PDA

View Full Version : Gy mtr 37"

luriz
06-18-2009, 06:13
Får man tak i nye GY MTR 37" lenger eller er di gått ut av produksjon? På GY sidene til norge og sverige står dem ikke lenger, ikke usa heller trur jeg men estland, der står dem. Skjønner ikke en dritt jeg. Noe som forsåvidt ikke er noe nytt men. Hehe. :P

knixen
06-18-2009, 09:29
du kan sjekke med janne hos norsk offroad teknikk.

Det er på tur en ny utgave av mtr, som er sluppet i statene men ikke ankommet norge ennå.

luriz
06-19-2009, 03:58
du kan sjekke med janne hos norsk offroad teknikk.

Det er på tur en ny utgave av mtr, som er sluppet i statene men ikke ankommet norge ennå.

stemmer, takker får svar, er det den med kevlar som er ny? får man den i større enn 35 med 15" felg i såfall?

knixen
06-19-2009, 09:32
kevlar er den nye ja, har ingen formening om hverken størrelser eller priser...

luriz
06-19-2009, 10:52
Da har jeg det, jævlig synd alle må bytte felger da!!!!! :pissed:
http://www.4wheelparts.com/Tires/Goodyear-Wrangler-MTR-With-Kevlar.aspx?t_c=13&t_s=163&t_pt=100893&t_pl=100266
Thefinger

knixen
06-19-2009, 15:14
eller prøve noen andre dekk :wink_animate:

luriz
06-19-2009, 22:36
ja det er jo også mulig, får vel holde meg til irok som jeg kjører på nå da... :idea:

Viking067
06-19-2009, 23:00
Hvorfor bytte felger?

knixen
06-20-2009, 00:33
ja det er jo også mulig, får vel holde meg til irok som jeg kjører på nå da... :idea:

DÈT var jo en knall idè!!! :beer::beer::beer:

4x4Norway
07-09-2009, 21:20
kan skaffe deg 37"15 i G/Y-MT/R
Har man lyst på det beste, så kjøper mann det .
97616000
98424481

knixen
07-09-2009, 22:23
[QUOTE=colormax;157582]Har man lyst på det beste, så kjøper mann det /QUOTE]

Ja, det er sant... har man lyst på det beste så kjøper man det, har man lyst på noe gjennomsnittlig så kjøper man mtr...

Forresten så er vel ikke dette helt i tråd med retningslinjene roger...

Geir
07-10-2009, 11:27
[QUOTE=colormax;157582]Har man lyst på det beste, så kjøper mann det /QUOTE]

Ja, det er sant... har man lyst på det beste så kjøper man det, har man lyst på noe gjennomsnittlig så kjøper man mtr...

Forresten så er vel ikke dette helt i tråd med retningslinjene roger...

dette stemmer vel ikke helt Knixen , ikke se deg blind på US du og da , eller er det allerede for sent ?

ta irocs f.eks .....man skal ha en varme i bakken som du ikke finner noested i norge + du har ikke heller ett underlag i nærheten av det de har der borte .... så hvorfor kjøpe dekk som er laget for annen temp og underlag enn det du skal kjøre på?

MTR dekka har vist seg å være meget bra ... er ikke i tvil om at dette er dekk som utklasser det meste.

ps; du må snart drite i de retningslinjene Knixen , kan du ikke heller skrive rett ut at du på død å liv må kommentere alt Roger skiver her inne

knixen
07-10-2009, 11:57
[QUOTE=knixen;157609]

dette stemmer vel ikke helt Knixen , ikke se deg blind på US du og da , eller er det allerede for sent ?

ta irocs f.eks .....man skal ha en varme i bakken som du ikke finner noested i norge + du har ikke heller ett underlag i nærheten av det de har der borte .... så hvorfor kjøpe dekk som er laget for annen temp og underlag enn det du skal kjøre på?

MTR dekka har vist seg å være meget bra ... er ikke i tvil om at dette er dekk som utklasser det meste.

ps; du må snart drite i de retningslinjene Knixen , kan du ikke heller skrive rett ut at du på død å liv må kommentere alt Roger skiver her inne

he he, jeg kommenterer HVER gang han skriver at han kan skaffe. Han har fått mange og tydelige beskjeder om at han må kjøpe seg gul stjerne hvis han skal drive denne typen omsetning her inne.

Jeg kommenterer også HVER gang han skriver dekkene er best.

Nå har jeg jo testet og eid nok dekk til at jeg med hånden på hjertet kan si at MTR er et gjennomsnittlig offroad dekk, et ok dekk på vei og et godt allround dekk. Å påstå at Irok ikke funker i vår fauna vil jo være en for å si det mildt... bommert. Til og med på island går de som de beste snødekkene i enkelte størrelser (41 og 49). Se i trial på proto bilene, de fleste der kjører jo irok... Spør Rossi som skiftet fra Maxxisene til MTR mens han var å kjørte, som førte til at han fikk betraktelig dårligere fremkommelighet.

Så med den erfaringen jeg har, kan jeg med hånden på hjerte stå for det jeg sier her. Så kan du like det eller ikke, kommentere det eller ikke... :wink_animate::wink_animate::wink_animate::beer::b eer::beer:

Tommy
07-10-2009, 12:29
he he alltid morsom diskusjon... men den eneste bilen med IROK i Modified vinner det aller meste... så de funker nok her og... ellers er kanskje MTR det beste alround dekket...

Rossi
07-10-2009, 12:34
[Jeg kommenterer også HVER gang han skriver dekkene er best.

Nå har jeg jo testet og eid nok dekk til at jeg med hånden på hjertet kan si at MTR er et gjennomsnittlig offroad dekk, et ok dekk på vei og et godt allround dekk. Å påstå at Irok ikke funker i vår fauna vil jo være en for å si det mildt... bommert. Til og med på island går de som de beste snødekkene i enkelte størrelser (41 og 49). Se i trial på proto bilene, de fleste der kjører jo irok... Spør Rossi som skiftet fra Maxxisene til MTR mens han var å kjørte, som førte til at han fikk betraktelig dårligere fremkommelighet.

Så med den erfaringen jeg har, kan jeg med hånden på hjerte stå for det jeg sier her. Så kan du like det eller ikke, kommentere det eller ikke... :wink_animate::wink_animate::wink_animate::beer::b eer::beer:

Nå skriver vel ikke Luriz nøyaktig HVA hans MT/R skal brukes til? Det er ikke akkurat 100% enkelt å si om MT/R er bedre eller dårligere enn Irok uten å vite hva de skall brukes til ikke sant?!
Irok er noe DRITT i forhold til MT/R hvis man kjører på veg. De er derimot, etter min erfaring, veldig bra i skog med relativt mye stein.
Creepy Crawlerdekkene overrasket meg veldig! Da spesiellt vegegenskapene som har fått mye pes "over-there". Jeg synes faktisk ikke de var spesiellt mye dårligere enn MT/R på veg for å være ærlig. I skogen/offroad generellt vil jeg si at Creepy Crawler er en klasse bedre enn MT/R og omtrent likverdige med Irok.

Kjøp heller Creepy Crawler hvis du kjører mye offroad og en del veg, Irok hvis du nesten utelukkende kjører offroad i steinete områder og MT/R hvis du bare kjører litt offroad. MT/R fungerer i stort sett VELDIG bra offroad og duger godt til de aller flestes offroad-behov. Passe dårlige i gjørme er vel det eneste jeg kan utsette på dem. Dette gjelder de "gamle" MT/R, jeg har ikke testet de nye.

Jeg ville satset på Creepy Crawler i en fornuftig størelse.

knixen
07-10-2009, 16:16
he he, jeg har overhodet ikke nevt hva jeg synes er best noen plass... Eller påstått at jeg sitter på fasit... Bare for å ha det sagt... :beer::beer::beer:

Bilkar
07-26-2009, 14:28
he he, jeg har overhodet ikke nevt hva jeg synes er best noen plass... Eller påstått at jeg sitter på fasit... Bare for å ha det sagt... :beer::beer::beer:

Hva med m/t mtz eller bajaclaw? "vi" har meget god erfaring med disse, både på vei, snø og jørme. + at de leveres i mange dim..

Blesvik
07-26-2009, 15:01
Syntes de nye MTR dekkene ser spennende ut og kan fortelle at de gamle MTR dekka er de mestvinnende i norsk biltrial.:smile:

KJELLIS
07-26-2009, 16:23
Syntes de nye MTR dekkene ser spennende ut og kan fortelle at de gamle MTR dekka er de mestvinnende i norsk biltrial.:smile:

Hehe ja den var god Pål,,:puke::puke:

Blesvik
07-26-2009, 17:03
Hehe ja den var god Pål,,:puke::puke:
Men det er faktisk sant Kjell!
Tenk alle de åra Jørgen, Ketil, Thomas, Oddbjørn, Widar, Pito, jeg og mange flere har tatt seire med disse dekka!

Ove
07-26-2009, 22:27
Har vel litt med pris å gjøre også ?

Oddbjørn har aldri brukt MT/R , heller ikke vurdert det ...

Tror nok ikke resultatene skyldes dekkvalget .

Jeg har kjørt 2 sesonger på det , og kommer ikke til å sko bilen med det igjen.

Blesvik
07-26-2009, 22:38
Jeg og Kim har hatt 9 eller 10 sett og var kjempefornøyd med dem.

KJELLIS
07-27-2009, 08:34
Men det er faktisk sant Kjell!
Tenk alle de åra Jørgen, Ketil, Thomas, Oddbjørn, Widar, Pito, jeg og mange flere har tatt seire med disse dekka!

jada jeg bare kødda Pål:smokin:

Amund
07-27-2009, 10:50
[QUOTE=knixen;157609]

Må bare blande meg borti... syns dette var et underlig innlegg fra deg Geir. Du er da ganske oppdatert på trialsirkuset, og hva bruker alle protobiler (unntatt min)? IROK.

Hvis du ser hva de bruker i statene så er det IROK som gjelder på østsida og de delene av USA som har tilsvarende klima og underlag som oss, også ofte Bogger, TSL/SX o.l. på de store tunge bilene som trenger mer beskyttelse i sidene enn IROK gir. Konkurranse i tørre varme steiner gikk det før utelukkende i MTR, nå senere har det blitt BFG Krawler, litt Procomp X-Terrain og tilsvarende dekk med relativt tett mønster

Grunnen til at Knixen kommenterer Colormax når han bryter retningslinjene på forumet er vel faktisk fordi han er moderator, og det er jobben hans. :idea:

knixen
07-27-2009, 10:56
Hva med m/t mtz eller bajaclaw? "vi" har meget god erfaring med disse, både på vei, snø og jørme. + at de leveres i mange dim..

Jeg synes mtz pakker seg altfor lett i gjørmen, men var flotte på vei. Baja claw har jeg ikke testet, kun kopien som var mudzilla og de fungerte kun godt på et par fører.

MTZ er en av mine asfalt favoritter.

luriz
07-28-2009, 00:43
Ja, dette ble jo litt av en diskusjon gitt. Thefinger Det er jo morro. Da kan jeg jo slenge inn mine erfaringer med di få dekkene jeg har testet og på hvilke biler! noe jeg mener har jævlig stor betydning.
Jeg kjører kun offroad! ikke etter veg ol med disse dekka.
1. Irok radial 36-13,5-15
Disse fungerer bra etter min mening på en lett bil. Vi tester dem på Hilux mk2.
Funker best til denne bilen med 4pund foran og 2 pund bak, flyter fint ut og god bæreflate. Ødelagt 1 dekk i siden.

2. Irok bias 37-14-15
Lik bil som 1 men synes faktisk dekkene blir litt stive. må ned i 1.5 pund foran før dem begynner å "ta" terrenget bra og da slipper di oxo fort fra felgen.

3. Irok bias 36-13.5-15
Glimrende dekk på lj73. Denne har nok tyngde til at dekkene fungerer bra ved ca 3-4 pund.

4. BF mud 35- 12.5- 15
Da jeg hadde disse på hiluxen så kjørte jeg i filler 2 dekk! dårlige sider pluss ikke bra på skogsbunn! Fungerer ikke på hilux eller patrol y60 mener jeg.

5. BF mud 32-11.5-15
Kjempedekk på f. eks zukijeep. BF trenger lette biler etter min mening.

6. Bajaclaw Bias 35-12.5-15
Får stive får zukijepp og får små får patrol 160 lang!
Mulig gode dekk på huilux!

7. Bajaclaw Bias 37-12.5?-15
Kjørt lite med men funker tilsynelatende bra på hilux.

8. Bajaclaw Bias 38.5-16-16
Glimrende dekk til patrol 160 lang. Funker dødsbra med 2,5 pund.

9. GY mtr 37-12.5-15
Disse er kun prøvd på c303 men ser ut til å funke bra på denne bilen.

Kommer med mere da jeg kommer på di "vi" har prøvd.:beer:

Kaare
07-28-2009, 11:48
Sjefs innspill, luriz!

knixen
07-28-2009, 15:35
Jeg har eid og testet følgende dekk;

Irok radial 36x13,5/15
Irok bias 39,5x13,5/15
MTR 37x12,5/15
Mudzilla 35x13,5/15
Pro Comp X-terrain 35x12,5/15
Pro Comp AT 35x12,5/15
Boggers 35x14,5/15
MTZ 38x15,5/15
SSR Radial 38x15,5/15
BFG AT 265x75x16
TSL/SX 38,5x14,5/15

Har LTB i 40x16/17 liggende urørt på plenen nå, så de blir teste ved en passende anledning...

(mulig jeg har testet flere dekk, men disse jeg kom på i skrivende stund...)

Tommy
07-28-2009, 17:05
men hva viste testen..????ThefingerThefinger

knixen
07-28-2009, 19:46
Jeg har eid og testet følgende dekk;

Irok radial 36x13,5/15, svært gode dekk offroad. Myke sidevegger som la seg godt ut, riktignok litt svake sidevegger. Ødela 1 dekk offroad. Grei nok på veien, god balanse.

Irok bias 39,5x13,5/15, svært gode dekk på de fleste fører, litt stivere dekksider og legger seg ikke så godt ut. Fordelen med det er at de beholder høyden og at man får bedre klaring under bilen. Dette hjelper ofte godt til forsering av spesielt myke hindre hvor andre biler har gravd seg ned. Pga størrelsen så har man gode flyt egenskaper uansett. Grei nok på vei, selv med beadlocks og uten forsøk på balansering.

MTR 37x12,5/15 gode på vei, og gode på vinteren. Legger seg greit ut, er tighte på felgen og felgslipp er ikke så vanlig. Gode på stein, pakker seg lett i myr/mykt underlag. Legger seg dårligere ut enn BF mud og fungerer dermed dårligere på snø. Et greit dekk til de fleste fører. Disse er nå gått ut av produksjon, de nye MTRene har fått skryt for å fungere bedre enn de gamle på forum i USA.

Mudzilla 35x13,5/15 Gode på mykt underlag sommerstid, glatte på stein og flyter dårlig på snø. Litt stive sidevegger gjorde at de ikke gjorde la seg så godt ut. Svært glatte sideveis, både i terreng og spesielt vinterstid. Ikke noe særlig langs asfalten.

Pro Comp X-terrain 35x12,5/15 Jeg synes disse har for store knaster til å fungere noe særlig både offroad og på vei. De blir glatte på våt asfalt, støyer mye og pakker seg lett i skogen. Ikke et dekk jeg har sans for. Riktignok bedre enn Mudzilla på alle fører...

Pro Comp AT 35x12,5/15 så ingen hensikt i å teste disse noe særlig offroad, men på asfalt var de svært gode. God balanse, god retningstabilitet. Godt grep på vinteren. Veldig gode asfalt dekk

Boggers 35x14,5/15 Testet disse svært lite igrunn, et par lette turer offroad. De er forferdelige på asfalt, sporer og bråker noe sinnsykt. Har sett de på flere turer, de ser ut til å fungere godt ved godt pådrag i myra, akseptabelt på stein selv om de er sideglatte. Men de graver godt, og dermed setter man seg skikkelig fast... Ikke min favoritt, siden de er såpass spesialisert på myr.

MTZ 38x15,5/15 Et utrolig tøft dekk, skikkelig bra på vei. Bilen føltes skikkelig stabil både retning og sideveis. De pakket seg derimot lett og skuffet meg i myra. Hadde de ikke lenge nok til å teste på vinteren også. Byttet ut fordi jeg ønsket et grovere dekk, ønsket også overgang til et bias dekk som er en billigere konstruksjon som tåler mer. Kjedelig å ødelegge dekk til 5000kr stk i skogen...

SSR Radial 38x15,5/15 Et dekk med mye av de samme egenskapene som MTZ, svært stabile. Svært gode både i skog og på vei, åpent mønster som renser seg lett uten å kreve høy fart. Et av mine favoritt dekk siden det funker så godt både på og av vei. Bakdelen er pris, men alle 38" dekk er dyre...

BFG AT 265x75x16 Testet lite offroad, men svært gode på vei. Må seipes for å brukes på vinteren. Lett å balansere.

TSL/SX 38,5x14,5/15 Disse har jeg bare testet et par turer og ser ut til å fungere svært godt. Noe dårligere grep enn Irok på fast underlag, men ser ut til å fungere minst like godt i myra. Tåler mye...

Har LTB i 40x16/17 liggende urørt på plenen nå, så de blir teste ved en passende anledning...

(mulig jeg har testet flere dekk, men disse jeg kom på i skrivende stund...)

sånn Tommy:beer::beer::beer:

Skal jeg konkludere så foretrekker jeg (sålangt) Irok offroad, hvis jeg skulle hatt et dekk med bedre egenskaper enn det på veien, så er SSR Radial helt konge uten å miste så mye offroad egenskaper.

Det er ikke dermed sagt at jeg ville anbefalt Irok til alle andre, i mine anbefalinger tar jeg hensyn til bruksområde på bilen og ikke mine preferanser.

Alle dekkene er testet på min 4runner

luriz
07-29-2009, 02:03
sånn Tommy:beer::beer::beer:

Skal jeg konkludere så foretrekker jeg (sålangt) Irok offroad, hvis jeg skulle hatt et dekk med bedre egenskaper enn det på veien, så er SSR Radial helt konge uten å miste så mye offroad egenskaper.

Det er ikke dermed sagt at jeg ville anbefalt Irok til alle andre, i mine anbefalinger tar jeg hensyn til bruksområde på bilen og ikke mine preferanser.

Alle dekkene er testet på min 4runner

Detta er jo glimrende! Nydelig å få sånt ut på forum så folk kan kikke når de skal kjøpe nye dekk! Håper flere av dere legger ut flere sånne innlegg og husk å skriv hva slags bil dere kjører og om den brukes på vei eller offroad, eventuelt begge deler. :grinpimp:

1911
08-02-2009, 18:42
Jeg har testa veldig lite forskjellige dekk egentlig.

Men mine erfaringer er som følger.

Good Year MT/R 33x12,50-15 på Patrol 160 fungerte godt på di fleste underlag. Men ikke det beste dekket når det blir mye myr. MT/R fungerte bra på vinteren selv uten seip. Nydelig dekk onroad også.

Good Year MT/R 315/75-16 (35x12,50-16) på Volvo C303. Samme erfaringer som på patrolen. Men trenger en bredere felg for å fungere. Orginalfelgen er bare 7,5" bred.

BFgoodrich MT 33x12,50-15 Ikke mye å si om det egentlig. Er et svakere dekk en Good Year. Er ikke like godt på vinterføre u-seipet. Seipet funker det greit nok.

BFgoodrich AT 285/75-16 og 265/75-16 teste på Suburban. Funker bra på vei. Gir mye km. 265 dekkene brukes nå som vinterdekk full av lastebilpigg. Godt fornøyd.

Maaxis Creapy Crawler (m8090) Et Crawler dekk som funker veldig godt på lyng, stein lett myr. I dyp myr imponerer ikke dekkene helt. Men et greit alternativ om ikke kjøring i dyp gjørme er det viktigeste av alt. Passer glimerende til mitt bruk. Tåler utrolig mye. Dette er Bias dekk.

luriz
11-05-2009, 23:32
På tide med oppdatering her.... åssen funka LTB i 40x16/17 knixen?????

knixen
11-05-2009, 23:37
På tide med oppdatering her.... åssen funka LTB i 40x16/17 knixen?????

har lite å by på der, har kjørt ca 10 km med bilen på vei. Bilen med dekkene er solgt, og jeg har såpass respekt for salget at jeg ikke tar bilen på skogstur etter at avtalen er gjort... Men kan si at de rister bra før de blir varme! :wink_animate: