PDA

View Full Version : Transmisjons støy 413

Henning
05-08-2007, 11:51
Det er sinnsykt med støy fra drivverket på min siste 413

I lange nedoverbakker med fritt fall ... der det er mulig å trille med en 413 og jeg trykker inn clutsjen så støyer det ikke. Regner derfor med at jeg kan eliminere støy fra axlingene.

Er det en måte å finne ut... uten å åpne girkassene.. hvilken kasse som sliter?

Bergum
05-08-2007, 12:21
Jeg var sikker på at det kom fra girkassa, men, når jeg byttet Transferekassa, DA ble det stille...
Prøv å sette transferen i fri, og renn ned bakken med clutshen ute, og turtall på motoren.
Variere så turtall og hastighet på bilen.

Se om du finner ut noe mere derfra...

ShuDuck
05-08-2007, 23:33
om du gidder kan du ta av mellomakslingen mellom gir og transfer. Og så kjøre gjennom gira.. men helst ikke så lenge for olja kommer til å renne ut bak på girkassa Thefinger

Tore Hansen
05-08-2007, 23:38
hvis du er i fritt fall i lang nedoverbakke i en suki 413,så er vel støy fra mellomkassa ditt minste problem,heheThefinger Thefinger Thefinger

Yakuza
05-09-2007, 11:57
Det er sinnsykt med støy fra drivverket på min siste 413

I lange nedoverbakker med fritt fall ... der det er mulig å trille med en 413 og jeg trykker inn clutsjen så støyer det ikke. Regner derfor med at jeg kan eliminere støy fra axlingene.

Er det en måte å finne ut... uten å åpne girkassene.. hvilken kasse som sliter?
er bilen gått særlig over 130000km er det som regel girkassa. Dersom den er gåen høres det mest ved belastning, gjerne litt meir i 3 og 5. min er stille ved lite/ingen belastning men ved belastning enten ved brems på giret eller aks. så støyer det. dette er 2. gang eg har det på like mange SJ.
brukte girkasser er det lite av som er fri for støy så vil nok anbefale overhaling. dett er ikkje standardlager du finn i butikken, så disse må kjøpast hos suzuki, eller billigare rep.sett på f.eks trailtough.

sven
05-09-2007, 23:56
lagerene med segeeringsspor er og å få fatt i igjennom en god maskinforretning.... en her i nærmiljøet overhala ei 410 girkasse og fikk alle lager igjennom ei lokal maskinforretningssjappe...

Yakuza
05-10-2007, 11:46
lagerene med segeeringsspor er og å få fatt i igjennom en god maskinforretning.... en her i nærmiljøet overhala ei 410 girkasse og fikk alle lager igjennom ei lokal maskinforretningssjappe...

Mulig dette er forskjellig frå 413/410, for 413 lagera var ikkje å oppdrive når eg overhalte ei kasse i '96-'97.. Kan sjekke igjen, har lagera liggande heime.

Bergum
05-11-2007, 08:52
OM Du har alle målene på de lagrene, så hadde jeg vært taknemmelig..
Kunne jo sett om det var mulig å få tak i her og, og om det er, så lage en "lagerpakke" til zukiene....