PDA

View Full Version : Olje filter til div chevys på Biltema!!!!

tigger
05-09-2007, 10:23
Lurer på om detta kan værra bra? merkelig hvor mange motorer samme filter springer over også. Prisen vakke gæærn kan jo forsvare hyppigere bytter
http://www.biltema.no/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1177&strCarId=Chevrolet

Thunderbolt
05-09-2007, 18:40
Det er riktignok veldig mange Chevy motorer som bruker samme filter, men ikke alle i listen som kommer opp.
Hvis du ser på dimensjonen til høyre ser du at det er flere forskjellige filter på denne lista.

Håper ikke du avgjør hvor ofte du må skifte olje basert på om oljefilteret koster 59,- eller 99,- .....

tigger
05-10-2007, 00:56
Filter å oljepris kan virke inn jo :eek: MEN ikke sjeldnere enn 3-5 ganger i året (ca 4-6000)

EKJ
05-11-2007, 00:51
Jeg har vært litt skeptisk til oljefiltere jeg ikke vet hvor kommer fra, mulig at det er en kjent filterprodusent de bruker? Fram har jeg vært veldig skeptisk til pga overstømsvenil laget i plast, og tildels dårlig erfaring med lekkasje. så jeg bruker enten originalt, eller purolator. Det skiller vel snaut 40kr på biltema filteret kontra AC delco sitt, og det får det bare koste. crossboned

Dools
05-13-2007, 23:23
grnpirate deler til Chevan min fra Biltema er veldig FY FY... Der kjører vi kun kjente merker jeg hvet er bra.
Fikk en gang i tiden ett oljefilter fra Biltema til Asconan som var TETT.. ingen gjennomstrømmning overhode... Så vi holder oss langt unna.
At biltema er billig er jo greit nok det. kjøper skrot og skrammel derfra, men ALDRI ALDRI parts eller olje til bilene mine...
Billig olje kan vise seg å være en dyr invistering. Og at det er stor forskjell på olje er det vel liten tvil om ? Sier ikke at den dyreste nødvendigvis er den beste. Men å srisikere motor evt andre dyre deler på bila mine for å spare en 50 lapp eller 2 er det ikke verdt.

Kjerstigrnpirate