PDA

View Full Version : Hva har du gjort med Mercedesen din i dag?

mercemann
05-13-2009, 13:47
Jeg begynner med gårdagen...

Gikk over driverk og smurte opp, rettet på en mellomaksel som var satt på feil og satte fast litt bolter som hadde løsnet.

Rossi
05-13-2009, 15:50
Idag har jeg beundret min Geländewagen. I stort sett det jeg gjør egentlig:smile: Sikkert siden Geländewagen er verdens beste bil:smokin:

Lundblad
05-13-2009, 18:13
Har brukt de siste 2 dagene på å vurdere hvor jeg skal starte med og vaske bilen. Like mye gjørme på utsiden som innsiden..

Rossi
05-13-2009, 19:32
Beste plassen for den avgjørelsen er i det dypeste gjørmehullet på Vekve:laughing:

mercemann
05-13-2009, 21:25
Har brukt de siste 2 dagene på å vurdere hvor jeg skal starte med og vaske bilen. Like mye gjørme på utsiden som innsiden..

Bruk mercemann-metoden... Åpne dørene. Spyl fra alle kanter med en stooor slange. Da blir den ren og fin både inni og utpå.

mercemann
05-13-2009, 21:26
Har forresten gjort litt i dag også...

montert fremre mellomaksel og eksosen etter gårdagens jobb. Og byttet speedometervaier.

Nesten uvant å ha et speedometer som virker. Har kjørt med GPS i et år nå :shaking:

mercemann
05-15-2009, 01:41
Overført penger for 3 sett AT-breddere til G. I slutten av neste uke bør Gelenda ha fått nytt utseende :smokin:

Rossi
05-15-2009, 06:41
Igår måtte jeg enda en gang forklare for samboeren hvor fantastisk Maxim er.......
Burde bli advokat snart etter all argumentering for G-wagens fortreffelige egenskaper:smile:

Rossi
05-15-2009, 06:49
Igår argumenterte jeg for Maxims fortreffelighet, igen. Samboeren prøver litt forsiktig å hinte frampå om "vanlig" bil. Stille bil. Komfortabel bil. NYERE bil. Det beste er at hun vil ha mere motor så en gang i fremtiden skall jeg ha meg medisin mot kraftmangelen som råder i gammel-G:grinpimp:
Kjørte forbi en Mondeo(ikke kjørte forbi som forbikjøring, men kjørte forbi som den sto parkert) og når hun sa:
-En sån kan jeg tenke meg! Var det rett før jeg omkom i førersetet:puke:

Harald
05-16-2009, 09:34
BYTT KJERRING!!!
Mondeo, det nye stygge ordet. FY
Men dersom ho vil ha større motor finnes jo GD i AMG utgave (nyere og dyrere)
:beer:

Igår argumenterte jeg for Maxims fortreffelighet, igen. Samboeren prøver litt forsiktig å hinte frampå om "vanlig" bil. Stille bil. Komfortabel bil. NYERE bil. Det beste er at hun vil ha mere motor så en gang i fremtiden skall jeg ha meg medisin mot kraftmangelen som råder i gammel-G:grinpimp:
Kjørte forbi en Mondeo(ikke kjørte forbi som forbikjøring, men kjørte forbi som den sto parkert) og når hun sa:
-En sån kan jeg tenke meg! Var det rett før jeg omkom i førersetet:puke:

Rossi
05-16-2009, 20:00
BYTT KJERRING!!!
Mondeo, det nye stygge ordet. FY
Men dersom ho vil ha større motor finnes jo GD i AMG utgave (nyere og dyrere)
:beer:
Hahaha!
Bytter ikke ut verdens beste:smile:

Dessuten har vi forhandlet litt siden sist jeg skrev og Maxim blir + at jeg har fått halvveis GO på en en annen bil-drøm:wink_animate:

mercemann
05-17-2009, 17:10
Kjøpte nye klarglasslykter i går..... Må vel se om jeg får montert dem i dag....

Lundblad
05-17-2009, 18:12
Idag har jeg skrudd av 35" dekkene og montert orginaldekk.
Dette grunnes ubrukelige kammerater som kjører sine egene dekk til helvete, så mine må på utlån Thefinger

Kvenmon
05-17-2009, 20:08
Hmmmm jeg kan vell skrive her jeg å nåThefinger
Har vaska, impregnert og polert skinseter og dasjbord.....ellers fylt diesel og kjørt :grinpimp:

Rossi...det finnes stjernegrisa me 4x4, diesel som går godt, er billi i forbruk, og er veldig stille inniThefinger...kjærringa mi har

mercemann
05-17-2009, 22:12
Har vaska, impregnert og polert skinseter og dasjbord.....ellers fylt diesel og kjørt :grinpimp:

Rossi...det finnes stjernegrisa me 4x4, diesel som går godt, er billi i forbruk, og er veldig stille inniThefinger...kjærringa mi har

Glede mæ te æ blir voksen nok te å ha en bil som trenge polering av lakk å skinnseter:smile:

Rossi
05-18-2009, 07:06

ML er bil for voksne M-ainnfolk, eller mer nøyaktig, fruene deres:smile: Vi som ikke er fullt så utviklede enda kaller oss G-utter med stolthet og har daglige diskusjoner med kjærestene om hvofor Geländewagen er verdens beste bil. Igår f eks fikk samboeren min kjøre en Chrysler Neon som hun nå har bestemt seg for er drømmebilen:puke: Kommer til å ta flere dager for meg å forklare hvorfor Maxim må få bli i familien bare for det:(
Neste gang skall hun få prøve en Seriebil tenkte jeg sån at G-wogna virker som en skikkelig komfortabel, rask og moderne bil:wink_animate:

Harald
05-18-2009, 08:36
EEh BYTT KJERRING!!
Dersom det står Crysler på nokka, ikkje kjøp!
Bare d å bytte lyspærer er et H..
2l med aut er morsom å kjøre, når den går.
Mere skruing dær enn på en Ford
:beer::beer:

mercemann
05-18-2009, 16:26
Har fått byggd sammen biltemalyktene med mine gamle orginallykter.... Nå ligger de til tørk. Kansje blir det klarglass på gelenda i løpet av kvelden.

Rossi
05-21-2009, 07:41
EEh BYTT KJERRING!!
Dersom det står Crysler på nokka, ikkje kjøp!
Bare d å bytte lyspærer er et H..
2l med aut er morsom å kjøre, når den går.
Mere skruing dær enn på en Ford
:beer::beer:

Bytter ikke ut den beste som sagt:smile:
Har du hatt en 2.0l automat? Det er nemmelig en sån hun kjørte og ble så forelsket i skjønner du........
Jeg har enda et håp om at hun vil beholde Maxim bare jeg "on-roadiserer" den litt for henne:wink_animate:

mercemann
05-24-2009, 13:23
Har fått rydda litt i bilen... Nå er det straks på tide å kjøre de 35 milene hjem.

Rossi
05-24-2009, 15:33
Har fått rydda litt i bilen... Nå er det straks på tide å kjøre de 35 milene hjem.

Kjør pent.....eller forresten: -Peis på!
Jeg har mekket litt med skiltfestet bak idag. Ikke helt ferdig enda da jeg har lånt vekk bor og boremaskin men det ordner seg etterhvert:smile:

mercemann
05-27-2009, 17:42
Fikk satt på nye utbyggere og den ene klarglasslykta i går. Og montert godhjula i dag. Ble ikke så verst:grinpimp:

mercemann
06-02-2009, 22:58
Montert ny dieselpumpe og testkjørt litt i dag. 250hk hjelper faktisk på selv i 2,5 tonn tysk stål :D

Rodriguez
06-03-2009, 00:07
Montert ny dieselpumpe og testkjørt litt i dag. 250hk hjelper faktisk på selv i 2,5 tonn tysk stål :D

Lucky bastard.. vil å ha litt mer ponnia i min!

Har fått montert inn dashen igjen.. men kom på at æ glømte den avstiveren, å den ene lufte"slangen" til venstre ventil, så må vell av me den igjen!

har fått montert nye vinduspussergjennomforinger, og gassvaier foring..

Rossi
06-03-2009, 09:58
Vil og ha mer power:smile:

Jeg har handlet Irok til min bil så da blir det vel kapping og styr etterhvert tenker jeg:wink_animate:

knixen
06-03-2009, 11:03
Vil og ha mer power:smile:

Jeg har handlet Irok til min bil så da blir det vel kapping og styr etterhvert tenker jeg:wink_animate:

Endelig gromme dekk til deg!!! 36" antar jeg? Gleder meg til å se... har 36" irok liggende utfor her, til en annen som bor i distriktet! :smile:

Rossi
06-03-2009, 14:26
Endelig gromme dekk til deg!!! 36" antar jeg? Gleder meg til å se... har 36" irok liggende utfor her, til en annen som bor i distriktet! :smile:

Jeg som trodde MT/R:ene var gromme dekk:(

knixen
06-03-2009, 22:47
Jeg som trodde MT/R:ene var gromme dekk:(

det er jo gatedekk... :wink_animate:

Rossi
06-04-2009, 09:17
det er jo gatedekk... :wink_animate:
Dem ser no litt grom ut iallefall:smile:
Bedre enn de slitte 255/75-15-dekkan som satt montert når æ kjøpte bilen i det minste:wink_animate:

mercemann
06-07-2009, 12:40
Dama fikk ny olje, nytt oljefilter og dieselfiltre og ny oljetrykksgiver i går.

Bilkar
06-09-2009, 17:44
Hallo G-utter.. prøver meg litt her jeg også:) Skal skru/kappe av bakfangere i dag. da jeg ikke lyktes med og kjøre de av..

mercemann
06-09-2009, 22:59
Hallo G-utter.. prøver meg litt her jeg også:) Skal skru/kappe av bakfangere i dag. da jeg ikke lyktes med og kjøre de av..

Er vel ingenting som rekker opp til dine fangere har jeg forstått:idea:

mercemann
06-09-2009, 23:01
Dama har fått to nye fine bilsteindempere i fronten. Kom jammen opp to tre cm av gasstrykket:cruiser2:

Bilkar
06-09-2009, 23:27
Det var vel litt overdrivelse :) 17 nøkkel og luftskralle ble løsningen. begynte og ta av lister, samt pusse litt i kveld.. må vel få på litt lakk etter hvert.

Nye dempere gjør alltid godt :)

Rossi
06-10-2009, 08:08

Du måtte kapitulere til slutt ja:smile:
Rart at det skall være umulig å knuse G-wognfangerene?!
Dine må da enda være mulig å selge til noen som trenger ikke opprustede fangere:laughing:

Mercemann: Grattis med nye dempere da:smile: Gjorde nok got for Gelenda å komme seg litt opp i verden:smokin:

Jeg har forresten fått på Creepy Crawler-dekkene på Maxim nå. Bilder kommer etterhvert:smile:

Kvenmon
06-10-2009, 10:45
Grattis Mattis, men har ikke ho Geleda fått nye fjærer å da:grinpimp:

Rossi
06-15-2009, 10:54
Har bulket det meste av platedeler og omtrent ALT under Maxim.

Han ser ut som et dass stakkar.....:(

Nye idèer for forbedringer har det å dukket opp, blir noe annet når man får testet ting in action så å si:smokin:

knixen
06-15-2009, 14:28
Har bulket det meste av platedeler og omtrent ALT under Maxim.

Han ser ut som et dass stakkar.....:(

Nye idèer for forbedringer har det å dukket opp, blir noe annet når man får testet ting in action så å si:smokin:

he he, sånn er det! Min var vel bulkfri i 10 dager ca... :wink_animate:

BILDER ROSSI, BILDER!!!

mercemann
06-15-2009, 20:53
Gelenda har fått en ny kanal i dag. 80x80 firkantrør med kobling for luft......

Bilkar
06-15-2009, 23:30
Jeg har sveisa rust i ei dør + litt på en kanal. sparka ut frontruta.. jett hva jeg fant? rust og mere rust!! må ta ut dashbord for og sveise. også kappa bort fremre karosserifeste. skal snu det så det kommer 10cm lenger bak:beer:

Rossi
06-16-2009, 08:39
Gelenda har fått en ny kanal i dag. 80x80 firkantrør med kobling for luft......

Bare klargjør for to til av de kanalan du Mercemann! Må ha skikkelige greier på Maxim skjønner du:wink_animate:

mercemann
06-16-2009, 08:43
Jeg har sveisa rust i ei dør + litt på en kanal. sparka ut frontruta.. jett hva jeg fant? rust og mere rust!! må ta ut dashbord for og sveise. også kappa bort fremre karosserifeste. skal snu det så det kommer 10cm lenger bak:beer:

Har sett litt på den løsninga. Men den er ikke enkel å få bra. Ville heller flytta festet inn mot ramma slik som jeg gjorde. Det gir betraktelig bedre plass en orginalt. Men 40" er nok maks ved en slik flyttting. (Min løsning er også godkjent av synet)

Bilkar
06-16-2009, 16:30
Har sett litt på den løsninga. Men den er ikke enkel å få bra. Ville heller flytta festet inn mot ramma slik som jeg gjorde. Det gir betraktelig bedre plass en orginalt. Men 40" er nok maks ved en slik flyttting. (Min løsning er også godkjent av synet)

Mer lik 463? Skal opp i garasjen i kveld og forske litt på saken:smokin: må jo ha mulighet for 42" Thefinger hehe,, Fikk du hørt om breddere:question:

mercemann
06-16-2009, 22:21
Mer lik 463? Skal opp i garasjen i kveld og forske litt på saken:smokin: må jo ha mulighet for 42" Thefinger hehe,, Fikk du hørt om breddere:question:

Bilder på prosjekttråden min.
Har ikek fått sjekket opp breddere enda. Laaaaange dager i garasjen.

Bilkar
06-16-2009, 22:38
Bilder på prosjekttråden min.
Har ikek fått sjekket opp breddere enda. Laaaaange dager i garasjen.

Sett på bildene ja. jeg har jo 3" BL, så de er det ikke noe problem og snu feste. ser at de ikke går med 40mm ja:smile: Håper du får litt tid til overs da, lange dager i garasjen er jo bare gøy:smokin:
Vært gøy og tilpasset og fått de på snart, har "litt" sveising igjen først uansett:(

mercemann
06-17-2009, 10:39
Sett på bildene ja. jeg har jo 3" BL, så de er det ikke noe problem og snu feste. ser at de ikke går med 40mm ja:smile: Håper du får litt tid til overs da, lange dager i garasjen er jo bare gøy:smokin:
Vært gøy og tilpasset og fått de på snart, har "litt" sveising igjen først uansett:(

Problemet blir vel at det kommer i veien for radiusarmens innflex. Når rammerøret kommer så langt bak, så må det også flyttes ned. Men så spørs det jo hvor pent/gatelegalt du vil ha det.

mercemann
06-18-2009, 16:15
De nye utbyggerne og kanalene har fått et raskt strøk lakk i dag. Pen langtfra, men langtfra pen.

Bilkar
06-18-2009, 19:13
Problemet blir vel at det kommer i veien for radiusarmens innflex. Når rammerøret kommer så langt bak, så må det også flyttes ned. Men så spørs det jo hvor pent/gatelegalt du vil ha det.

Målet er at det skal være solid! Lovlig eller ikke driter jeg i på denne bilenThefinger.. men du har ett påeng med radiusarmene ser jeg, blir vel no egenkomponerte fester tenker jeg:laughing:

Rossi
06-21-2009, 23:33
Har gått over Maxim litt etter Trophyt forrige helg.

D V S montert skjermutbyggerne og smurt opp mellomakslingene, trenger ikke mer oppretting når man ratter G:grinpimp:

mercemann
06-23-2009, 19:58
Gelenda har fått litt mere TLC. Litt nytt stål i dørken på høyresiden forran. Nå gjenstår bare bakdøra og bakhjørnene. Så skal alt av interiør ut så jeg får gjort rent, smurt med rustmelk, grunnet , lakka og smurt alle flater med noe understellsguffe som tørker.

Kvenmon
06-23-2009, 21:23
Rossi....no treng du vell ikke å lete ette offroadprosjektThefinger

Mattis....du e flink, få no på litt farge på ho Gelenda no så begynne det jo å bli riktig bra...

Jeg har hatt MLn på 4 hjulskontroll i dag. Den har pina det spist opp innerdelen på alle 4 hjula på snaut 400mil:eek:
Trøsta er at med god service fra bilselger, så får vi 4 nye hjul gratis, 4hjulskontroll og en mini service nå etter snart 3 mnd eie. ( og jeg får litt smaler men litt høyere profil.....selv om det er snakk om små promillerThefinger)

Rossi
06-25-2009, 21:34
Rossi....no treng du vell ikke å lete ette offroadprosjektThefinger

Mattis....du e flink, få no på litt farge på ho Gelenda no så begynne det jo å bli riktig bra...

Jeg har hatt MLn på 4 hjulskontroll i dag. Den har pina det spist opp innerdelen på alle 4 hjula på snaut 400mil:eek:
Trøsta er at med god service fra bilselger, så får vi 4 nye hjul gratis, 4hjulskontroll og en mini service nå etter snart 3 mnd eie. ( og jeg får litt smaler men litt høyere profil.....selv om det er snakk om små promillerThefinger)

Du har så rett så rett. Nå kanskje en gammel klassisk LR kan bli aktuell til hverdagsbruk:wink_animate:

Idag har jeg forøvrig lekt med noen av de ivrige AES-guttene. Enda en bulk. Sjarm kaller dere LR-boys det eller hvordan var det med det der egentlig:smile:

Kvenmon
06-25-2009, 23:48
Tja bulker og riper kalles for patina på LR språket....men det har sin sjarm når de kan fortelle en historie:grinpimp:

Rossi
06-25-2009, 23:51
Tja bulker og riper kalles for patina på LR språket....men det har sin sjarm når de kan fortelle en historie:grinpimp:

Historien er som regel:

-Broooooom!!! Kræsj...........

Bilkar
06-26-2009, 00:39
Lurer inn ett bilde her jeg, fra i vinter, vi var oppe i en sinnsyk skibakke og kjørte. 43 grader stigning i lang bakke er tungt!
fra venstre: Snorres v8-vogn..Bjørnar K`s hilux.. og min v8-vognThefinger

Rossi
06-27-2009, 14:27
Najse G-wogner på det bildet Bilkar! Dem ser bra rå ut i forhold til gatebilen til Bjørnar:laughing:

Idag har jeg reparert automatkassa på Maxim igjen. Fungerer betraktelig bedre etter litt løøøøve:wink_animate:

Bilkar
06-27-2009, 15:15
Najse G-wogner på det bildet Bilkar! Dem ser bra rå ut i forhold til gatebilen til Bjørnar:laughing:

Idag har jeg reparert automatkassa på Maxim igjen. Fungerer betraktelig bedre etter litt løøøøve:wink_animate:

hehe:smile: bra treff det der.
har du mange timer på den stakkar`s girkassa nå?:laughing:

narviboy
06-27-2009, 22:14
montert 35"creepy crawler og testa dekkene litt i gjørma. funka ganske bra=)

Bilkar
06-27-2009, 23:03
montert 35"creepy crawler og testa dekkene litt i gjørma. funka ganske bra=)

Thefinger:beer:

Rossi
06-28-2009, 09:51
hehe:smile: bra treff det der.
har du mange timer på den stakkar`s girkassa nå?:laughing:

Hm....skal vi se nå.

12timer i romjula for 1.5år siden
+
20timer på Fosen G-wagenverksted AS i Juni
+
8minutter på formiddagen igår:smile:

+++

=32h 8min +++

Ikke ille å klare skru så mye på en eneste girkasse uten å ødelegge den:laughing:

narviboy
06-30-2009, 11:29
i dag kom kompressor og vinsj sett fra larsenvinsj=) alltid like rask og god service der=)

narviboy
07-06-2009, 21:48
i dag er bumpstop festen kuttet bort og nye blir laget i morgen, hevesett og bakhjørner ankom posten i dag og blir hentet i morgen. ny lykt montert og frontfager modifisert. alt klart til og komme inn i vognkortet på kontroll hos BT DEN 15=)

mercemann
07-07-2009, 07:23
Ny motor er kommet i gelenda etter at veiva knakk på den forrige. Også montert større turbo. Holseth c1h ser ut til å være grei størrelse. Nå er det litt mindre effekt på lave turtall, noe som er kjent for å være en veivknekker.

Kvenmon
07-07-2009, 08:55
Fint du er på "føttene" igjen....får håpe maskinisten holder seg ihop nå da.

mercemann
07-07-2009, 15:40
Fint du er på "føttene" igjen....får håpe maskinisten holder seg ihop nå da.

Satser virkelig på det. Men som du vet... man kan ikke vinne uten å satse. Så får vi diskutere en annen gang hva jeg eventuelt vinner:eyemouth:

narviboy
07-07-2009, 23:23
i dag er hevesett montert. 1time per side bak, men da 5min og montere fjær og 55min på og kutte bort gammel bumpstop og sveise på ny. 15min per side i front. gikk som en lek. og blei ufatteli bra!!!

Rossi
07-07-2009, 23:38
Good work Narviboy!

Bilkar
07-07-2009, 23:50
i dag er hevesett montert. 1time per side bak, men da 5min og montere fjær og 55min på og kutte bort gammel bumpstop og sveise på ny. 15min per side i front. gikk som en lek. og blei ufatteli bra!!!

Heving er viktig ja:) bilder??

Kvenmon
07-10-2009, 21:28
Ml (mannebilen) har vært til Tromsø i dag på ny 4 hjulskontroll og montering av 4 nye hjul. Denne gangen ble det 255/55-18 og bilen ble myyye bedre og komfortablere å kjøre....nå slipper jeg endelig å sitte å passe på som en tulling når jeg kjører på dårlig asfalt...

Men feilen på cruscontrollen klarte de ikke å fikse, så jeg får time hos de stjerneekspertene i Målselv....det er jeg veldig fornøyd med:grinpimp:

narviboy
07-17-2009, 22:09
byttet bakhjørne og lakkert. ble¨supert!

kjørte til senja i dag. men motor blir fort varm og dette ender med at gearkasse "koker" og aut kasse spytter ut olje gjennom lufting, på eksosen som er varm, så ryker det inni h.... i bakker. har ikke viftedeksel, men skal jo være nåk kjøling. spiller ny termostat. noen som har en løsning på mitt problem?

narviboy
07-19-2009, 23:44
i dag har pelle fått sin faste måndtlige service, sjekka olje på motor og gear, etterfylt på gear da kasse spytter ut ved høy temp. smurt opp alle akslinger og kryss, skiftet diff olje framme og bak. og gått over driverk og div. så da er det 1 mnd til neste "service"

Lundblad
07-20-2009, 02:19
Har mest bare savna bilen i det siste æ :crybaby2:

narviboy
07-21-2009, 22:35
hmm, ja rart med det, når man plages hate man driten og sku aldri ha invistert i den, når man e lenge borte fra den så savne man den. faen nesten litt som med kvinnfolkan=p

Rossi
07-21-2009, 23:23
Enig Narviboy:smile:

Idag har jeg skiftet starter på Maxim og montert stabstaget igjen. Merket knappt forskjell............

narviboy
08-06-2009, 09:34
var på godkjenning hos bt på hevesett fra orc og bodylift. fikk ikke godkjent grunnet tuv papirene var på tysk og ingen der kunne tysk............ fikk beskjed om og ringe orc og få dem til og skrive papirer på norsk. fantastisk service=)

knixen
08-06-2009, 11:55
var på godkjenning hos bt på hevesett fra orc og bodylift. fikk ikke godkjent grunnet tuv papirene var på tysk og ingen der kunne tysk............ fikk beskjed om og ringe orc og få dem til og skrive papirer på norsk. fantastisk service=)

he he, lykke til... Tror det koster 3500 per side for offisielt godkjent oversetting...

Sånn er gutta der, men det burde være mulig å sende de til noen i BT systemet som kan tysk?

Bjørnar K
08-06-2009, 12:10
meine å a hørt d at norsk, svensk, dansk, engelsk og tysk er språk som er offisielt godkjent på TUV papirer og derfor blir d da biltilsynet sin oppgave å oversett d.. herre e nokka æ har hørt å e usekker på om d e sånn..
kansje d e verd å sjekk opp d :smile:

Bilkar
08-06-2009, 19:16
meine å a hørt d at norsk, svensk, dansk, engelsk og tysk er språk som er offisielt godkjent på TUV papirer og derfor blir d da biltilsynet sin oppgave å oversett d.. herre e nokka æ har hørt å e usekker på om d e sånn..
kansje d e verd å sjekk opp d :smile:

Godkjente orc BL+Fjærer på min i trondheim, med tyske papirer. der kan de vertfall tysk..

men.. det står i papiret at godkjent merce verksted skal justere bremsventilen!?

narviboy
08-06-2009, 23:58
stemmer det! må forlenge staget med 40mm og få det godkjent. men de sa at det ikke trengte og være merkeverksted. så den var jo greit da mercedes har 1mnd ventetid på time i sommer. men bodylift skal være i alu? hva er det for noe tull, har jo orginal bodylift i pvc med tuv papirer. hmm, ja ja, får vente i spenning..

xibriz
08-07-2009, 08:55
Merkelig at de ikke kunne tysk. Når jeg var der før sommeren var den en oldis som hadde en spretten jentelærling.. å han kunne tysk jævlig godt. Stod å oversatte ord for ord til lærlingen :shaking:

mercemann
08-11-2009, 23:33
Ny radiator bestillt fra sumitracing.... Gelenda gleder seg:beer:

mercemann
08-13-2009, 23:56
Stått fast i myra i dag, mens alle andre kjørte gjenom.... AT dekk er kjipt

Rossi
08-14-2009, 06:58
Stått fast i myra i dag, mens alle andre kjørte gjenom.... AT dekk er kjipt

Åsså ALLE andre da:laughing:

mercemann
08-27-2009, 09:55
Fikk endelig satt sammen eksosanlegget. Så nå kommer 2 stk 2,5" rør ut over tanken. Fysj det er kronglete over der. Maks ti cm med beint rør jo :O

narviboy
08-27-2009, 16:14
Kjøpte ny kort gd.. overraskene god stand, fint vinterprosjekt..

mercemann
08-27-2009, 19:01
Kult. Blir det finbil eller racevogn?

Roy HP
08-29-2009, 08:32
Da fattern kjørte sund motoren i den gule G-wogna så blei han sur og for til Alta og kjøpte en til så æ har hadt litt lett service på den, skifta dørstoppera, speil og sveist bakdøra som va sprukket ja og dørstopper på den å...
skal legge ut bilda seinere

mercemann
09-03-2009, 19:45
I dag har æ kun kjørt... Men i hælga fikk æ fjerna rusta i høyre bakhjørne å skjært ut litt i venstre. Bytte nok venstrehjørnet komplett tenke æ....

narviboy
09-09-2009, 08:43
gått gjennom bilen litt, og funnet en liten lekkasje på oljefilter hus. bare og bytte pakning. plages fortsatt med kjøleproblemer. har ny radioator, tatt radiatorrens, fått på deksel rundt vifte. Bilen er nå pakket opp med stropper og tau og klar for offroad på mauken fra onsdag til søndag.. SWEEEEEEEEEEEET

Bobas
09-11-2009, 01:36
Etter to års lagring skal jeg nå ta Wogna i bruk igjen. Har skiftet oljer på alle gir- og fordelerkasser. Byttet motorolje, kjølevæske, alt av filter byttet, smurt knokkelhus og akslinger. Skiftet eksospotte. Byttet hjullager. Satt i nye batterier. Byttet dempere. Tatt EU-kontroll. (Godkjent, bortsett fra at bremselysa ikke virket. :/ Så må på en liten etterkontroll.)
Og nå venter jeg bare på at BT skal godkjenne fjærhevingen. :) (Krysser fingrene.)

Bobas
09-19-2009, 23:12
Ja, ja ...
I dag har jeg fått montert gitter på innsiden av kalesjen. Dette gjør at den ikke blir like lett å bryte seg inn i.

I morgen blir det montering av stereo, ryggelys/arbeidslys og nytt rele til vinsjen. :smile:

Rossi
09-21-2009, 07:32
Så da har endelig Maxim fått seg en liten luftetur i gjørma. Fasit: Knust høyre felg og fullstendig maltraktert høyre forhjul. Klarte desuten å bøye styrestaget ser det ut for:(

Noen som har bra kontakter på frakt fra Stavanger? Har tre slitte MT/R som ligger å venter på meg der......

Lundblad
09-21-2009, 17:26
Så da har endelig Maxim fått seg en liten luftetur i gjørma. Fasit: Knust høyre felg og fullstendig maltraktert høyre forhjul. Klarte desuten å bøye styrestaget ser det ut for:(

Noen som har bra kontakter på frakt fra Stavanger? Har tre slitte MT/R som ligger å venter på meg der......

crossboned

Hoydal
09-28-2009, 21:39
idag har har jeg fått sica rundt frontruta:D lite artig at det lekker vann inn ruta når det regner hehe.. så skal prøve og få ordna varmeapparatet t torsdag, vil ikke blåse varmt, men har finni feilen :) er bare ikke motivasjonen som er på topp for og skru ut dashen idag.

mercemann
11-17-2009, 08:50
Klargjøring for eu i gang. Kjøpte like godt komplett feltvogn uten karosseriet for å ta deler av.

Kvenmon
11-17-2009, 10:00
Klargjøring for eu i gang. Kjøpte like godt komplett feltvogn uten karosseriet for å ta deler av.

Her jobbes det ser jeg....trodde det var skolen som hadde første pri nå og i overskuelig fremtidThefinger

Jeg har selv vært ikke mindre enn 3 ggr på service med ML sin girkasse.....og siste gangen fant de feilen. En veldig dårlig kontakt i skjøtepkt under girvelgeren.....nå girer han ML som den Merca han er:grinpimp:

narviboy
11-24-2009, 10:14
tatt ned gearkasse for bytting fra 123 kasse til g kasse da min var uten revers. noen som har en kort mellomaksling til meg. manuell eller aut er uansett=)

narviboy
11-25-2009, 11:12
Der var g.kassa motert og bilen oppe og går. endeli har jeg revers=) trenger fortsatt kort aksling hvis noen har. og evt. gearstang fra orginal g eller 124.

Helium
03-02-2010, 23:21
Siste uke i garasjen sammen med en av mine sønner som har sett G lyset.
Han har kjøpt seg en lang 87 mod , 300 STT . Grei bil.

Plukket ned 5 trinnskassen fordi den manglet 4 gear og var nesten fri for olje.
Montert ny komplett clutch.
Montert 4 trinns kasse.
Forlenget 1 stk mellomaksling.
Sveis rusthull på eksos.
Testet OK.

Helium
10-17-2010, 22:55
Rabalder langs veien i dag da den ene drivakslingen knakk i 70 km/t.

Mye lyder og turen videre ble tilbragt på bilhenger trukket av min sønns G.
Godt å ha tilgjengelige trekkvogner...

Som bildene viser så satte dette spor etter seg,.:smokin:

Rossi
10-18-2010, 09:00
Hoppsan! Det der så ikke noe gøy ut Helium:shaking:
Godt det endte bra i det minste!

Sarruno
02-21-2011, 13:05
Aiai, den er lei, Hemium...

Roy HP
06-26-2011, 22:12
Har montert skjermutbyggere, ny turbo og nytt parralell stag

Rossi
06-27-2011, 07:33
Aguav Grün Geländewagen er virkelig bare lykken:smokin:

Sarruno
09-09-2011, 15:34
Må jo nesten skryte litt. I dag har jeg virkelig jobbet heftig mye med vasking i min merce. Tatt ut alle seter, og virkelig gjort en dagsjobb. Gleder meg til å kjøre bilen i kveld - med GOD samvittighet.

Tro det eller ei, men det er egentlig en fin fredagsjobb..

Rossi
09-09-2011, 18:38
Genial følelse å ha gjort noe bra for bilen sin:smile:

Nyt kvelden:smokin::smokin:

Gamlis
11-07-2011, 20:36
Har brukt dagen på å tektylere bilen.
Har kjøpt Afganveteran.

Rossi
11-08-2011, 11:37
Felt-G med skikkelig krigserfaring kan vel aldri være galt:smokin:

Fint med litt rustbeskyttelse.

Gamlis
11-08-2011, 12:11
Fra tørt ørkenklima til rå salting på østlandet, må ha på noe svart guffe da.

Rossi
11-09-2011, 09:47
Høres helt klart ut som en godt over middels bra plan:beer:

Du får gjerne skrive litt mer om bilen din! Er et stort fan av Felt-G selv, så det er bestandig gøy å lese om andres erfaringer med bilene:D

Gamlis
11-11-2011, 21:01
Feltvogna skal bygges til en arbeids og turbil.
Arbeider i skogen for kommunen slik at jeg har betaling og km godgjørelse for å kjøre offroad hver uke. Gleder meg til snø og litt mere utfordring.
Ellers står Island på kjøreplanen har hvert der før med hilux. var en del steder jeg ikke turte å vade med luxen.
men større hjul og annen bil og sperrer foran og bak og ikke noe elektronikk som kan øderlegges stiger helt sikkert motet.

Rossi
11-12-2011, 08:32
Da synes jeg du skall lage deg en egen liten tråd om bilen din slik at man kan følge fremdriften!
Eneste virkelige problemet med GD240 består i 240-delen. Ikke akkurat overmotorisert for å si det enkelt...:grinpimp:

Rossi
12-20-2011, 12:14
Har montert større batteri i Maxim, samt smurt låser og hengsler, skiftet defekte lyspærer, byttet viskergjennomføring passasjersiden.
Har handlet inn alt jeg trenger for å bytte varmeregister i bilen, men dessverre ikke kommet i mål med byttet enda:smile:

Rossi
02-08-2012, 10:46
Har forhåpentligvis fått tilbake Maxim nå etter lang venting og mye missunnelse da samboeren min har kost seg bak rattet i G-wogna mens jeg selv har måttet ta til takke med en gammel Mercedes 123. Nå ratter samboeren gammel BMW, mens jeg sannsynligvis endelig blir G-fører igjen :smokin:

Rossi
04-05-2012, 00:34
Har kost meg med G-wogna de siste dagene. Justert ventiler, byttet olje på differ, strammet opp styresnekka litt, byttet til sommerhjulene (305/40-22), byttet vindusviskergjennomføringe på passasjersiden,reparert en lekkasje på servovæskebeholderen, smurt opp mellomakslinger, ++.
Digg å se bilen bli bedre for hvert minutt som går :smokin:

Roy HP
05-08-2012, 22:11
I dag har æ skifta dekk og bremseklossa på G-wogna. Måtte montere 31/10,5-15 fordi de nye dekkan (32/11,5-15) BF-Goodrich ikke e ankommet enda. Måtte fram med dekkkniven og jukse litt på mønsterdybda. Fant ut att æ må skifte handbrekk kabel på høyre sia men det blir ikke den hær uka.:D

Roy HP
06-02-2012, 01:06
Fant nån 32/11,5-15 på lageret som får duge fram til nye dekk ankommer. Det blei bra men kunne blitt bedre med 30-40 mm heving. Dekkan kommer helt i kanten på skjermtbyggeran.

Rossi
06-02-2012, 08:46
BWA-felga har perfekt innpress til G på 11.5/12.5 breie dekk:smokin:
Pen bil du har, liker fargen veldig godt, men ser hva du mener med "ikke så pent" arbeidslys:wink_animate:

Roy HP
06-03-2012, 21:33
Mista og kjøpe takstativ til G-wogna i går. Fire stykk thule bøyler ankommer om ikke lenge. :D

Roy HP
06-05-2012, 22:00
Idag har æ kjørt følgebil når vi fløtta en 60 tonns gravemaskin, og da måtte æ ha saftblandera.

Roy HP
07-05-2012, 08:07
No e det bare og få laga litt safarilook på stativet. LED bar og LED arbeidslys kan bli tøft.

Roy HP
07-05-2012, 21:15
Litt service i dag, reingjort og smurt opp hjulageret på høyre sia framme.

Roy HP
09-15-2012, 17:19
I dag har æ skifte radiator og pakninger på toppdeksel og oljefilterhuset.Det va "litt" fuktig rundt dær.:wink_animate:

Roy HP
09-30-2012, 16:35
No har æ gjort mye med han Göring. Han har fådt nye progresive lange fjære fra VTP og coilring spacers montert. Vel bak i allefall, må ha nye fjære foran også da dæm va knekt dæm også. Har montert sånne nye lufte dingsa på sien bak. Og nye dekk e montert bak om ikke anna..
Må bestille litt mere greier på mandag.

Gamlis
12-23-2012, 09:18
Nå har jeg sandblåst overflaterusta, pussa og sparkla litt.
Har sprøyta bilen med mørk oliven grønn.
Tok samtidig og rulla kalesjen i samme farge.
Ble veldig fornøyd.
Monterte nye 16 toms felger med gamle dekk fra en tgb
fungerte fint i vedskogen

Gamlis
06-20-2013, 21:35
Har vært på delesanking rundt på østlandet, felger skjermutbyggere og snorkel til krigeren.
Har også fått tak i turbomotor og automatkasse.
Blir mye jobb framover.

Roy HP
11-24-2013, 11:17
Har hadd oppe dashbordet og fiksa litt elfeil. Og har montert solfilm på nokka ruter og med det samme la æ støydemping inne i døren og hadde opp dørkmatta på høyre sia sveise ett rust hull og la likegodt på støydemping dær også. Pluss att æ monterte på en LED Bar på taket. Funke som fy som ett Offroad lys men ikke når serlig som tusenmetring