PDA

View Full Version : RallySokndal lørdag 29/08

Geir
08-25-2009, 16:34
flere av oss vil ta turen på lørdagen å se på rally , da etappe 3 SS Nesvåg
denne starter ved Åvendal/Birkeland og mål passering blir i Rekefjord

veien er sperret fra 10-17 , så greit å være tidligt ute for å finne en grei parkeringsplass slik at det ikke blir for langt å gå + komme seg avgårde etterpå

Gamle skolehuset ved Birkeland burde være en grei plass å stå å se på , her er det grusdekke med 2 potensielle hopp...
- burde ikke være mer enn 15-20min å gå fra parkering (?)

etappe 3 :
http://www.rallysokndal.no/film.html

altså ved første grus strekke.
etter utlagt tids skjema ser det ut som start på ss3 er i 12.00 tiden

bobbas
08-25-2009, 16:40
vi kommer

jan terje
08-26-2009, 07:32
INFO FRA SOKNDAL KOMMUNE:

Rally Sokndal lørdag 29. august
I forbindelse med Rally Sokndal blir det gitt ut en egen Rallyavis som sendes ut til alle husstander i Dalane. Start blir ved Soknatun kl. 10 lørdag 29. august. Bilene starter med 1 minutts mellomrom. I løpet av dagen vil bilene være innom Bilruten 3 ganger før de går i mål samme sted mellom kl. 15 og 16. I tillegg vil det være mulig å se bilene ulike steder i løypa: Publikum kan reise til starten på SS1 på Eia, og derfra kan de evt dra Grøsfjeld eller til Rekefjord for å overvære mål av SS2/3 eller 5/6. P.g.a. sikkerheten vil endel veier være stengt mens løpet pågår. For mer informasjon vises til Rallyavisen.

Arrangementet vil medføre at biler starter på fartsetappene med 1 minutts intervall. Avhengig av antall deltakere vil det så være en pause på ca. 2 timer før deltakerne kommer igjen 2. gang. Vær oppmerksom på at bilene er forskjellige og derfor kan komme med noe kortere/lengre tidsrom enn 1 minutt.

Starten på løpet markeres med sivile biler, h.h.v. løypesjef, sikkerhetssjef, sikkerhetskontrollant og så 3 K-biler med sirene og blinkende lys. Disse er merket med O-er som startnr. Så kommer deltakerne. Som siste bil kjører en oppsamler, med gult blinkende lys på taket.

Å bevege seg med kjøretøy i overnevnte løype er LIVSFARLIG uten at dette er avtalt med arrangør. All kjøring som er avtalt SKAL og MÅ uansett finne sted i løpets kjøreretning av sikkerhetsgrunner.

Ved NØDSTILFELLER kan fartsprøven fryses/gjøres tilgjengelig i løpet av 1 - 2 minutter. Ta da kontakt med nødnummer, eller med den respektive etappesjef.

Ved behov kan følgende nr. benyttes:

SS1/4: Eia-Eide: Etappesjef: Kjetil Urdal: 90524398
SS2/5: Helleland-Grøsfjeld: Etappesjef Vidar Ørmen: 95855750
SS3/6: Birkeland-Rekefjord: Etappesjef Tore Aarstad: 95152546
Løpsleder: Martin Schanche jr.: 91732232
Ass. løpsleder: Kjell Arne Stene: 92824280
Ass. løpsleder: Vidar Stenberg: 95999287

kjetil furuseth
08-26-2009, 08:38
eg får ikkje te å komma fø eg må på jobb. :pissed::pissed::pissed::pissed:

Linda
08-27-2009, 16:50
eg får ikkje te å komma fø eg må på jobb. :pissed::pissed::pissed::pissed:

Da har du vel fri og kan komme til Modalen den 12 da:idea::smokin:

kjetil furuseth
08-28-2009, 05:35
:shaking::shaking: beklage Linda

kjetil furuseth
08-31-2009, 12:13
dere må gå inn på motorsportavisen.no og lese om RALLY SOKNDAL masse skryt der også om gjennomføringen og løypene.
:grinpimp::grinpimp::grinpimp::grinpimp::idea: