PDA

View Full Version : Beadlock spørsmål..

sven
05-13-2007, 17:45
går og lurer på å få brent ut noen beadlockringer til felgene mine, hvor tykke plater pleier man å bruke til inner/ytterringer

har noen tegninger på beadlock forresten?

Holten
05-13-2007, 18:00
Mine tror jeg er på 5-6mm! Pål svarer vel, han som har laget de Thefinger

sven
05-13-2007, 22:10
det var vel litt i den gata jeg trodde ja...

hvordan er det, kan inner og ytterringer være helt like? slik at jeg kan skjære ut 8 identiske ringer?

kommer helt sikkert til å komme med masse mer slike tåpelige spørsmålcrossboned men slikt er jeg rett blank på:)

Holten
05-13-2007, 22:40
De kan være like ja! Men, ser mye tøffere ut, og vil tro det er bedre med litt større ytterring (?) :rolleyes:

Skal ta bedre bilder av mine imorgen hvis jeg husker det! Og måle litt.
Kommer bilde ovenifra!

Holten
05-15-2007, 22:05
Her er nye bilder Sven! Forresten, de var 4.5mm tykke! ;)

Tommy
05-15-2007, 22:11
Mine har samme diameter..
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=2018

Men inneringen er sveist å en litt annerledes måte enn andre jeg har sett....

Holten
05-15-2007, 22:18
Tror kanskje jeg missforsto det med diameter! :rolleyes: Mener dere ytterringen? Altså innerdiameteren på den? eller missforstår jeg..går i surr for meg..!

knixen
05-16-2007, 07:47
Inner diameter på ytter ringen kan være lik indre diameter på indre ring. Men man kan også gjøre noe mer ut av det og lage mønster der f.eks.

Tommy
05-16-2007, 07:59
Det er vel ytterdiameter som r viktig, vanligvis er ytterdiameteren på inneringen litt mindre ytterdiameter på siden den sveises fast nedfelt i felgen, men på mine så var ytterdiameter lik for inneringen ble sveist fast på toppen av felgkanten.. se linken over...

Det som er viktig er at når alt er montert så må ingen av beadlocksringene være større diameter enn den andre..

Da vi denne kunne slå hull i dekksiden om man f.eks bunner på en stein.

Bealocksene som Holten har lagt ut bilde av over viser dette, der legges den minste ringen nedi den lille ytre felgkanten og sveises fast, ytteringen vil da ha samme ytterdiameter som den ytre felgkanten.
Hørtes litt komplisert ut... men er veldig enkelt...

Geared
05-16-2007, 08:29
Er det ingen som sitter på autocad tegninger av slike? Hadde vært så mye enlkere å bare gå inn ett sted som kan lage slikt og bare legge frem tegningen.

Er ett par plasser her i nærheten som har både laserbrenner og vannjet.