PDA

View Full Version : Mannens SJ413 garasje

mannen
05-18-2009, 21:47
Da har denne mannen fått seg noe som er registrert som bil, som kommer usedvanli godt frem i skauen.

Så med dette åpner jeg herved min prosjekt tråd her på pirate.
Dette kan bli gøy med alle de syke ide'ene som detter inn i knollen min!

85modell Sj413, 31" BF-Allterrain.

Foreløpig har jeg fått satt inn: Sparco bøttestoler (4pt. seler er på plass om
noen dager. Bur skal sveises, for velting skjer garantert :)

legger ved noen bilder av bilen fra første test turen;)

ZukiMoe
05-18-2009, 21:57
grattis med sjikkelig bil:beer:

Double Toy
05-18-2009, 21:57
Grattis:smokin:
Så jo grei ut den da:smile: Blir spennede å se hva som skjer med den i nærmeste framtid jaThefinger

mannen
05-18-2009, 22:02
takker, jo er jævli hel å fin faktis, eu godkjent 2 år til og;)ja blir gøy dette, tilgang til mye snaks, som gjille motorer å gir så kansje d blir noe sånn gøy

Double Toy
05-18-2009, 22:05
Ja, du har jo tillgang til masse rart du:smokin: (misunnelig:() he he...Blir bra dette...kanskje jeg tar meg en tur innom bua en dag, hørte dere skulle sveise litt og sånn...og kanskje få ut kassa fra bestemoraThefinger

mannen
05-18-2009, 22:12
ja vi skal lage sjakler til min u ta ut kassa hans, men må nok ha lit body lift å e da , ser hvordan d blir med sjakler forst, å så må vi vel sveise no eksos på bilen til sixcell

ZukiMoe
05-18-2009, 22:21
hvor i arendal er det du holder til?

martinj
05-18-2009, 22:28
grattis mannen.. men hvordan får du kveilet deg sammen nok til å komme inn i den lille bilenThefingerThefingerThefinger

SixCell
05-18-2009, 22:49
grattis mannen.. men hvordan får du kveilet deg sammen nok til å komme inn i den lille bilenThefingerThefingerThefinger

Foldes i to, dyttes inn i 35.4graders helling +med litt hjelp av tyngdekrafta...

mannen
05-18-2009, 22:50
hvor i arendal er det du holder til?

bor på saltrød

mannen
05-18-2009, 22:52
er da go plass i lengda satt stolene så langt bak sd gikk, fett d,, har ikke sånn gøbbe mage som deg jeg vettu så jeg får hvertfall svingtThefinger he he

vegsir
05-18-2009, 23:17
masse bilder, og så ingenting av meg i kinky situasjoner??Thefinger

hjelper jo godt for tyngdekrafta når jeg sitter på motsatt side då:idea:

dæven steike ta jeg er misunnelig nå.:pissed:

mannen
05-19-2009, 18:55
masse bilder, og så ingenting av meg i kinky situasjoner??Thefinger

hjelper jo godt for tyngdekrafta når jeg sitter på motsatt side då:idea:

dæven steike ta jeg er misunnelig nå.:pissed:

he he, ja du må jo få deg en sånn en du og;)

Tommy
05-19-2009, 19:09
Dette gleder jeg meg til å følge med på!!!

martinj
05-19-2009, 20:58
misunnelig??? er ikke lenge han har den alikenel.. den er snart smadret he he he

vegsir
05-19-2009, 22:04
misunnelig??? er ikke lenge han har den alikenel.. den er snart smadret he he he

det var faktisk sant:(

ShuDuck
05-19-2009, 22:27
ser ut som et skjeldent fint eksemplar. da er det vel bare å forberede seg mentalt for å se en god suzuki dø? :eyemouth: Thefinger

martinj
05-19-2009, 22:38
når stiller du i norgescupen fredrik:smokin:

mannen
05-19-2009, 22:41
har faktisk lurt på d, mangler bare bur for å stille i orginal

martinj
05-20-2009, 19:16
nåjaa.. bur.seler.støtfangere.orginalhjul. å kansje noen skikkelige stoler:smile:

mannen
05-21-2009, 03:46
nåjaa.. bur.seler.støtfangere.orginalhjul. å kansje noen skikkelige stoler:smile:

er jo godkjente stoler i den .å har seler, støtfanger bak ble satt på i går, må få tak i den foran Thefinger

martinj
05-21-2009, 11:44
selene må være merket.. det er nye regler. har også seler men de er ikke merket så da måtte jeg kjøpe nye.. har en del deler hvis du trenger:smile:

mannen
05-21-2009, 12:32
selene må være merket.. det er nye regler. har også seler men de er ikke merket så da måtte jeg kjøpe nye.. har en del deler hvis du trenger:smile:

tar meg en tur opp til deg en av dagene, har du kjøpt nytt hus foresten? så bilene sto langs veien rett før der

martinj
05-21-2009, 20:22
jepp. trengte mere plass. så når nabodama ville flytte nærmere byen, benyttet vi sjansen. men nå må jeg ha større garasje:smile::smile:

mannen
05-21-2009, 22:09
jepp. trengte mere plass. så når nabodama ville flytte nærmere byen, benyttet vi sjansen. men nå må jeg ha større garasje:smile::smile:

da får e gratulere med ny bolig:smokin:

mannen
05-21-2009, 22:21
jepp da har e fått gjort litt med bilen igjen;) en kamerat hadde noen 9x15 white spoke liggende så måtte jo få de på med en gang;) da blei d håndmakt uten dekkmaskin he he, hadde ikke nøkkel til jobb i dag så sånn blei d::::::Thefinger

mannen
05-21-2009, 22:23
så i morra er d opp på jobb å lage heve sjakler;) Thefinger:smokin:

extremetoy
05-21-2009, 22:31
så i morra er d opp på jobb å lage heve sjakler;) Thefinger:smokin:da stiller ikke bilen i orginal klassen lengre om du tenkte å kjøre den.

mannen
05-21-2009, 23:00
da stiller ikke bilen i orginal klassen lengre om du tenkte å kjøre den.

går ann med flere sett dekk og har fortsatt orginal sjakler liggende, så ser ikke problemet

extremetoy
05-21-2009, 23:04
går ann med flere sett dekk og har fortsatt orginal sjakler liggende, så ser ikke problemetdet er sant:smokin:

martinj
05-21-2009, 23:10
jeg trenger white spoke felger.. 2 stk 8" vet du om noen??

martinj
05-21-2009, 23:11
trenger du sperre foressten???

mannen
05-21-2009, 23:48
trenger du sperre foressten???

har orginale white spoke, men vety ikke hvor breie de er, hmm sperre;) ;) ja d hadde jo vært gøy, foler ikke e trenger til nå men kommer jo sykt godt frem,,, pris:
?

martinj
05-22-2009, 21:45
prøv min med sperre... du vil garantert merke forskjell. tro meg.....

kan bytte i white spoke felger hvis du har..

mannen
05-22-2009, 21:48
ja da har e fått skrudd litt i kveld og:smokin: laga meg nye heve sjakler foran å bak, men fant ut at d var litt for veldig lite vandring på demperene bak( forkorte til å heve nok) så da var d inn på lageret å finne noen ,da blei d dempere bak fra -06 2dørs vitara;) de var 14 cm lengere, med litt modding av de gikk de rett på:smokin: fikk testet flex når e var ferdig å blei overaskende fornøyd , rett i overkant av 50cm:grinpimp:,

mannen
05-22-2009, 21:54
prøv min med sperre... du vil garantert merke forskjell. tro meg.....

kan bytte i white spoke felger hvis du har..
tar med en felg så tar e turen opp til deg i morra formidag viss d passer,, har du orginal front fanger eller noe som passer;)

martinj
05-22-2009, 21:56
kjøp heller et fjørløft. de sjaklene så jo mildt sagt forjevlig ut,,, du vil treffe forste stein eller stubbe med de å henge fast. hvis du ser på bildene går fjørene i negativ retnining. noe som tyder på at de er moden for utskiftingThefinger

martinj
05-22-2009, 21:58
har kastet allt som ikke er trial relatert desverre. er hjemme jeg vettu, skal drikke øl og polere båt i hele morgen:(

ShuDuck
05-22-2009, 21:59
woah! de sjaklene gjør mer vondt enn godt, de kommer til å ta livet av fjærene dine in no time, og du ender opp med lavere bil en orginal med de sjaklene

martinj
05-22-2009, 22:00
takk shu...

mannen
05-22-2009, 22:02
kjøp heller et fjørløft. de sjaklene så jo mildt sagt forjevlig ut,,, du vil treffe forste stein eller stubbe med de å henge fast. hvis du ser på bildene går fjørene i negativ retnining. noe som tyder på at de er moden for utskiftingThefinger
de heller foran pga for korte dempere, skal e bytte no bytter e om til spiral, har alt e trenger til på jobb , kikket på d i dag serruThefinger:smokin: , har nok longarms å div, og fjær skåler fra vitara så kjører de bladene til d ikke orker mere, tenkte e,

mannen
05-22-2009, 22:04
woah! de sjaklene gjør mer vondt enn godt, de kommer til å ta livet av fjærene dine in no time, og du ender opp med lavere bil en orginal med de sjaklene ja aksler ligger like lavt men slipper subbing i skjermer d som er poenget her,

martinj
05-22-2009, 22:07
nei nei nei,,,, du har alltid hatt dine merkelige ideer og løsninger på allt.
lytt til folket. shu vet hva han prater om. for ikke å snakke om hvis du har tenkt å beholde skiltene på..
fjørene blir sånn med alderen. bare ta av demperen å sjekk. kommer ikke til å hjelpe noenting:shaking::shaking:

martinj
05-22-2009, 22:08
vet du hva et fjørløft koster??

mannen
05-22-2009, 22:13
nei nei nei,,,, du har alltid hatt dine merkelige ideer og løsninger på allt.
lytt til folket. shu vet hva han prater om. for ikke å snakke om hvis du har tenkt å beholde skiltene på..
fjørene blir sånn med alderen. bare ta av demperen å sjekk. kommer ikke til å hjelpe noenting:shaking::shaking:

dette skal værken være e pen eller gørr gjennom ført bil alt skal være av billigste løsning bilen blei høyere enkelt å greit, er nok av blader å ta av, koster ikke på den gamle saken nye blader, er jo mere for de enn e ga for bilen, er d d går på ,skulle e kostet på den hadde e begynt med kaross, enkel løsning på å slippe subbing, så akkurat der må dere mene hva dere vill, som e sa skal d gjøres noe bygger e om til spiral,

ShuDuck
05-22-2009, 22:15
Å få dekka klar av hjulbuen fikser du enkelt med å forlenge stopperne til akslingen å hamre sømmen på topedoveggen, samt massere en del under lyktene. du kan gjerne ha noen sjakkler for litt løft og mer flex, men de burde ikke være mer enn 2-3cm lenger før bakdelen blir for store. Martinj har rett når det gjelder fjærene dine, om du har løfta så mye på sjakklene at demperne blir for korte må du ha satt ny rekord :grinpimp:

Caster blir totalt forandret og den vil være ubrukelig på vei, noen grader andre veien kan være ok, men denne veien = :nuke:

martinj
05-22-2009, 22:17
galemathiasThefingerThefingerThefinger

mannen
05-22-2009, 22:20
Å få dekka klar av hjulbuen fikser du enkelt med å forlenge stopperne til akslingen å hamre sømmen på topedoveggen, samt massere en del under lyktene. du kan gjerne ha noen sjakkler for litt løft og mer flex, men de burde ikke være mer enn 2-3cm lenger før bakdelen blir for store. Martinj har rett når det gjelder fjærene dine, om du har løfta så mye på sjakklene at demperne blir for korte må du ha satt ny rekord :grinpimp:

Caster blir totalt forandret og den vil være ubrukelig på vei, noen grader andre veien kan være ok, men denne veien = :nuke:

skal love deg e har banket, har kjørt den på vei i dag å ja d vingler men den går ikke mere en 80 he he så er ikke noe du legger merke til med de dekka å den lette bilen alikevel,, de er 17 cm mellom hulla, men vet at hadde e tatt 12cm hadde d blitt bedre men nå blei d sånn,

mannen
05-22-2009, 22:22
vet du hva et fjørløft koster??

nope

ShuDuck
05-22-2009, 22:23
Ja prøver bare å gi noen tips, men du ser jo selv hva du vil :smile:

mannen
05-22-2009, 22:27
Ja prøver bare å gi noen tips, men du ser jo selv hva du vil :smile: kom med tips ,,foreløpig har e ikke sett noen tips bare klaging;) så hva ville du gjort uten at d skulle koste en kr, å slippe all subbing i buer?

ShuDuck
05-22-2009, 22:47
) så hva ville du gjort uten at d skulle koste en kr, å slippe all subbing i buer?

som jeg sa: hamring av hjulbuer og lengre bumpstops. Og kanten ved bredder kan man kutte snitt i og hamre flate så slipper man at dekka kuttes på den kanten. Har hatt 31" på 2" løft med litt hamring. har 31" på helt orginal med orginale stoppere, men da er det kuttet i tillegg til hamring. med lengre stoppere hadde jeg sluppet unna med hamring.
Er du ikke så nøye på finish, og du hadde kuttet plass, hadde det ikke tatt lange tiden, snitt opp, hamre plass, punktsveis sammen. vil du ha det tett, sleng på glassfiber. Vil du ha det strøkent tar kutting av plass selfølgeling lang tid

Bak subber det nok innvendig i hjulbuen men det er ikke mye å bry seg om(kan være et problem om de subber mye og du ikke har sperre)

det hadde nok kostet mer enn en krone,kanskje opptil flere, men det gjorde sjakklene dine og Thefinger

mannen
05-23-2009, 00:05
som jeg sa: hamring av hjulbuer og lengre bumpstops. Og kanten ved bredder kan man kutte snitt i og hamre flate så slipper man at dekka kuttes på den kanten. Har hatt 31" på 2" løft med litt hamring. har 31" på helt orginal med orginale stoppere, men da er det kuttet i tillegg til hamring. med lengre stoppere hadde jeg sluppet unna med hamring.
Er du ikke så nøye på finish, og du hadde kuttet plass, hadde det ikke tatt lange tiden, snitt opp, hamre plass, punktsveis sammen. vil du ha det tett, sleng på glassfiber. Vil du ha det strøkent tar kutting av plass selfølgeling lang tid

Bak subber det nok innvendig i hjulbuen men det er ikke mye å bry seg om(kan være et problem om de subber mye og du ikke har sperre)

det hadde nok kostet mer enn en krone,kanskje opptil flere, men det gjorde sjakklene dine og Thefinger
oki, nope d som blei gjort i dag var kostfritt, bilen er ikke rustfri for å si d sånn he he så tør ikke banke å kutte for mye, da må jeg ha nye forskjermer, he he, men blir nok til at e bygger om til spiral i vinter, har 2 andre alt for dyre kjøretøy som kommer i første rekke, måtte ha denne for den var bra å billig å mye gøy å leke med,

men lurte å på om e rett å slett skulle bare lage ett bodylift sett på ett par tommer,

sven
05-23-2009, 12:29
bodylift er ikke dumt...

de sjaklene kommer til å drepe fjærene dine fort.... treffer du en stein eller noe med en sjakkel knekker fjæra lett.... vi hadde lange sjakler på suzukin før, og måtte bytte tre fjærer i løpet av første året...

hva med SPOA da? sliter også på fjærene, men med et lite stag hindrer du det(koster nok like mye som et sett med sjakler tenker jeg...)

mannen
05-23-2009, 12:58
bodylift er ikke dumt...

de sjaklene kommer til å drepe fjærene dine fort.... treffer du en stein eller noe med en sjakkel knekker fjæra lett.... vi hadde lange sjakler på suzukin før, og måtte bytte tre fjærer i løpet av første året...

hva med SPOA da? sliter også på fjærene, men med et lite stag hindrer du det(koster nok like mye som et sett med sjakler tenker jeg...)

vet alt dette, men takker for tips, sjaklene står 5cm lavere nå enn før,

mannen
05-24-2009, 21:10
he he da var suzuki solgt;) kjøpt meg patrol 2,8 td, halv cabThefinger:smokin:

Skjalg
05-24-2009, 22:17
he he da var suzuki solgt;) kjøpt meg patrol 2,8 td, halv cabThefinger:smokin:

Det var en kort Suzuki kariere :eyemouth:

mannen
05-25-2009, 18:16
ja var veldig å d, men en grei handel å alt er til salgs til rett pris:smokin:

martinj