PDA

View Full Version : servo suzuki/mercedes

banjin
05-14-2007, 23:29
noen som har teste og montere servo fra mercedes 123 (300, 83 mod) serien i suzuki?

banjin

Ingen som har testet????

ZukiJack
05-15-2007, 22:11
noen som har teste og montere servo fra mercedes 123 (300, 83 mod) serien i suzuki?

banjin

Ingen som har testet????

Nei, men jeg vet mange har brukt Opel Comodore-snekke, og Volvo 164-snekke.
Kanskje ikke så lett å finne lenger.
Jeg bruker Isuzu Trooper-snekke (Samme som i Isuzu Campo/Ople Campo)
Min snekke har litt liten sving på min bil, men det kan komme av at styrearmen ved hjulet er så lang på mitt Hy-Steer opplegg....og jeg har Hilux aksler...

banjin
05-16-2007, 17:04
ok.
jeg lurte pga jeg har komplett servo fra en 300D, snekka ser likt ut som på suzuki bare litt større. alt står montert lik vei og så det er vel omtrent/nesten bare bolt-on.må sikkert litt mod til men det skal vel gå. tenkte å teste det etter vært må bare få tatt det av merca.

PS:
zukijack, hvor er det å få kjøpt slik flexi rør du har under din til eksos. og hvor holdbart er det.

banjin

ZukiJack
05-16-2007, 21:59
Snekka mi er også litt kraftigere enn orginalen, så den kræsjet litt i siden på det lille tårnet som karosserifestet sitter oppå. For å unngå dette la jeg på en 1cm tykk plate og sveiset fast på siden av ramma og la snekka utenpå den.
Jeg har måttet kappe bort det runde røret på tvers fremst på ramma flytte snekka mi en del fremover på ramma fordi jeg har Hi-steer-system (Paralellstaget på oversiden av bladfjærene), Dette fordi pitman kræsjet i paralellstaget ved innflex....og jeg da måtte få enden av pitman litt fremfor paralellstaget.
Dette behøder ikke du tenke på....på din.

Husk, når du skal bore deg opp nye huller i ramma for festing av snekka, så må du forsterke disse hullene slik at boltene skviser sammen rammevangen flat når du strammer boltene...eller at det skjer ved påkjenninger under styring/svinging.

Du forsterker ramma ved å bore så store hull i ramma at du kan tre et rør gjennom hullene i ramma og sveise rørene fast i hver ende så du får ei hylse gjennom ramma som boltene går i. om du skjønner!!!???Du ser dette på hullene til orginalsnekka.

4718
4719
4720
4721
4722

Flexi-eksosrør!!!??
Det er helt suverent det.
I hvertfall på min hvor motoren sitter boltet rett i ramma uten bevegelig gummi....så det blir ingen bevegelse på røret.
Vet ikke om det blir noen problem med dette om motoren beveger seg i motorfester, men tror det ikke er noe problem.
Flexi-rør får du kjøpt til en grei pris på bilrevisittaene. Også på Biltema, men jeg kjenner ikke kvaliteten der.
Jeg kjøpte mine på Bilextra.

Jan
05-16-2007, 22:40
Biltema sine er veldig dårlige.

banjin
05-16-2007, 22:53
ZukiJack:
takk for en utmerket forklaring. og for brae bilder. bilder har utrolig mye å si.
jeg finner nok ut av det. alt virker jo ganske greit. skal få skrudd servo ut av merca så snart som mulig og sjekke hvordan det vil passe.

Servo fra merca ser altså slik ut.
får se hvordan det passer til sukin.

Skjalg
10-28-2009, 13:43
Ser ut som armen går motsatt vei. Da må du evnt trekke til deg snekka for å få det til å passe.

martinj
10-28-2009, 19:01
eller snu pittmannarmen....

Ove
10-28-2009, 19:19
eller snu pittmannarmen....

Da går'n vel feil vei ?

martinj
10-28-2009, 19:46
jeg snudde pittmannen på omega snekke jeg har på trial bilen min.

har aldri tenkt på om den går feil vei. men det burde jeg vel ha merket he heThefingerThefinger

Skjalg
10-28-2009, 21:07
Hvordan er det mulig? Hvis du snur armen vil samtidig retningen snus.
Ratter du til venstre når du skal til høyre Martin?:beer:

martinj
10-28-2009, 21:09
hakke merket noe til det altså..

merket du noe når du lånte den ove??

Ove
10-28-2009, 21:40
Noe rart var det jo ...... :rolleyes: