PDA

View Full Version : 4 Dørs pick-up prosjekte

Bilkar
06-16-2009, 22:44
Under oppbygging!
Skal legge inn litt bilder og info etter hvert, så langt er karosseriet kortet. 3"BL og 40mm fjærer

Tommy
06-16-2009, 22:44
Dette må du nok utdype....:smokin::smokin:

Bilkar
06-16-2009, 22:57
Dette må du nok utdype....:smokin::smokin:

Ett gammelt bilde fra mars, har gjort litt siden dette.. Hjula har vokst til 38*15,5*15 mtz, hjulbuer er kappet ut en go del, noe rust er sveiset, blanke blinklys, 463 baklykter.:smile:

knixen
06-16-2009, 23:07
jeg KREVER flere bilder her!!! Ser utrolig kult ut!!! :beer:

Bilkar
06-16-2009, 23:15
jeg KREVER flere bilder her!!! Ser utrolig kult ut!!! :beer:

jada,jada:laughing: må vel ta noen i morgen da..her er av platten
fin bakfanger?:laughing:

Rossi
06-17-2009, 07:08
Jeg digger dette prosjektet Bilkar!!

Den fungerer som bare F dessuten! Rå bil:smokin:

Bilkar
06-20-2009, 09:58
Jeg digger dette prosjektet Bilkar!!

Den fungerer som bare F dessuten! Rå bil:smokin:
Bra det ikke er bare jeg som har "trua" hehe,,
Var en ok prøvetur vi hadde:)
Driver og bytter akslinger nå, så sperrer og bremser blir i orden igjen, skal også endre castervinkel fram når den er av.

Rossi
06-20-2009, 10:55
"Vrir" du bare festene på akslingen for å endre vinkelen? Vurderer en lignende opperasjon selv etterhvert. Maxim MÅ heves!

Bilkar
06-20-2009, 12:52
Skal ta bilde, når jeg begynner. plan var og sveise på en øre og borre nytt hull, lengre ned foran:)

Bilkar
07-01-2009, 22:51
Skal ta bilde, når jeg begynner. plan var og sveise på en øre og borre nytt hull, lengre ned foran:)

Her er noen bilder av hvordan jeg skal endre caster`n. skal sveise og montere akslingen i morgen:smokin:

Det blir nå montert ca 4" heving på fjærer, litt ekstra caster gjør bare godt etter vei:smile: mindre sjanse for vobling, samt at den ikke blir så understyrt?overstyrt? samme detThefinger

Rossi
07-01-2009, 23:33
Det der ser ikke så dumt ut nei. Hvordan blir styrken i den løsningen der?

narviboy
07-02-2009, 08:16
Helt rått hvordan du får ideer og finner løsninger! hvor henter du inspirasjonen fra? blir jo storgira her, kanskje jeg skal slutte og jobbe og bare skru på pelle hele dagen=p

Bilkar
07-02-2009, 15:49
Helt rått hvordan du får ideer og finner løsninger! hvor henter du inspirasjonen fra? blir jo storgira her, kanskje jeg skal slutte og jobbe og bare skru på pelle hele dagen=p

Tror helt sikkert det blir solid nok, når jeg er ferdig med sveisinga ja Thefinger

Ideer dukker bare opp, hehe.. inspirasjon henter jeg fra fine turer i skog og mark! Hvilke penger skal du kjøpe deler for da:question:

Fremre bolt blir flyttet ned ca 6cm, det endrer caster 3cm. 4" heving endrer ca 2cm.. så blir litt mer enn på en orginalt. og det passer meg utmerket:smile:

narviboy
07-02-2009, 17:48
Her ser jeg hvem jeg skal "stjele" ideer fra=) har bare en del rustsveising først. nye hevefjærer og bakhjørner ankommer tromsø i morgen. så da må jeg fjerne rusten til bumpstop og lage nye bumpstop fester og gå over hele chassiet, for der er det mye rust!! hvordan er framgangen på spacere? vet jeg maser, men er bare så gira på å få de på så jeg kan feste artic truck skjerm bredderne=)
får forrestn ny hardtop til min bil, så min nåværende blir til salgs for en "billig" penge=)

Bilkar
07-02-2009, 21:30
Her ser jeg hvem jeg skal "stjele" ideer fra=) har bare en del rustsveising først. nye hevefjærer og bakhjørner ankommer tromsø i morgen. så da må jeg fjerne rusten til bumpstop og lage nye bumpstop fester og gå over hele chassiet, for der er det mye rust!! hvordan er framgangen på spacere? vet jeg maser, men er bare så gira på å få de på så jeg kan feste artic truck skjerm bredderne=)
får forrestn ny hardtop til min bil, så min nåværende blir til salgs for en "billig" penge=)

Ideer er til for og deles;) Rust ja, ikke uvanlig det..
Blir en uke ekstra å vente:( måtte bestille en spesialborr til over 1000kr!! vanlige borrer er ikke lang nok til de sinnsyke spacerne dineThefinger og nå er Bjørnar K (han som lager de) borte en uke.

Har fått montert framakslingen i kveld, ser ut til og bli jæævli bra:smile:
satt på 38" hjula også, skal få på akslingen bak i morgen, lufte bremser. så blir det en flex-test! Skal prøve og få tatt noen bilder.
Jeg venter også på AT-breddere, hint,hint Mattis:question:

mercemann
07-03-2009, 00:02
Ideer er til for og deles;) Rust ja, ikke uvanlig det..
Blir en uke ekstra å vente:( måtte bestille en spesialborr til over 1000kr!! vanlige borrer er ikke lang nok til de sinnsyke spacerne dineThefinger og nå er Bjørnar K (han som lager de) borte en uke.

Har fått montert framakslingen i kveld, ser ut til og bli jæævli bra:smile:
satt på 38" hjula også, skal få på akslingen bak i morgen, lufte bremser. så blir det en flex-test! Skal prøve og få tatt noen bilder.
Jeg venter også på AT-breddere, hint,hint Mattis:question:

Litt opptatt plastmann. Han skulle prøve å få de ferdig i løpet av et par uker. Jeg bestillte to sett ekstra for å oppmuntre ham litt ;)

narviboy
07-03-2009, 08:12
ok, da får vi bare vente i spenning. skal jo inn på bt på etterkontroll og nå....
Må få godkjennings papirene på bodylift MATTIS!!!!

mercemann
07-03-2009, 09:37
ok, da får vi bare vente i spenning. skal jo inn på bt på etterkontroll og nå....
Må få godkjennings papirene på bodylift MATTIS!!!!

Ka du tulle med? Du sa jo at du ikke trngte dem:pissed: Nu må du bestemme dæ.

narviboy
07-03-2009, 16:54
jepp. æ har bestemt at æ treng en kopi=p

heyjan
07-03-2009, 22:45
Ser virkelig fram til nye bilder nå ja :smile: Hørte jo ting skjer der oppi merc-fabrikken, så må nok kom for å få en oppvisning tru æ :eyemouth:

bli kult når det begynne å ta form "visuellt" no! skjer jo så my mekanisk som oss (mæ) dødlige itj helt forstår enda :shaking:

Ordna sæ forresten me motorlampa no, forsvant no inntevidere iallefall, hehe :) Men vurdere å ta turen imorra lell da, hvis du ska mekke så e d jo skøy å følg me;)

Bilkar
07-04-2009, 00:46
Ser virkelig fram til nye bilder nå ja :smile: Hørte jo ting skjer der oppi merc-fabrikken, så må nok kom for å få en oppvisning tru æ :eyemouth:

bli kult når det begynne å ta form "visuellt" no! skjer jo så my mekanisk som oss (mæ) dødlige itj helt forstår enda :shaking:

Ordna sæ forresten me motorlampa no, forsvant no inntevidere iallefall, hehe :) Men vurdere å ta turen imorra lell da, hvis du ska mekke så e d jo skøy å følg me;)

Full guffe i garasjen nå ja!
Du må bare stikk dæ en tur, så kan vi ta av powerboks`n til så lenge:smile:

tok noen bilder i kveil, de lyger litt. den er 5cm lavere. står på bukker ca midt under ramma..

Rossi
07-04-2009, 07:36
Høøøøøy!

Bilkar
07-04-2009, 20:09
Høøøøøy!

gøøøøøøyThefinger

Man vet jo aldrig når dekka vokser:smokin: 38" er liksom ikke nok lenger..
40+ høres mer rett ut:beer:

Rossi
07-04-2009, 22:02
Hm....
Et snev av tommesyken på Fosen hører jeg:laughing:

Rå den Pick-UP:en din!!

Håper jeg får mulighet til flere turer!

Bilkar
07-04-2009, 22:28
Hm....
Et snev av tommesyken på Fosen hører jeg:laughing:

Rå den Pick-UP:en din!!

Håper jeg får mulighet til flere turer!

Du er velkommen som passasjer på treffet i slutten august. kan vel få prøve litt også:smile:

mercemann
07-07-2009, 15:49
Hører rykter om at noe pynt er på tur en av de nermeste dagene......

Bilkar
07-07-2009, 15:53
Hører rykter om at noe pynt er på tur en av de nermeste dagene......

:smile::smile: Vil vise seg, får sitte på en strandstol uttafor posten og vente:laughing:

Bilkar
07-10-2009, 00:09
Nå er bakaksling og div montert:smile: fikk også tid til en liten prøvetur i kveld..
må si jeg ble meget overasket, med så mye flex trenger men skjelden å bruke sperrer! meget myk og fin på fjæringa. (montert grønn merkede fjærer) Gjennstår og få på no lengre dempere bak nå.

Venter på breddere som kommer i posten, så er det karosserie som skal få en real omgang. Har også noen ideer om fangere i bakhode:idea:
Vet ikke helt om jeg skal ha fastmontert vinsjer, eller fikantfester:question::question:

Noen bilder:

Rossi
07-10-2009, 08:49
Najs pics Bilkar!

Jeg liker fastmontert vinsj, men det betyr ikke at alle gjør det:smile:
Har enda ikke hatt behov for å flytte vinsjen bak, men det er meget mulig at det blir en slitsom dag den dagen jeg plutselig MÅ ha den bak:(

narviboy
07-10-2009, 10:22
etter mine "korte" erfaring ville jeg ha hatt firkant feste, har opplevd nå at fastmontert vinsj blir og stikke "litt" ut i front, og skal du over en bekk, grøft osv så er dette det første som hekter seg i front. da er det bedre og ha kortest mulig snute så du slipper og skrape vinsja/rullene i gjørma/grusen og ender med og stå på hode og stange deg fast. bare et lite tips etter det jeg har fått erfare. dessuten vil vinsja/rullene bli full av grus når dette skjer.

Rossi
07-10-2009, 10:47
etter mine "korte" erfaring ville jeg ha hatt firkant feste, har opplevd nå at fastmontert vinsj blir og stikke "litt" ut i front, og skal du over en bekk, grøft osv så er dette det første som hekter seg i front. da er det bedre og ha kortest mulig snute så du slipper og skrape vinsja/rullene i gjørma/grusen og ender med og stå på hode og stange deg fast. bare et lite tips etter det jeg har fått erfare. dessuten vil vinsja/rullene bli full av grus når dette skjer.

Godt poeng Narviboy!
Jeg liker å ha vinsjen PÅ bilen når akkurat det du skriver om skjer og man plutselig står fast med fronten i gjørma/sanden/snøen o s v. Ikke noe gøy å lete etter det firkantfestet 40cm ned i gjørma:wink_animate:

Det er forøvrig fullt mulig å montere vinsjen sån at det ikke stikker noe lenger ut enn originalt. Bilkars Pick-Up er dessuten høy som F og får takket være det veldig bra angrepsvinkler både forran og bak i forhold til våre(min:( ) bil.....
Men som sagt finnes det ikke noe "BEST"! Man må rett og slett tenke over hva man synes passer best til sitt bruk.

Bilkar
07-10-2009, 16:24
Godt poeng Narviboy!
Jeg liker å ha vinsjen PÅ bilen når akkurat det du skriver om skjer og man plutselig står fast med fronten i gjørma/sanden/snøen o s v. Ikke noe gøy å lete etter det firkantfestet 40cm ned i gjørma:wink_animate:

Det er forøvrig fullt mulig å montere vinsjen sån at det ikke stikker noe lenger ut enn originalt. Bilkars Pick-Up er dessuten høy som F og får takket være det veldig bra angrepsvinkler både forran og bak i forhold til våre(min:( ) bil.....
Men som sagt finnes det ikke noe "BEST"! Man må rett og slett tenke over hva man synes passer best til sitt bruk.

Godt poeng begge to, når jeg tenker litt, vil jo en vinsj med firkantfeste uansett komme lengre fram!?! og det vil vi jo ikke.. får montere vinsjen helt intill radiator tenker jeg, så bygge fangern rundt etterpå:idea: når jeg kjørte i går, butta ramma i bergveggen en plass jeg skulle rett opp! så noe som stikker lengre fram går ikke Thefinger Bak er det lettere tror jeg, med 3" bl er det bra plass over trekkroken. (som skal av) Får finne fram vinkelsliper, sveis og litt stål i helga da:smile: har to 4tons warn, det burde holde? og JA, vinsj bak har man bruk for:laughing:

Bilkar
07-11-2009, 11:13
I dag kom pakken:beer: Blir litt jobbing helga da:smile:

mercemann
07-11-2009, 11:39
I dag kom pakken:beer: Blir litt jobbing helga da:smile:

Det betytr vel at det ligger et sett på posten til meg også....... Tro hva det skal brukes på?

Bilkar
07-11-2009, 12:00
Det betytr vel at det ligger et sett på posten til meg også....... Tro hva det skal brukes på?

Hmm, har du flere prosjekt på gang?:smile:

narviboy
07-11-2009, 19:01
se der ja. jeg har jo samme, og i samme farge. hmmmm, men får ikke motert de enda før jeg har fått meg spacere så jeg vet hvor mye som må kappes bort. dessuten ser det jævli dumt ut med mosterbreddere som stikker 1km utfor dekka. hvordan er ståa der?

Bilkar
07-11-2009, 21:06
se der ja. jeg har jo samme, og i samme farge. hmmmm, men får ikke motert de enda før jeg har fått meg spacere så jeg vet hvor mye som må kappes bort. dessuten ser det jævli dumt ut med mosterbreddere som stikker 1km utfor dekka. hvordan er ståa der?

Bjørnar kommer hjem fra tur i morgen, så rett over helga er det håp:smile:

Prøvemontert i dag, passformen var helt ok:smokin:

Bjørnar K
07-12-2009, 20:23
da er jeg hjemme:smile:
så du skrur bil selv om jeg er borte??
gleder meg til en prøve tur:smokin:

rekner med det blir en tur oppi verkstedet i morgen :smile:

Bjørnar

narviboy
07-13-2009, 13:08
fantastisk. orker dere bare ringe/sms når de er klar til sending? 41 57 57 00

Bilkar
07-16-2009, 23:45
fantastisk. orker dere bare ringe/sms når de er klar til sending? 41 57 57 00

Spacere nesten ferdig nå:) blir i løpet av helga, så vi kan sende de på mandag. bare begynn og montere breddere du:beer:

narviboy
07-17-2009, 09:42
høres helt nydeli ut! hører rykter om at jeg mulig må flytte caross feste og torpedovegg da det vil bygge mye ut med 80mm på bwafelger og 35". noen som har en formening om det? tenker at det vil ta i når jeg svinger?

Bjørnar K
07-19-2009, 23:48
narviboy: spacere er ferdig :smile: blir sendt i morgen.
sinnsyke greier... du må huske å ettertrekke, slik at de blir sittende fast:smile:

narviboy
07-20-2009, 20:02
helt nydeli!! stalheim v 13 9012tromsø. frakt har jeg betalt til bilkar. ja må vel sveise de rett på akslingen og derretter sveide felga fast=p tror de vil holde seg? bruker jo bilen til daglig til og fra jobb, kjiipt å miste et dekk eller 2=p

Bilkar
08-14-2009, 16:01
Sveising, sveising.. det som har skjedd i det siste. fått montert breddere og begynt med fangere. bestilt ny vinsj fra larsen.. planen var og lakke på søndag:)
eu konrtoll på onsdag. så blir det litt småplokk med montering av vinsj, hi-lift, ekstralys, cb radio og takgrinn! alt skal være på plass før 28aug:shaking:

Rossi
08-14-2009, 16:51
Det går unna i garasjen! Bra det siden du har det sykt travelt:laughing:

Bilkar
09-01-2009, 22:26
Det går unna i garasjen! Bra det siden du har det sykt travelt:laughing:

Nå er bilen i kjørbar stand, noe småfiks er det enda.

legger ut noen bilder fra NGK landstreffet:)

knixen
09-01-2009, 22:44
Det ble jævlig tøft!!! Bra jobba!!! :beer::beer:

Rossi
09-04-2009, 00:29
Skikkelig bra Bilkar!!

Fantastisk jobbet:smile::smile:

Bilkar
09-04-2009, 15:45
Skikkelig bra Bilkar!!

Fantastisk jobbet:smile::smile:

Takker Gutter:smile: vet ikke hvor mange timer det ligger i den bilen, men flere skal det bli.. er så fornøyd:beer:

heyjan
09-05-2009, 14:42
Virkelig tøff bil dette ja, enda bedre i virkeligheten :eyemouth: hehe
Har vært gøy sett ossen den ble formet med tiden.. Virkelig flink kar han bilkar :smokin:

Lundblad
09-06-2009, 15:12
Har du snakket med BT anngående ombygginga?
Jævla kul bil forresten!

Bilkar
09-06-2009, 19:51
Har du snakket med BT anngående ombygginga?
Jævla kul bil forresten!

Tok en telefon før jeg begynte ja:smokin: vi ble enig om at jeg ikke skulle vise meg i nærheten der med bilen:shaking:

Det er håp, men gidder ikke alt styret med papirer fram og tilbake. hjul + motor som skal inn får jeg ikke godkjent uansett. da er vitsen borte liksom.. bl og fjærskålene jeg har, tar en dag og demonter hvis jeg skulle bli stoppet.
men her vi bor er det ikke noe problem:smile:

og ja, det er kult :beer:

Lundblad
09-06-2009, 20:22
Tok en telefon før jeg begynte ja:smokin: vi ble enig om at jeg ikke skulle vise meg i nærheten der med bilen:shaking:

Det er håp, men gidder ikke alt styret med papirer fram og tilbake. hjul + motor som skal inn får jeg ikke godkjent uansett. da er vitsen borte liksom.. bl og fjærskålene jeg har, tar en dag og demonter hvis jeg skulle bli stoppet.

Hehe, får høre hva biltilsynet i tromsø har å si til sånn ombygging. Regner med jeg blir skutt etter :)

Bilkar
09-06-2009, 21:35
Hehe, får høre hva biltilsynet i tromsø har å si til sånn ombygging. Regner med jeg blir skutt etter :)

virker som bt er alergisk mot ALT som er tøft:(

heyjan
09-09-2009, 23:04

Heheh :eyemouth: jævli bra sagt :laughing:

Lundblad
09-14-2009, 15:34
Hører rykter om at du kommer til Tromsø med bilen en helg for å være med å kjøre offroad?

Bilkar
09-14-2009, 15:53
Hører rykter om at du kommer til Tromsø med bilen en helg for å være med å kjøre offroad?

Ja, vi har planer om en tur:) men blir ikke på en stund enda.. har ikke mere ferie i år:(

Vært gøy og treffe flere G-folk:beer:

narviboy
09-14-2009, 16:49
ja bare rop ut når dere kommer, har kjøreområde på 15000mål med skog gjørme fjell osv.. så der er alt mulig=) var der 3 dager nå. helt fantastisk.. så når dere kommer er det bare å legge opp til badstu offroad og hyttetur=)

Bilkar
09-14-2009, 18:16
ja bare rop ut når dere kommer, har kjøreområde på 15000mål med skog gjørme fjell osv.. så der er alt mulig=) var der 3 dager nå. helt fantastisk.. så når dere kommer er det bare å legge opp til badstu offroad og hyttetur=)

Der har vi en deal ja:smile:

Lundblad
09-15-2009, 18:04

Du glemte ølla! :shaking:

Rossi
09-15-2009, 19:55

Øl er en selvfølge som ikke trenger ekstra omtale:beer:

narviboy
09-16-2009, 19:14

jepp, der lundblad har laget fast feste i bilen til farm jack har jeg laget fast feste til ølkassa, og der du har vognkort har jeg min gode venn her braastad.
og vi vet jo hvordan det er med lundblad øl og motorkjøretøy. hytta, vinter, snøscooter..... he he.

ja kom oppover gutter. blir tidenes hytte/offroad/fylla tur=)

ps. ta med godt humør og et par km vinsj tau=p

Lundblad
09-16-2009, 21:28
jepp, der lundblad har laget fast feste i bilen til farm jack har jeg laget fast feste til ølkassa, og der du har vognkort har jeg min gode venn her braastad.
og vi vet jo hvordan det er med lundblad øl og motorkjøretøy. hytta, vinter, snøscooter..... he he.

ja kom oppover gutter. blir tidenes hytte/offroad/fylla tur=)

ps. ta med godt humør og et par km vinsj tau=p

Lundblad + øl + kjøretøy = Mye skruing de nesten dagan framover!

narviboy
09-16-2009, 23:28
he he, og narve var HEEELT uskyldig. og det er NESTEN helt sant=p

Bilkar
09-17-2009, 00:04
he he, og narve var HEEELT uskyldig. og det er NESTEN helt sant=p

Akkurat som hjemme, men brunt brennevin da?? tar me noen liter trønder-spesial tenker jeg:beer:

Lundblad
09-17-2009, 17:01
Det håpe æ da virkelig at du gjør!
Vi får stille me kaffen da ;)

KJELLIS
09-18-2009, 04:40

hehe det var en god avtale:smokin:

Bilkar
02-12-2010, 23:53
Litt oppdatering:
Nye 38" baja claw med anleggspigg. Oppgradert dieselpumpe/dyser fra finlandThefinger
Ny hilift på platt, ny utvekslig og uknuslige ledd kommer etter hvert.
Automat fra v8 skal inn. Da clutch ikke takler effekten:shaking:
(litt mer svartrøyk)
ellers i bruk hver dag, og masse offroad!