet og gjorde drac'en ren.
Koplet opp drac'en og batteriet - ingen feilkoder.

Har prøvekjørt ca 3 mil etterpå - funker greit igjen.....:)

Espen
05-10-2007, 08:46
Hurra! Gratulerer da blir det penger igjen til bunadssko:) Hadde vært surt om en slik påkostet kasse som du har i vanen skulle gå i filler så kort tid etter overhaling.

Chevy-Sheriff
05-10-2007, 09:14
Den skal ikke ta kvelden så raskt......og ikke på den måten......

.....men nå er det no' feil med pickupen........newburn