PDA

View Full Version : Hjelp!!!

narviboy
08-24-2009, 15:08
Plages litt med godkjenning av bilen min jeg.
Har en kort gd cab. har godkjent 33" i vognkort og har kjøpt orc 40mm hevefjærer, og bodylift.
først på Bt kunne de ikke tysk så ingen kunne lese tuv papirene og dermed ingen godkjenning. nå får jeg til svar at jeg ikke får godkjent både hevefjærer og bodylift. altså får man bare godkjent 1ombygning pr bil, og sist fikk jeg høre at siden jeg har godkjent 33" får jeg ikke godkjent hverken heving eller bodylift. hva er rett her?
Mens andre får godkjent total ombugging av sin GD med bodylift, 35" dekk og flytting av karosserifester og hele hopprennet får jeg ikke godkjent en dritt...

narviboy
08-25-2009, 10:50
noen som har fått godkjent begge deler eller vet noe om dette?

xibriz
08-25-2009, 11:48
Alt jeg vet er at jeg også plages med BT, men de kunne tysk sist jeg var dær så han må ha sluttet.

narviboy
08-25-2009, 14:45
huff ja, men sånn egentli følger de vel bare reglene og må ha papirer for evt godkjenning, så skal ikke klage på det. ønsker bare komme i kontakt med noen som har fått begge deler godkjent. har fått beskjed om at hvis jeg kan framskaffe dok(reg nr) på en bil som har godkjent både hevesett og bodylift, så får jeg og det. så noen der ute som har det??? bilen skal inn på nytt 30aug!!!

Bjørnar K
08-25-2009, 15:47
Hei
Ta en prat med bilkar (stian overland) han har fått godkjent begge deler

Amund
08-25-2009, 16:08
Du må finlese papirene, det er ingenting som sier at man ikke kan godkjenne flere ting på samme bil, MEN man kan i utgangspunktet ikke godkjenne flere ting som gjør 'det samme' - f.eks. bodylift + fjærløft. Ofte står det spesifisert i papirene til fjærsettet at dette kan godkjennes med bodylift fra samme leverandør, og omvendt, og der kan du ha flaks siden det er fra samme leverandør. I fjærsett pleier det å stå at det kan brukes uoriginale hjuldimensjoner, så lenge disse er godkjent på (original) bil. Så det er TUV-papirene som bestemmer, ikke BT.