PDA

View Full Version : Stereo-problem

Sveibuen
07-12-2009, 19:02
Hei.
Eg er ny her inne på forumet og trenger litt hjelp.
Eg har kjøpt meg ein 84-pajero kort type 2,3D.
Den har cd-spiller, men det er gjort noen koblinger bak i ledningsnettet som gjør at den ene "pluggen" som skal stå i spilleren mangler. Er dette noe som eg kan ikse med å koble alt inn på den som eg har, eller må eg legge opp til den andre pluggen på nytt?
Hvis det er siste er alternativet, hvor skal jeg da trekke strøm fra, og hva skal være i dette stikket?
Håper noen har svar på dette eller et koblingsskjema kanskje?

Rocker
07-12-2009, 19:13
Hei, og velkommen på forumet her:smile:

Prøv å få tatt noen bilder av spagettien, så er det lettere å hjelpe deg :smokin:

Sveibuen
07-13-2009, 06:46
Då ska eg iksa bildet!
Kjempe flott.

Sveibuen
07-13-2009, 20:52
Hei.
Her er noen bilder som eg tok ute av "spaghettien". :-)
Får håpe du skjønner noe...
Men har vert på biltema og kjøpt nytt stikk i dag, men noen som har koblingsskjema til dette?

:smokin:

Rocker
07-13-2009, 20:58
Høh...den der må være gammel...hvilket merke er det?
Du bør legge alt opp på nytt...ville jeg gjort.
De svarte brede kontaktene der....prøv å hør på B.temaom de har de overgangs-ledningene....så tar du utgangspunkt i dem...da skal du komme i havn.
Hvilket "stikk" har du kjøpt?

Vier
07-13-2009, 21:34
Hei.
Eg er ny her inne på forumet og trenger litt hjelp.
Eg har kjøpt meg ein 84-pajero kort type 2,3D.
Den har cd-spiller, men det er gjort noen koblinger bak i ledningsnettet som gjør at den ene "pluggen" som skal stå i spilleren mangler. Er dette noe som eg kan ikse med å koble alt inn på den som eg har, eller må eg legge opp til den andre pluggen på nytt?
Hvis det er siste er alternativet, hvor skal jeg da trekke strøm fra, og hva skal være i dette stikket?
Håper noen har svar på dette eller et koblingsskjema kanskje?

Ta spilleren med deg til Bernhards i Strandgaten, han har sikkert plugg som passer. Hvis ikke så kan han sikkert gi deg litt tips.

Sveibuen
07-13-2009, 22:48
Eg kjøpte et vanlig slik iso-stikk som skal passe på det meste av mitsubishi.
Men når eg såg litt nærmere på koblingene bak så såg de veldig hjemmelaget ut.

grøftern
07-15-2009, 01:16
det enkleste er å legge opp kablene på nytt. du tar et volt meter å ser om du har strøm på noen av de kablene som ligger i dashbordet og kobler det til en iso kontakt som du kjøper deg. har gjort det på min og det er veldig enkelt.

Olaisen
08-03-2009, 17:38
skal du ha fin lyd må du legge opp nye kabler og øke tverrsnittet på +/- ledningen på spilleren, siden de orginale høytalerne er jordet i chassis og de orginale +/- ledningen er mindre en det dagens spillere krever for å kunne yte maksimalt