PDA

View Full Version : heve

bryggboy
07-24-2009, 13:27
hei.jeg er ny her. blei anbefalt å komme hit for her var det noen som hadde greie på g-wagen...
jeg skal heise min 87mod280.
lurer da på å gå for skåler/spacere. var noen på offroad som sa det funka. men er det noen som veit hvordan jeg får tak i det eller hvordan man lager det og hva lager man det av?? skal ha på 36/13,5-15 dekk på bilen så må ha den litt høyere?? noen som veit ca hvor mye jeg må heve??

mercemann
07-24-2009, 14:06
hei.jeg er ny her. blei anbefalt å komme hit for her var det noen som hadde greie på g-wagen...
jeg skal heise min 87mod280.
lurer da på å gå for skåler/spacere. var noen på offroad som sa det funka. men er det noen som veit hvordan jeg får tak i det eller hvordan man lager det og hva lager man det av?? skal ha på 36/13,5-15 dekk på bilen så må ha den litt høyere?? noen som veit ca hvor mye jeg må heve??

Spacere fungerer best i terrenget. Da beholder du de myke fjærene som er orginalt. Hvor mye du må heve avhenger av hvor mye du kapper. Ingen kapping krever ca 4"heving. Mye kapping krever null heving. Jeg har 30mm bl på min bil som går på 39,5"dekk. En mellomting er kansje et bra kompromiss. Spacere lages enklest av rør i samme dimensjon som fjærene. Er ikke sikker men mener det var 150mm og 200mm

bryggboy
07-24-2009, 20:34
stemmer.
vil det si at en rør skal være lik fjøra og en skal gå utenpå??
også må man sveise det fast på bilen?? eller er jeg dum nå??

mercemann
07-25-2009, 00:04
stemmer.
vil det si at en rør skal være lik fjøra og en skal gå utenpå??
også må man sveise det fast på bilen?? eller er jeg dum nå??

der har du oppskrifta:) + en plate som fjæra skal ligge på

Rossi
07-25-2009, 13:58
Velkommen til Pirate Bryggboy:smile:

Tok ikke så veldig lang tid før du fikk svar på spørsmålet ditt her nei:wink_animate:

Legg gjerne ut noen bilder og sånt av doningen din!

bryggboy
07-25-2009, 14:16
hei rossi..
takk for at du ba meg gå hit.. her var det hjelp å få veit du.. er ikke så lett å skulle kjøre offroad og være blank når det kommer til mekking...

my kan jeg heve før jeg må gjøre noe med andre ting da???
er det noen som har gjort dette som har noen bilder å vise meg eller??
hadde satt pris på noen tips til og montere vinsj også??
har bestilt dekk og vinsj fra usa,så det skal komme i begynnelsen av sept..

skulle hatt noen felger også. helst 10"/15" men det har jeg skjønt at ikke er så lett..så jeg må sikkert borre opp noen andre.. hvilken annen boltsirkel er det jeg må bruke da?? eller har ikke det noe og si? eller er spacere som bytter boltsirkel et bedre alternativ??
nå maser jeg mye men som sagt så er jeg litt blank. så håper noen gidder å hjelpe meg...

Lundblad
07-25-2009, 20:03
Vurdert bodylift?
2" klosser og litt kapping går 36" på.
Kjører selv med 40mm hevefjærer + 40mm bodylift, kjører subbfritt med 35" uten å kappet noe som helst.

bryggboy
07-25-2009, 23:45
det hjelper jo ikke noe under bilen.. er det ikke masse styr med det også da??

Rossi
07-26-2009, 06:47
Større hjul = mer bakkeklaring, også under ramme, men lag deg heller noen skikkelige spacere til fjærene så får du på brukbart store hjul uten å måtte kappe bilen i biter. Bilkar her på forumet har store hjul i stort sett uten kapping, men han har relativt mye heving å da.
Har du IROK liggende eller?

bryggboy
07-26-2009, 12:38
har 36/13,5-15 på vei fra usa. kommer i begynelsen av sept..
kan jeg heve 4" med spacere uten å gjøre noe annet eller??