PDA

View Full Version : ARB-montering

epa b loco
05-18-2007, 19:42
crossbonedHalløy!!ThefingerThefingerThefingerThefi nger

Driver med den jævla ARB`n ennå !!crossboned Fy faan for nå drit....Men aill bainnskap til side.

Monterer ARB i framakslingen på en patrol 160(3,3 1985). Er denne akslingen en semi-floating axel?Er det en thrust-block som går rett igjennom den eksisterende diffen? Og sist men ikke minst, må den ene stikkakslingen maskineres ned for å passe?

Håper på raskt svar, helst fra en som har gjort dette før

Kjeinne æ e litt lei no,fokk!!
grnpirate

Øystein
05-18-2007, 21:08
Det er en full-flyt aksel, du har frihjulsnav.

Det er vell noe muffens hvis en stikkaksel må marskineres.

Amund
05-18-2007, 21:21
Går ikke an å lage en foraksel som ikke er fulltflytende... hvis du ikke har rammestyring da :) Den teksten gjelder nok bare bakaksler.

extremetoy
05-18-2007, 22:35
Hør med Gorm (Chrome) på dette forumet, han har vel montert arb i pat akslinger!

patroger
05-18-2007, 23:53
jeg mener at det er bare bak en må maskinere akselen.. og husk at det er ikke bare og montere en arb.. detta går på 1000 dels millimeter og du må være veldig nøye for å få chimset dette riktig,, mulig du har peiling men dette er bare for å advare... har hørt om mange havarier bare for at folk skal spare et par tusen lapper

epa b loco
05-20-2007, 21:18
Lærer så lenge man lever, hele vitsen med å bygge sin egen bil må jo være å gjøre alt selv, skal bruke maling på kronhjul+pinjong uansett så da får man jo svaret på hvor bra man har truffet med sjimsingen:rolleyes: Med i bruksanvisningen er det satt opp regnestykker som er veldig greie å følge, så jeg skal ikke bomme så myecrossboned

Det var sjimsingen jeg var mest spent på, men har ikke kommet dit ennå, skal ringe 4x4supply imorra å få svar på de spørsmål jeg har om stikkakslingenecrossboned