PDA

View Full Version : Giroverføring automat

Mrwheelie
06-17-2009, 10:22
jeg har noen spørsmål angående giroverføring på automat jeg kjøpte meg for en stund tilbake en g-wagen med manuelt gir og og skal etterhvert bygges om til automat men jeg kan ikke akkurat si jeg har peiling på automatkasser men jeg skal få hjelp av en til og sette inn den kassen og han sa at jeg måtte få tak i giroverføring til automatkassa. Jeg har leita litt rundt og tok kontakt med det lokale mercedes verkstedet og de kunne ikke finne passende overføring .
så det jeg lurer på er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn overføring og evt hvordan jeg lager en sånn selv ?

mercemann
06-21-2009, 11:14
jeg har noen spørsmål angående giroverføring på automat jeg kjøpte meg for en stund tilbake en g-wagen med manuelt gir og og skal etterhvert bygges om til automat men jeg kan ikke akkurat si jeg har peiling på automatkasser men jeg skal få hjelp av en til og sette inn den kassen og han sa at jeg måtte få tak i giroverføring til automatkassa. Jeg har leita litt rundt og tok kontakt med det lokale mercedes verkstedet og de kunne ikke finne passende overføring .
så det jeg lurer på er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn overføring og evt hvordan jeg lager en sånn selv ?

Det enkleste er å hente girstang med alle deler fra en sånn bil som du har hentet girkassen fra.

Bilkar
06-21-2009, 11:44
Jeg brukte fra w124 når jeg satt inn automat. skruhullene og alt passet. bolt on! måtte bare forlenge staget under.. har den girvelgeren liggende om du ikke finner noe. (obs) er til 4 trins automat.

Mrwheelie
06-25-2009, 14:22
girkassen jeg har er en 3 trinns etter det jeg har skjønt jeg telte ivertfall meg fram til det :P

Lundblad
06-25-2009, 21:05
Personbil kassene kan vel ikke låses i 1 gir. Altså, det er kun ved bruk av kickdown "den vil ha 1 gir". Ellers tar den av i 2 gir å girer ned selv ved behov.
Så du vil da ha mulighet til og låse den i 2 og 3 gir samt Drive.
Så du har nok 4 trinns

narviboy
06-25-2009, 21:29
jeg har en sånn liggende og slenge en plass=)

Mrwheelie
07-26-2009, 18:00
det hørtes flott ut;) kan ikke du sende meg en pm da med litt info når du har funnet ut noe mer ?