PDA

View Full Version : Chuck Norris Roundhouse Kick In The Face 63' Laplander

Geir
05-16-2007, 07:14
Her kommer altså da min utendørs garasje i Rådyrveien.

Planen er å få gjort den siste avgjørende finishen på Laplanderen slik at den glir gjennom EU kontrollen og vogna overtar Egersund By.

Dette er jo en utrolig fantastisk bil å kjøre i terreng med - langs veien heller ...ikke fullt så utrolig fantastisk hehe

-I første omgang blir det mekking av bremser foran - skifte en bremseslange som lekker ,som er midlertidig fikset med en stykk vice-grip a la Uninor.
-Så er det å lappe sammen gulvet i bilen.
-Fikse blinklys.
-Sette på orginalhjulene.

Så skal den være OK for etterkontroll.

Hvis jeg da ikke for solgt den etterpå , monterer jeg veltebur i den.

dagens sitat "Chuck Norris have two speeds.....Laplander and Kill" (the cutter 2005)

Geir
05-16-2007, 07:15
Salgs annonse : http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=2387

Geir
05-16-2007, 07:24
Noen bilder ...flere kommer

Geir
05-16-2007, 12:53
Er det noen som har en grei løsning på hvordan å bygge et godkjent veltebur til denne bilen - som dekker bakdelen og ? greit for frikjøring med flere passasjerer , og hvis jeg i tillegg skulle stille i biltrial ?

Geir
05-22-2007, 12:14
Da skal det være duket for en innsats på feltvogna i dag.
Jan Terje stiller med sveisekunnskap og apparat.

Gulv skal sveises slik at jeg kan stryke 1 punkt på mangellappen.

Etter å ha vært å sett på det nye kjøreområdet i Egersund i går , ble det litt mer piff til å gjøre noe mer med bilen - et flott kjøreområde! crossboned

Det blir frikjøring på lørdag og etter planen håper jeg å dukke opp der en gang utpå dagen .......

Geir
05-22-2007, 21:51
da var dagens dugnad unnagjort.

Med Jan Terje på sveiseapparat og meg med vinklesliper i hånden fikk vi sveiset i stort sett alle hull i gulvet i bilen!

da er det demontering av bremser m.m. i morgen , og forhåpentligvis bremser på alle 4 hjul på torsdagen + legge i slanger i ett par dekk.

og da sånn ca klar for frikjøring på lørdag , krysser fingrene!

takker Jan Terje og Christer for hjelpen idag :)

Geir
05-25-2007, 18:50
I dag var det oppholdsvær igjen og jeg fikk lappet siste rest på baljen ,samt montert hjul og lagt på litt farge Thefinger

Bremseslangene kom i posten i dag , imponerende ettersom jeg bestilte dem hos Olav Teigen i tolv tiden i går - slikt liker jeg !
<Men fikk ikke montert dem i dag og rekker det ikke i morgen til frikjøringen ,ender nok opp med å skifte bremserør i samme slengen og da.

-Men frikjøring blir det likevel :p

Geir
05-28-2007, 15:52
Frikjøring ble det på lørdag !

ligger bilder fra frikjøringen under "bilder og film" ,samt på Dork siden.

Det ble mest dillekjøring rundt på området siden jeg ikke har montert noe veltebur enda - men den tar seg utrolig bra frem ,må bare lære å kjøre den skikkelig !

noen av Feltvogna :

Geir
05-28-2007, 15:56
Ble litt rydding rundt huset i dag ( naboen hadde ryddet unna sitt rot , så jeg tok hintet hehe )

fikk montert inn setene bak og ryggstøttene ( kan man virkelig kalle dem det ? )

også bakluka ble montert med et strøk maling :)

mobilkamera er vel ikke akkurat greia men men ....

Geir
07-10-2007, 21:27
har fått ut de orginale komfort stolene i dag , ser ut som plastbøttestolene kommer til å passe fint :-)

eneste jeg først må gjøre , er å lappe sammen de store hullene som var under de jeg demonterte.

- etter et besøk på Jamboreen i helgen , frister det å gjøre litt igjen på bilen ..... Standard og Nordisk frister veldig akkurat nå :rolleyes:

Geir
07-11-2007, 19:57
noen fler mobilbilder ....

Geir
07-13-2007, 13:44
en stykk bremsesylinder er bestilt
- og noen lengder med rør ankommer Egsd de første dagen i neste uke.

surfet igjennom Summit Racing sidene i dag , så der skal det bestilles nye 3" seler , samt nye setetrekk til stolene i løpet av helgen ( lav dollar ! )

Geir
07-26-2007, 09:25
da er alt av bremser på plass igjen, gjenstår bare å lufte.

ellers har jeg hatt nede tanken, rengjort , samt ny påfyllingslange er montert. ( den gamle gikk helt i oppløsning )

Igjen stor takk til Olav Teigen for kjempeservice :)

rør til veltebur skal nå være rett rundt hjørnet....lager bur som skal kunne demonteres så lenge bilen skal rulle på veien og dermed må innom EU kontrollen i ny og ne.

Ellers blir det litt retting av ymse deler etter et ublidt møte med noen trær på Hellvik sist frikjøring hehe

Om det blir Nordisk er ikke helt 100% sikkert enda ,men skulle ikke være umulig heller.

Geir
09-25-2007, 09:52
Da ser det ut som Chuck Norris roundhouse kick in the face 63' laplander er på vei over den store søe ..... nok et smykke av en bli går på eksport over dammen. :rolleyes:

at den skulle bli diplomatvogn i danmark hadde vel ingen forestilt seg .