PDA

View Full Version : 17" felg

E.T
06-25-2009, 09:01
noen her som har noen tips for hvor man kan få kjøpt 17" felger til patrol y60. min 9" bredde, og helst med -9 eller -12 innpress(utpress) er primært ute etter alufelg.

må vell over til 17 " nå,, mtr i 37" lages ikke jo ikke lenger i 15" . mt/r kevlar lages kun i 17 i 37 ".... ser ut til det samme på nye bf også.... må vell gå over da....

ta gjærne med bilde om har noen 17" å tipse om. er int i brukt eller nytt,,

mvh Erik crossboned

patrol y60(står å skammmer seg på 31" om dagen)

knixen
06-25-2009, 09:28
jeg kjøpte disse 17x9 stålfelgene hos bgnor (uten beadlocksringene)

4x4Norway
06-25-2009, 09:30
Jeg har tilgang til en del 37x15 G/Y MTR så det finnes fortsat.
bare å ringe, det
97616000

E.T
06-25-2009, 11:14
husker du prisen knixen?

takk for det roger men de vil bli vanskligere å få tak i fremtiden.. da de går ut. greit å ikke kjøpe felger nå som en ikke får felger til senere...

erik

4x4Norway
06-25-2009, 11:27
Har også litt brukte M/T 9x17" for salg
har også litt brukte10x18 M/T felger Med M/T baya clovd dekk 36" for salg
har også 14x15 Bedlook Alu.
Erik, så lenge 15" fugerer så mye bedre en annet , vil det selfølgelig være dekk å få. men at de begynner å koste mer er helt klart.
men det skyldes, de høye olje prisene, som er lavere en noen gang. og frakten som vel heller ikke har vært billigere på riktig lenge.
og ikke minst at det koster masse penger å ha disse dekka på lager, noe de fleste da heller ikke har.
Så tjener de heller ikke penger på å selge dekka billig lenger. regnestykket er så enkelt at om dekka koster kr 1000 mer pr stk.
Så blir fortjenesten mye bedre, Dette forstår jo tilogmed vi som driver med 4x4 biler. men dekka kommer jo fra samme sted.
Tror dekk priser ikke er avhengi av kalkyler, men heller hvor mye det går ann å presse ut av kundene.
Mangel på dekk, er jo en yppelig måte å få prisene opp på, Vi må ha det. ikke ukjent takk tikk dette.
Dette er jo mine meninger om dette, så ta det for det.

knixen
06-25-2009, 14:23
Felgene koster en drøy tusenlapp per stykk.

Nå har det jo vært diskutert mange ganger hva som er best av 15 og 17... de fleste leverandører utvikler ihvertfall svært få dekk til 15" felger... det er fra 16 og oppover...

E.T
06-25-2009, 15:11
takk for det.. får ta en tlf til bgnor å høre...

snakka med både skania dekk og no offroad teknikk,,, mtr som er det og det nye fra bf kommer ikke til å bli laget i til 15 toms felg... ser ut som det går den veien for mange,,dumt å sitte på 15 toms felger om noen år når mange det er lite dekk å finne...

har lyst til å prøve det nye mt/r kevlar dekket når det kommer,

det er jo mange delte meninger om hva som er best av 15 og 17" ..men men,
må vell prøve for å finne ut.. "no guts noe glory" som det heter....

knixen
06-25-2009, 16:50
takk for det.. får ta en tlf til bgnor å høre...

snakka med både skania dekk og no offroad teknikk,,, mtr som er det og det nye fra bf kommer ikke til å bli laget i til 15 toms felg... ser ut som det går den veien for mange,,dumt å sitte på 15 toms felger om noen år når mange det er lite dekk å finne...

har lyst til å prøve det nye mt/r kevlar dekket når det kommer,

det er jo mange delte meninger om hva som er best av 15 og 17" ..men men,
må vell prøve for å finne ut.. "no guts noe glory" som det heter....

Jeg har gått over til 17"... :wink_animate:

Påndus
06-25-2009, 17:52
Jeg har kjøpt felger på BG nor Dick cepek 17*9 og -12, bilder ligger under skravletråden her på nissanforumet. De ser bra ut og gjør jobben. Men selvfølgelig dyrere en stålfelgene til kniksen.

E.T
06-25-2009, 21:18
merka noe på snøkjøring knixen?

lurer på om jeg bestiller rett fra uniten... kansje man får bestilt det nye mtr hjulet også:eyemouth:

ser ut til at det kansje kan bli billigere...

knixen
06-25-2009, 21:37
merka noe på snøkjøring knixen?

lurer på om jeg bestiller rett fra uniten... kansje man får bestilt det nye mtr hjulet også:eyemouth:

ser ut til at det kansje kan bli billigere...

har ikke hatt de på bilen, har nettopp fått de ut av kjøkkenet... :laughing::laughing::laughing:

Kaare
06-26-2009, 01:48
15" har sine fordeler og ulemper. 17" har sine fordeler og ulemper. Hver til sitt bruk. Er fornøyd med både 15" og 17" - er Konge å ha begge ;-)
(Dvs prøver bare å avslutte den diskusjonen her...) Det jeg egentlig lurer på er: Hvorfor i h... kutte ut å produsere gamle MTR?! Paralellproduksjon nytt/gammelt må da være mye bedre?!

E.T
06-26-2009, 08:54
tja.. ganske likt det nye ,, men det har vell vært laget i ca 10 uten forandringer, vil sikkert prøve noe nytt, om je tipper rett er de vell ikke noe dårligere de nye. spørs om det ikke går så mange store hjul på små felger på verdens basis.. tror ikke gy ser på norge som noen stor andel av salg.

4x4Norway
06-26-2009, 09:37
Dekket er veldig forandret, problemet er de nye støy kravene, derfor har de splittet banen, så da er det blitt et mye mer A/T dekk.
Vi er en så liten kjøpergruppe, at importørene nesten føler det som et ork å ha dekka vi ønsker på lager.

Rambalder
07-03-2009, 10:40
Ikke så mye å lure på egentlig - verden går fremover, så hvorfor ro mot strømmen.......

har nå konvertert til 17".....

knixen
07-03-2009, 11:16
Ikke så mye å lure på egentlig - verden går fremover, så hvorfor ro mot strømmen.......

Sweeeet!!!! :beer::beer::beer:

Kaare
07-08-2009, 00:58

Fikk et lite glimt av deg i det du cruiset forbi Lyngrillen fredag. Tøfft :smile:

...og...: etter å ha sett trialbilene i aksjon lørdag under jamboree - 17" funker! Opplest og vedtatt! Funker det på trialbil, funker det til TT osv osv

Rambalder
07-16-2009, 22:25
Jau - fikk nå kjørt litt i brokelandsheia før vi dro over til sverige

Dro til Olerum, syd for Söderköping og fikk kjørt på underlag med leire, fjell og skogsbunn...

funker bra på alt - bedre sidestøtte på stammen så felgene er faktisk intakt etter 4 hele dager på 4-8psi

broncozx
07-17-2009, 07:04
hva me centerlinewheels.com, sjekk overstock wheels, = rimeligere,

Kaare
07-19-2009, 14:42
...dette har blitt en fin tråd :smokin:

kj-gerilja`n
07-30-2009, 23:03
jeg personlig synes 17" blir litt mye felg.... kan ikke så mye om dekk og felg.vet bare hva jeg synes ser tøft ut på min bil... liker mye gummi...:smokin:

Marlin
07-31-2009, 16:46
jeg personlig synes 17" blir litt mye felg.... kan ikke så mye om dekk og felg.vet bare hva jeg synes ser tøft ut på min bil... liker mye gummi...:smokin:

Hei hva f... det er vel ingen som liker gummi.......

extremetoy
07-31-2009, 19:12
mine 17" med truxxus hjul!

kj-gerilja`n
08-03-2009, 22:12
:smokin:
Hei hva f... det er vel ingen som liker gummi.......
jo det er faktisk noen av oss som gjør det... jeg er nok litt mindre opptatt av hva som er best heller mer mot hva jeg synes ser bøst ut på min bil...:smokin: