PDA

View Full Version : Hvordan få ut rutene på L200?

Sveini
07-11-2009, 18:49
Hei! Holder på å legge solfilm på rutene. Bakruta var grei å få ut, så den er ferdi sota og ligger til tørk før montering.

Men rutene i bakdørene var ikke så lette å få ut. Har hatt av dørtrekket og kikka å prøvd å dra i noen lister og litt, men ikke funnet ut hvordan jeg skal får dem ut. Tenkte å høre her om noen som vet, før jeg river i stykker noe. Bilen er en 05 modell med el vinduer, om det skulle ha noe å si for fremgansmåten...

Takk takk!

Sveini
07-12-2009, 21:38
Gikk løs på døra i dag. Har skrudd ut d som er av skruer og fått plukka ut ruta. Lagt film, og nå putta den i igjen. Sinnsykt knotete å få den på plass igjen, og greide å bøye den ene skinna som ruta glir i, men ser ikke ut til å ha noen praktisk betydning for rutas funksjon, og det er nede i døra, så det synes ikke:) Skal prøva å gjøre ting i en annen rekkfølge med den andre døra for å se om det blir bedre. Bl.a prøve å senke ruta helt ned i bånn av døra når jeg trer på skinna.

Nøkkelen til å få ut ruta lå forresten under dørpakningen i bakkant av døra. To små skruer som holdt lista i mellom ruta og dørramma.