PDA

View Full Version : cherokee spørsmål

feirik
05-14-2007, 23:45
Sitter å vurdere å kjøpe meg cherokee. ca 95 mod td. er det noe jeg bør se spesielt etter? hvilken motor er best at 2,5td og 2,1td?

Amund
05-15-2007, 08:48
Begge er verst. Kjøp 4.0 :)

Henning
05-15-2007, 09:36
En 2.5 som har trilla rundt 200K ... er en potensiell bombe for mye reperasjoner, det du betaler ekstra i bensin vil bli mindre enn det du betaler for å bytte:

topper, topp pakninger, støtstenger, luftmengdemålere, etc. etc. det er en dritt motor

feirik
05-15-2007, 16:02
Begge er verst. Kjøp 4.0 :)

Hvordan er 4.0 med tanke på forbruk da? tenker da både med og uten henger? med trialbilen bakpå hengeren så går det vel med en del drivstoff. hvordan er de motorene da når de har gått over 200000 da?

hlangmo
05-15-2007, 16:05
Har en 4,0 som snart er gått 300.000 km......Ingen feil der.....Litt smålekkasjer som jeg ikke gidder å ordne. Starter og gå uansett....

Tror du må skyte motoren får å ta livet av den.

Forbruk....ca 1 liter på langkjøring og 1,5 på blandet.

feirik
05-15-2007, 16:12
Har en 4,0 som snart er gått 300.000 km......Ingen feil der.....Litt smålekkasjer som jeg ikke gidder å ordne. Starter og gå uansett....

Tror du må skyte motoren får å ta livet av den.

Forbruk....ca 1 liter på langkjøring og 1,5 på blandet.

Hvordan er den med henger bak da? Er det noen spesielle modeller jeg bør styre unna? Hva er tillat hengervekt på disse bilene? Hvordan er de å dra fullastet henger med disse bilene?

Einar
05-15-2007, 23:28
Har hatt cherokee 4l. i 2 år nå og er storfornøyd,beste bilen jeg har hatt. bruker litt suppe da men, min er umulig å få under 1,5l men jeg gir f... den får bruke det den må ha.

Er litt dårlige bremser på dem, så skal du dra tung henger bør bremsene på hengern være tipp topp.

Einar
05-15-2007, 23:33
Har hatt cherokee 4l. i 2 år nå og er storfornøyd,beste bilen jeg har hatt. bruker litt suppe da men, min er umulig å få under 1,5l men jeg gir f... den får bruke det den må ha.

Er litt dårlige bremser på dem, så skal du dra tung henger bør bremsene på hengern være tipp topp.

feirik
05-15-2007, 23:37

ok, hengeren er helt ny så de bør nok fungere. men det fungerer godt å dra henger med den?

Amund
05-15-2007, 23:47
Min gikk på 1,1-1,2 i beste fall, verste jeg har målt var 1,4 eller 1,5 tror jeg. Så de er ikke så ille. Du bør (eller må?) montere en ekstra oljekjøler til automaten hvis du skal trekke mye henger. Har en 2,1 TD havarist i bukken, den har gått såvidt over 200k. motoren ser jo ut som den er greit konstruert men virker som det er mye ras... har lest om flere i usa som har kjørt 600.000 km med 4.0!! Klart du får litt småproblemer underveis, han jeg leste om hadde bytta vannpumpe 3 ganger, og diverse sensorer flere ganger. Pleier å lekke fra bakre simring på veiva, men den er relativt grei å bytte, slipper å ha ut kassa da simringen er 2-delt (men derfor holder den heller ikke så lenge dessverre)

feirik
05-15-2007, 23:53
Du bør (eller må?) montere en ekstra oljekjøler til automaten hvis du skal trekke mye henger.

Hvordan er manuell kassene i forhold til automat da?

ARH
05-16-2007, 12:32
Diggere. Thefinger

Prøv å unngå kassa som er laget av Peugeot (BA10/5), den har fått et (velfortjent) dårlig rykte. Men hvis du skal ha 4.0 og manuell kan du like gjerne gi opp, jeg fant den siste. :D

Coltaine
05-25-2007, 00:23
Du har lov til å dra 2500 kg, det går lættis, men den bruker noe suppe da... Som de sier, større oljekjøler er nesten et must om du skal dra noe særlig med henger..

Min er hevet 3 tommer, bruker når jeg er så snill som jeg bare klarer, ca 1.8 på mila til og fra jobb, m.a.o bykjøring. langkjøring lå jeg vel på 1.0-1.1 med 31" MTR dekk.. Får aldri kjørt noe særlig blandet kjøring så akurat der vet jeg ikke.. men 1.5 kan sikkert stemme.(Men jeg har en mistanke om at det er et par sensorer som burde byttes...)

Om du skal ha 4.0 som bruker mindre må du gå til eldre modeller som har Renix motor, de bruker vel en dl mindre eller noe på mila ;)

ZTerje
07-12-2007, 22:26
Jeg har en 93 XJ som jeg har hatt i 2,5 år nå.

Og uten tvil, den beste bilen jeg noen gang har hatt.

Gåkke an å ødelegge disse... nono

Har et snittforbruk på 1,7, men det er for det meste småkjøring.

På landeveien ligger den på 1,1-1,2....

Spiller ikke noen rolle om jeg kjører pent eller om rockefoten rister noe jævlig...
Forbruket er det samme..