PDA

View Full Version : Noen som har no lignende prosjekter????

Måsabjøden
08-23-2009, 21:14
Hei, holder på med et "lite" prosjekt. Har hatt det utrolig gøy og lurer p om det er flere slike biler her i landet, så kan få no mer tips og råd:) Legger ut no bilder fra "Måsabjøden" prosjekte. Kjekt me tilbakemeldinger:)

Jan
08-23-2009, 21:25
TøftThefinger

knixen
08-23-2009, 21:30
he he, tok en helt annen vending enn jeg trodde utifra første bildet. Tøft!:beer::beer::beer:

Jan-Banan
08-23-2009, 21:40
hehe ja denne likt jeg:smokin:

backup
08-23-2009, 21:45
Hmmmm... Ej som trudde ej va sjef m 54" Boggers :(:(:(

bobbas
08-23-2009, 21:47
rått:smile::smile:

Måsabjøden
08-23-2009, 22:32
Kommer filmer på youtube snart. Utroli nokk er det ingenting som stopper dennne verken myr, fjell eller trer. Men har mye igjen enda som må fikses:P:P

Ligger en liten snutt av den her http://www.youtube.com/watch?v=AtpYuvPXLjE
http://www.youtube.com/watch?v=5EXXrIVyQjU&feature=channel

Monster Teddy
08-23-2009, 22:47
Lurer på om jeg såg denne ved haugesund, tysvære..husker ikke helt men husker jeg stoppet får å ta noen bilder hehe
du har et bra utgangspunkt. nå trengs det bare litt større traktor dekk Terra 66". tune opp motorn til 800/1000Hp litt understell og bur og woila du er i gang :D

martinj
08-24-2009, 13:49
hva med sving og fleks????

Måsabjøden
08-24-2009, 15:11
Sån så den står nå er ikkje svingen så bra når e kjøre i terrenget. Pga den er ikkje heva framme ennå. Har lurt lit på hvordan e sko gjør det, men har fonne d ut nå:P Fleksen er tåli bra men kan selfølgeli forbedres:P
D sko bere bli et kjekt leketøy, men planen nå er å få den i litt bedre stand. Men som vanli så stoppe alt pga penga:( Budsjette på bilen er under 20 lappa så mye er hjemmelagd og simpelt:P:P Men ska skifte ut etter hvert:):)

Måsabjøden
08-24-2009, 15:14
Lurer på om jeg såg denne ved haugesund, tysvære..husker ikke helt men husker jeg stoppet får å ta noen bilder hehe
du har et bra utgangspunkt. nå trengs det bare litt større traktor dekk Terra 66". tune opp motorn til 800/1000Hp litt understell og bur og woila du er i gang :D

Stemme d, me hadde stand på biltema haugesund, var nokk der du såg den:)
Ja d ska bli en kjekke vinter i år:):)

krüger
08-24-2009, 18:26
meget tøft projekt, vi kan snart holde en Pirate4x4 monstertruck Jam:grinpimp::beer:

-

Måsabjøden
08-24-2009, 20:29
meget tøft projekt, vi kan snart holde en Pirate4x4 monstertruck Jam:grinpimp::beer:

-

Hehe stemme:) Dæven døtte den mustangen falt i smak for meg, noe av d råaste e har sitt. E va inpå tanken på å skifta skalle på min eg o. men ante ikkje hvor mye arbeid d ville bli. Er det mindre arbeid å heve selve skallet, eller å heve den ved å bygge på fjørene?

Monster Teddy
08-24-2009, 21:22
men hvor mye koster brukte traktor dekk i den str da? par tusen for et dekk?
tok du bare å kutta sirkelen og sveise fast innsiden på orginal felgen?
hvordan blir det med heving da. Bladfjør?
hadde en liten plan om å lage en slik. men ble satt på hylla fordi jeg kom så godt i gang med den jeg holder på med no.

krüger
08-25-2009, 09:54
Er det mindre arbeid å heve selve skallet, eller å heve den ved å bygge på fjørene?

hmm, det er nok lige meget hvilken vej du vælger, det er vel ca. samme tid der skal bruges på det:wink_animate:

-

bucholzi
08-25-2009, 14:22
:smokin:

Minner meg om en Ford country traktor.

http://www.belltractors.com/site_images/product_images/medium/P_350_C_1.jpg

snaggletooth
08-25-2009, 15:53
men hvor mye koster brukte traktor dekk i den str da? par tusen for et dekk?
tok du bare å kutta sirkelen og sveise fast innsiden på orginal felgen?
hvordan blir det med heving da. Bladfjør?
hadde en liten plan om å lage en slik. men ble satt på hylla fordi jeg kom så godt i gang med den jeg holder på med no.

Ja...dette lurer jeg også på.
Hvordan får du de traktordekka på orginalekslene. Og klarer drivaksler etc belastninga?
Tøfft prosjekt:smokin:

Måsabjøden
08-26-2009, 20:29
Fekk tak i brukte dekk og felger, så kom kje på mer en 1500,- for dei felgane og dekkå.
E brant ut mitten på orginalfelgane. Og sveiste dei inni traktorfelgane. På felgene framme paste dette perfekt men bak måtte jeg svi ut passende hull i traktorfelgene. Det fungerte som en kon:)

Heving gjor e d ganske enkelt å heiv 35cm klosser mellom akslingen og fjørene, og dreide nye u-bolter. Sveiste d fast i tilleg slik at den ikkje går som en krabbe:P:P de er testet da den ene sveisen løsnet, fungerte dårli da:P
Framme holder jeg på med en løsning, kommer med den vis det funker:P:P

Det var ikke mange som hadde tru på dette siden alt er orginalt av akslinger styringer osv.
men utroli nokk har d holt. Å denne karen har fått mye bank i markå:):) Så det viser seg at d meste er overdimensjonert på dei bilane:P Men har ikke akkurat råkjørt i 70km/t, de er noe e ikkje kommer til å prøve heller:P:P

Nissan
08-28-2009, 18:12
Steinbra den Kjell Inge !!!:smokin::smokin:

Du må holdes oss oppdatert etterhvert

Måsabjøden
09-03-2009, 18:51
ska gjera de, e på tide å hevan framme, men har for mye å gjør for tiå:P
Må en tur i skauen me an snart, d e nå sikkert:):)