PDA

View Full Version : OBS: OPPDATERT-DORK synser om VM#3

Geir
08-05-2009, 08:17
har vil ikke jeg gå i detalj , men tror nok det blir endel biler som kjører i disse seksjonene , noen poeng her og der blir nok og delt ut vil jeg tro.
- vondt fra mitt ståsted å si , men her mener jeg flere vil kapre noen poeng.

hvem som kommer til målstreken tør jeg ikke tenke på , men at flere passerer start , det tror jeg i sannhet vil skje.

tipper 1.2.3.plass blir premiert i hver av klassene, her tipper jeg pokaler , med største pokal til 1.plass,så en litt mindre til 2.plass og til slutt en enda mindre til 3.plass ( her blir den nok ganske likt system i klassene )

Hvem som vinner sammenlagt i år er i sannhet vondt å si , men tipper likevel det vil bli noen av deltakerene i 2009 sesongen.

jan terje
08-05-2009, 08:22
Bra synsing det her fra DORK. Du får nok rett i at favorittene er de det er mest forventninger til.

bobbas
08-05-2009, 08:36
Er sikker på at både besin å disel skal få mye å gjøre denne dagen presse seg gjennom alle di slangene å komme seg frem til målet dette blir utroli spennende:smokin:

Geir
08-05-2009, 08:49
her ser jeg det er litt forskjellige vinklinger , utrolig spennende å lese hva dere andre 'synsere' synser.

- skal vi nok en gang oppleve at en deltaker vinner ? det er bare ett av av mange spørsmål som fyller hodet mitt på denne onsdags morgen.

jan terje
08-05-2009, 09:14
Nå skal ikke jeg trekke i tvil andres synsing angående VM3, men jeg vil minne om utfallet av NM i ludo på Toten i 2004 der gul overaskende slo inn rød i fjerde kast.
Dermed ligger rutene åpne for blå som dermed fortsetter, med 3 brikker i høyden, nærmest uforstyrret inn i blå pil.
For outsideren grønn ble det dermed kun et spørsmål om andre eller tredje plass.

jan terje
08-05-2009, 09:25
Har foresten fått en EDB mail fra Palle der han synser litt om VM3:

Godei i æftes drænge ou pije.
Jæ, nau ær dæ stræks klær four VM3 aou jai ær igge dæ minste i tvivl om æt i vi gøre dæ stærk i firsærne. Dæ ær lije sau.
Om i sko læve li skov bælæde vi i oplæve kon dæ ær i so ko kæmpe om saiæren, om lije offisiælen ko spærke i gæng.
Nao sao ær sægt, vi i lijesao oplæve æt i kæn stærkt kore, om gæssen smæller i aou i i skoven ko køre-dæ ær lije sao. I mao bære igge bli bange!
Mæn, aou jai ondersræjer mæn, i kæn ovsao oplæve æt Vaiær knæller til i bvjærjet mæ sin Gææp- dau ær i kort... Jæ dæ ær sau.

Lokkæ ti fræ os i Hylke 4x4 Gæsser Klob.
Vi tæles væ.
Vænli hilsæn Pælle.

Geir
08-05-2009, 10:01
ingenting er som litt internasjonal synsing , det er jo faktisk VM vi snakker om her!

intressant at du her klarer å trekker åpenbare slutninger mellom VM#3 og NM i Ludo 2004 , hvem husker ikke dramaet som utspilte seg på Toten!

jan terje
08-05-2009, 11:28
En liten mail til fra Danmark:

Hai igen.
Jai vi kon påpæje æt Hylke 4x4 Gæsser Klob vær fail, dæ sko dæ være Hylke 4 vidi Klob.

Godai igen.
Pælle

jan terje
08-05-2009, 11:30
Jeg tror i tillegg at andreplass kommer rett bak vinneren i minst 2 av klassene-men også her kan Vier komme opp som en outsider.

bobbas
08-05-2009, 15:23
er ikke sikker :shaking:VM:csmile: en ting er sikker, en blir sist

Geir
08-05-2009, 16:24
Jeg tror i tillegg at andreplass kommer rett bak vinneren i minst 2 av klassene-men også her kan Vier komme opp som en outsider.

her har jeg nå motatt melding fra Vier om at hans synsing snart er på trykk
- han synset så mye pr tlf at han glemte å stanse ved supermarkede på Sveio! det sier litt om hvor ivrig denne mannen er :grinpimp:

jan terje
08-05-2009, 16:28
Ja, vi synes alle at Vier er litt av en synser-eller hva synes dere?

Offroadguru Solli
08-05-2009, 16:45
Ghot aben:smile:

Narch dher gesyntzin ghjel ich meinthe das VM stronter backhzt, abar das est einere opnher gestalt.
Vharom, haber Vier das auto gefhert? Other, est das fholthere gaz khomme?
Helga ont mich daz glysherhonkt einere strazen khommer, daz est shant hont hwizt.
Aber ezt daz Bergen gehalt yber deizeronkt hompfen fharen?
Ich whenter int der spenthong, daz est zant ont whizt.

Haben zo bhra;
Claus Dise.

Vier
08-05-2009, 17:03
Mye er jo dekket når det gjelder selve arrangementet, men ingen har tatt for seg ringvirkningene for det lokale næringslivet.
Jeg ser ikke vekk i fra at dette kan ha ringvirkninger for det lokale næringslivet.

Vier
08-05-2009, 17:04
Mye er jo dekket når det gjelder selve arrangementet, men ingen har tatt for seg ringvirkningene for det lokale næringslivet.
Jeg ser ikke vekk i fra at dette kan ha ringvirkninger for det lokale næringslivet.

Jeg kan nevne i fleng:

-Softis-salget.
-Kaffi-salget.

Offroadguru Solli
08-05-2009, 17:09
Onth zexfhilm gezalghet!

jan terje
08-05-2009, 17:21

Nå har vel ikke akkurat det med synsing å gjøre Vier, jeg vil heller si du trekker deg bort i fra synsing og (med rette) påpeker et faktum mange sliter med å ta innover seg i disse krisetider.
Det er klart du har rett. I disse dager da næringsliv og bedrifter sliter med omsetning på avkastning, vil selvsagt et ekte VM komme som manna fra himmelen og dryppe på hver og en som måtte være forunt et besøk av en pengesterk motorsportsutøver.
Når det er sagt, vil jeg gjerne tilføye.

Geir
08-05-2009, 17:27
godt å se denne synsingen sprer seg , og at Claus har kommet på banen
- her ser vi atter ett eksempel på at selve VM statusen henger høyt , og skyggelegger andre arrangementer rundt om i verden.

angående soft-is salget vil jeg tro/tippe omsetningen vil øke ca 1870% for oktober måned.minst.

jan terje
08-05-2009, 17:33
Reknestykket er enkelt:

Om det blir 1000 deltakere + 1000 copiloter og de spiser 25 softis hver til dagen i 3 dager til 25 kroner stykket.
Jeg setter her opp en mye brukt brøk:
1000+1000X25X3X25= 3750000kr!!!!
(tremillionersyvhundreogfemtitusen)
Sitter selgeren igjen med 70% fortjeneste så er dette ny omsetningsrekord på softis i Dalane regionen!

jan terje
08-05-2009, 17:45
Softis (fra engelsk soft ice) er en type iskrem som ble utviklet av et forskningsteam i Storbritannia (hvor Margaret Thatcher var medlem som ung), som fant en måte å doble mengden luft i iskremen på, noe som tillot produsentene å kutte ned på råstoffmengden og dermed kostnadene. Iskremen ble også populær blant forbrukerne som foretrakk en lettere tekstur. De fleste større iskremmerker bruker nå denne fremstillingsmetoden.

Metoden muliggjorde også softismaskiner hvor softisen fordeles og serveres i kjeks på stedet. De vanligste typene er vaniljesoftis, men det finnes også softis med andre smaker, som med jordbær eller sjokolade.

Geir
08-06-2009, 08:13
du verden , slike ringvirkninger har jeg aldri tenkt over
- flott å bli litt bedre opplyst ang. softis salget

noe som bekymrer meg er at ikke Gorgon eller Vaktmesteren har synset i det hele tatt
-har de synset seg helt bort ?

bobbas
08-06-2009, 09:33
Blir rett å slett VM i soft is spising goså:beer::puke:

Geir
08-06-2009, 09:39
Nå skal ikke jeg trekke i tvil andres synsing angående VM3, men jeg vil minne om utfallet av NM i ludo på Toten i 2004 der gul overaskende slo inn rød i fjerde kast.
Dermed ligger rutene åpne for blå som dermed fortsetter, med 3 brikker i høyden, nærmest uforstyrret inn i blå pil.
For outsideren grønn ble det dermed kun et spørsmål om andre eller tredje plass.

tipper jeg her at man kan revolusjonere hele biltrialen i verden , ved å premiere etter fargen på pilene ? ...de som kjører f.eks. blå pil tar 1.plass , røde piler 2.plass osv ?

- eller kanskje er det nettopp fargen på bilen som blir avgjørene i denne finalerunden i VM 2009 ??

mao rett å slett konvertere Ludo reglement til Biltrial
(da Dorks egne Ludo regler :ref revisjon 03 - 1979/91 )

jan terje
08-06-2009, 14:08
Reknestykket er enkelt:

Om det blir 1000 deltakere + 1000 copiloter og de spiser 25 softis hver til dagen i 3 dager til 25 kroner stykket.
Jeg setter her opp en mye brukt brøk:
1000+1000X25X3X25= 3750000kr!!!!
(tremillionersyvhundreogfemtitusen)
Sitter selgeren igjen med 70% fortjeneste så er dette ny omsetningsrekord på softis i Dalane regionen!

Vil legge til at det i tillegg vil bli god omsetning på servietter da det må påregnes noe søl når 25 softis skal fortæres med helhjelm på hodet.

jan terje
08-06-2009, 14:11
En lille mail fra Danmark:

Godei i æftes drenge aou pije.
Lit oftopik kænsje, mæn er di omtælede såftais læverede so i Dænmærk me fløebæller ou kæx?

Vi tæles væ æfter hånden,
Pælle.

Offroadguru Solli
08-06-2009, 21:20
En lille mail fra Danmark:

Godei i æftes drenge aou pije.
Lit oftopik kænsje, mæn er di omtælede såftais læverede so i Dænmærk me fløebæller ou kæx?

Vi tæles væ æfter hånden,
Pælle.

Inther Deytzlanht aber sthrompfballen aber nich enere glykhe sor kallen:grinpimp: Aber daz est zinter ghløsher.....
Nain-nain:grinpimp::grinpimp::grinpimp: Ich aberen ztrompfhen zor kalzeren.

jan terje
08-06-2009, 21:39
Har foresten fått en EDB mail fra Palle der han synser litt om VM3:

Jæ, nau ær dæ stræks klær four VM3 aou jai ær igge dæ minste i tvivl om æt i vi gøre dæ stærk i firsærne. Dæ ær lije sau.
Om i sko læve li skov bælæde vi i oplæve kon dæ ær i so ko kæmpe om saiæren, om lije offisiælen ko spærke i gæng.
Nao sao ær sægt, vi i lijesao oplæve æt i kæn stærkt kore, om gæssen smæller i aou i i skoven ko køre-dæ ær lije sao. I mao bære igge bli bange!
Mæn, aou jai ondersræjer mæn, i kæn ovsao oplæve æt Vaiær knæller til i bvjærjet mæ sin Gææp- dau ær i kort... Jæ dæ ær sau.

Lokkæ ti fræ os i Hylke 4x4 Gæsser Klob.
Vi tæles væ.
Vænli hilsæn Pælle.

Har fått oversatt mailen fra Palle på denne siden:
http://www.fil-info-france.com/7trad_fra.htm

Jae, nau lønn Dae strekke Klær fire VM3 aou JAI lønn igge Dae minste tvil i eeo vi Dae sterk i firsærne. Dae lønn lije sau.
Om sko Laev li skog bælæde vi oplæve kon Dae lønn i så gigantiske kua på saiæren om lije offisiælen ko spærke av pendlere.
Nao sao lønn sægt vi lijesao oplæve eeo i Kaen strong Kore om geese smæller i aou ii skogen kua kjøring Dae lønn lije sao. Jeg slitasje igge Mao bli redd!
Maen, aou JAI ondersræjer TLD for Kaen ovsao oplæve eeo Vaiær kneeling i bvjærjet Mae sin Gææp-Dau lønn kort ... Jae Dae lønn sau.

Lokkæ tirsdag fræ oss Hylke 4x4 Geese Klob.
Vi teller væ.
Vænli hilsæn poler.

jan terje
08-06-2009, 22:05
Palles synsing blir enda mere ubegripelig når man oversetter fra dansk til vietnamesisk:

Godei trong æftes drænge hoặc pije.
Jae, nau maple Dae căng Klær bốn VM3 aou jai maple igge Dae minste nghi ngờ trong AET chúng tôi Dae mạnh trong firsærne. Dae maple lije sau.
Thông tin về các giày laev li rừng bælæde chúng tôi oplæve Kon Dae cây phong khổng lồ như vậy trong bò trên saiæren dù lije offisiælen ko spærke của commuters.
Nao sao maple sægt chúng tôi lijesao oplæve AET trong Kaen köre mạnh, cho dù các geese smæller trong aou ii rừng bò lái xe Dae maple lije sao. Tôi mặc igge mao bli sợ!
Maen, aou jai ondersræjer TLD của Kaen ovsao oplæve AET Vaiær kneeling trong bvjærjet Mae của nó Gææp-dau maple ở Việt Nam ... Jae Dae maple sau.

Lokkæ Thứ ba fræ hệ với chúng tôi Hylke 4x4 Geese Klob.
Chúng tôi cập væ.
Vænli hilsæn Poles.

jan terje
08-06-2009, 22:07
Dansk-russisk:

Godei Чонг æftes drænge hoặc pije.
Дже, НАУ клен Дэ CANG Klær Бон VM3 aou JAI клен igge Дэ minste НПО nghi Чонг AET Мань Чон Дэ той Чонг firsærne. Дэ клен lije SAU.
Тхонг олова ве CAC giày laev ли ступенька bælæde Чон Дэ той oplæve Кон-Кей Phong Хонг вот vay Чонг Nhu бо вокзалом saiæren дю lije offisiælen KO spærke của общественного транспорта.
Nao Сан клен sægt Чон той lijesao oplæve AET Чонг Kaen Kore Мань, чо дю CAC гусей smæller Чонг aou II ступень бо Лай Xe Дэ клен lije Сан. Toi Mac igge Мао bli так!
Maen, aou JAI ondersræjer TLD của Kaen ovsao oplæve AET Vaiær коленях Чонг bvjærjet Мэй của не Gææp-DAU клен O Вьетнам ... Чэ Дэ клен SAU.

Lokkæ Thu BA fræ Он või Чон той Hylke 4x4 Gees Klob.
Чун той VAE цоколя.
Vænli hilsæn поляков.

bobbas
08-07-2009, 08:32
Det er viktig å synse på et innternasjonalt plan :smokin:

Geir
08-13-2009, 15:04
du verden , har har jeg virkelig gått glipp av masse den siste tiden !

jan terje
08-13-2009, 15:12
Ja synsingen vil ingen ende ta ser det ut til. Det siste nå er at Robert har laget en spørreundersøkelse om VM3 trykket på Postens papir som han lørdag vil dele ut på Forus og tilgrensende boligstrøk slik at vi får ta pulsen på menigmanns meninger i saken.

Geir
08-19-2009, 16:04
så , nesten en uke seinere ...

nå regner jeg med at endel av synsingen om VM#3 har endret seg med tanke på Eurotrial, situasjonen i Kongo ,samt at kulturminister Trond Giske fikk liten støtte hos Britiske myndigheter?

jan terje
08-19-2009, 22:28
så , nesten en uke seinere ...

nå regner jeg med at endel av synsingen om VM#3 har endret seg med tanke på Eurotrial, situasjonen i Kongo ,samt at kulturminister Trond Giske fikk liten støtte hos Britiske myndigheter?

Robert ringte meg i dag og kunne fortelle at han hadde sett en 45 i Stavanger som han syntes var tøff.
Hva de Britiske myndigheter synes er noe annet. Jeg synes ihvertfall at norske turister med ulovlige våpen og falsk id som turer rundt i ett farlig land får ta konsekvensene av det selv uten at jeg skal tvinges til å synes synd på dem.

Geir
08-20-2009, 08:39
Robert ringte meg i dag og kunne fortelle at han hadde sett en 45 i Stavanger som han syntes var tøff.
Hva de Britiske myndigheter synes er noe annet. Jeg synes ihvertfall at norske turister med ulovlige våpen og falsk id som turer rundt i ett farlig land får ta konsekvensene av det selv uten at jeg skal tvinges til å synes synd på dem.

jeg sitter her og vurderer hvordan vi skal få hanket inn dommerene i Kongo saken til VM#3
- dette beror først på utfallet i saken der nede, blir dommen rettferdig (nakkeskudd) tar jeg kontakt med dommeren/juryen , mulig han kan ta med dommere til seksjonene og.

jan terje
08-20-2009, 08:53
Det går nå en direktesendt debatt mellom Jens & Jensen på tv2 nyhetskanalen.
Så langt har ingen av dem kommet inn på VM3, i stedet snakker de seg bort i fra dette viktige temaet og pludrer om internasjonal økonomi.

Geir
08-20-2009, 08:58
Typisk politikere , de klarer ALDRI å holde seg på saken :shaking:, svarer på andre ting eller svarer med spørsmål til andre.

på en annen side.....
-med det estimerte soft-is salget lenger bak i denne synsingen , er det jo på sin plass å ta med internasjonal økonomi i bildet.
-her snakkes det jo om store forandringer på børsen med tanke på selskapet "Såftais asa" & "Cleanmybehind corp."

jan terje
08-20-2009, 18:03
Gjennom noen av mine politiske kontakter er jeg tildelt opplysninger som vil ryste valgkampen!
KRF synes at VM3 kan bli ett uro moment som kan forstyrre nyhetsbildet slik at ikke Israelernes iherdige terrorisering av palestinere får nok oppmerksomhet.
Jeg synes det er å dra synsingen vel langt.

bobbas
08-20-2009, 19:37
her har det kommet meg for øre at FRP vik følle VM3 nøye å se om di kan bruke denne form for transport til å bringe sitt budskap ut i utkant Norge :idea:

Geir
09-01-2009, 11:58
oppdatering: OBS VIKTIG INFO

nå har det blitt fremlagt nyheter som kan ha innvirkning på syningen mot VM#3

1.http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2696540.ece

2.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=578151

hva ringvirkningene av disse nyhetene vil gjøre med oppkjøringen til VM#3 tør jeg nesten ikke tenke på
- men tror uansett det vil bli delt ut pokaler.

jan terje
09-01-2009, 14:58
Jøsses:( Det kan synes som om at det nå er for sent å bli oppkjøpt av Sveio. Dette kan en nok leve med, ikke minst siden Åslaug har viet ett kapittel om VM3 i sin svært etterlengtede roman.

Geir
09-23-2009, 09:16
SISTE SISTE SISTE

her tror jeg "kjeppen i kista" ble slått grundig.

http://www.side2.no/kjendis/article2713328.ece

mon tro om dette vil ha noen påvirkning på resultatet i VM sammenlagt
- eller lukter dette atter engang nye regelendringer?

jan terje
09-23-2009, 12:02
siste siste siste

her tror jeg "kjeppen i kista" ble slått grundig.

http://www.side2.no/kjendis/article2713328.ece

mon tro om dette vil ha noen påvirkning på resultatet i vm sammenlagt
- eller lukter dette atter engang nye regelendringer?

hva sier et komiteen til dette????????????

vaktmester
10-05-2009, 19:14
Resultat:

Synsing på denne måten er en frustrasjonshemmende faktor blandt synserene
På en del punkter er det blitt i stor utstrekning oversynset av saklige synsere
Generellt blir synsing ett aspekt i forhold til realitetsvurderingen som synes bra
Det meste av synsingen har rot i virkeligheten eller roter med virkeligheten

Hilsen Lasse
:beer:Evalør:beer:

bobbas
10-05-2009, 20:53
synsing erThefinger qwertyuiopåasdfghjkløæzxcvbnmityedwfoqworfu borqfugrfbqixxfi quhriffi:(girfg riufrfairfgoiqurgfgbqbcquyrfcb rgiouqorofoarfgga:smokin:rgfaoury9oqaurfouoqofoqrf gougbcqorbgobcqgerofcgqbowgrfobuqcior :laughing: yorygfuqgrfoqger9fgqb3gr4oq3rgfogqfuergfouagewofou auigrf:idea: b urygfougfoewgrofgy oqruygfoqur:idea::smile:ygforgqouyrgf :beer:qoueyrgorguyfgrgofqourfygoqw :puke: rowuerygfogo9qouqgqoouyrghgfgh kan det også sis :question:

arctic
10-05-2009, 21:05
Jeg kan være enig i mye av dette, men denne setnigen; yorygfuqgrfoqger9fgqb3gr4oq3rgfogqfuergfouagewofou auigrf b urygfougfoewgrofgy oqruygfoqurygforgqouyrgf qoueyrgorguyfgrgofqourfygoqw rowuerygfogo9qouqgqoouyrghgfgh kan det også sis , den syns jeg dunne spart deg for. Da synser du om noe du ikke har grunnlag for å synse noe om , syns jeg.
Men nå er det jo opp til hver enkelt å syns hva de vil om hva de vil , men når synsingen blir dradd så til bristepunktet , syns jeg det blir å tøye synsingen litt vel langt, men det er jo hva jeg syns. Jeg vet ikke hva dere andre syns. Hva syns dere?

vaktmester
10-05-2009, 22:25
Jeg syns synsere syns så de ser syner.

Hilsen Lasse
USYNLIG

Severin
10-23-2009, 19:39
Jeg syns kanskje jeg skulle la meg synes på et VM en gang, hva syns dere jeg skulle synse?

arctic
10-23-2009, 20:57
Jeg syns kanskje jeg skulle la meg synes på et VM en gang, hva syns dere jeg skulle synse?

Jeg syns du skal ta en titt her: http://www.dorkher.com/

Vier
10-23-2009, 21:41

VM er et såkalt "høystatusløp" så ja, jeg synes at du bør synse deg frem til et slikt løp.

Chevy-Sheriff
03-24-2011, 15:36
er WM#3 over ?

isåfall, hvodan gikk det med synsingen? Synes den å være reell, eller ble det for mye synsing?

Geir
03-24-2011, 20:12
er WM#3 over ?

isåfall, hvodan gikk det med synsingen? Synes den å være reell, eller ble det for mye synsing?

jeg tror vi synset oss helt bort...