PDA

View Full Version : Zukster(espens trailbil)

epa b loco
05-20-2007, 21:09
Har surra rundt på forumet en stund nå, og må vel legge ut prosjektet mitt også.

Bilen er bygd på en zuki 410, en gammel sliten standard-bil som jeg kjøpte i fjor. Har ikke oppvarmet garasje, så mekker ikke så mye på vintern:o

Oppgraderinger:
Spiraler rundt om, k-link bak+3-link foran, volvo b230a, bw55 aut, zuki 4,16:1 transfer, patrol akslinger 4,375:1, sveist bak, ARB foran, 36/13,5/15 IROK, rockcrawler beadlockfelg10X15, ARB kompressorcrossboned

Jobber jevnt med bilen for å få den startklar, men d tar tid:eek::eek:

Toro
05-20-2007, 22:18
glæde mæ te å kjør mot dæ igjæn espencrossboned

epa b loco
05-20-2007, 22:56
æ glede mæ æ åcrossboned Får tru at æ får kjørd litt snart, gjenstår bare ARB.mont+elektrisk motor+plassere radiator+eksos+noen bremserør+sveise braketter framaksling+ca 100 småting... Har bestemt at styringen får bli som den er, blir orbitrol til neste sesong+nye dempere bak, har brukt opp budsjettet for i år(tror jeg)...

Irok
05-25-2007, 23:03
Går det framover hær da? Håper du dukke opp i Granmoen neste helgThefinger
Det ligg ann te deltager rekord for i årcrossboned

epa b loco
05-26-2007, 18:19
Har granmoen som mål ja, men d er ikke sikkert jeg rekker d....starta i garasjen idag kl 0610, gidder ikke mer idag, men fikk da gjort littcrossboned
Legger ved noen bilder av ståa slik den er idag....:rolleyes:

Toro
05-27-2007, 00:41
tøfft espencrossboned men trur kanskje du skulla byggd om styrstage ditt litt, du vill nokk få en del "bump steer! me det sånn som det e no!!

epa b loco
05-27-2007, 22:51
Ja æ veit d, men styringa blir berre midlertidigThefinger Ellers idag har æ montert radiator+batterikasse+tank(sånn halvveis ihvertfall:rolleyes: Etter at æ korta inn ramma med ca 40cm vart d jævli trangt baki der, mått te litt list og lempe, i all hovedsak lempecrossboned Tru d spøke for granmoen no, har fremdeles mytji igjen på lista, å æ må prøvekjør å:( Gidde itj å kjør 20+ mil for å få sammenbrudd i første seksjonen:p

Ska lægg inn nå fleir bilda i mårrå

Peace out epa

epa b loco
05-30-2007, 18:35
Legger inn noen fler bilder, rekker ikke å få bilen ferdig til TC3, det var da som svartecrossboned Sjekka terminlista, neste runde er 22 september, what the fokk???

Hvor mye mer karosseri må jeg ha på for at bilen blir godkjent i promod? Lurer på å feste på noen framskjermer, men må flexteste først. Lurer også på om det er godkjent innfesting av seler. Sveisa inn 5mm flattjern, med 8mm ankerfestebolt??

extremetoy
05-30-2007, 19:16
tror du må på med litt framskjermer ja.. pål sin ligner jo mere på zuki enda:)Thefinger

Ang seler så skal det gå greit!

6.6 Sikkerhetsbelte
Minimum 4-punktbelte med separate festepunkter skal benyttes og være sikkert montert.
Dersom selen er festet i karosseriet, skal festepunktene forsterkes med en min. 2 mm. tykk stålplate med min. størrelse 20 cm2. Det tillates å feste selen direkte i burkonstruksjonen ved bruk av påsveisede braketter i min. 3 mm stål eller ved bruk av sele beregnet for å ligge rundt rør.
Sikkerhetsbeltet skal være uten skader eller mangler.

epa b loco
05-30-2007, 22:37
ja gikk på en smell der under planleggingen, dreiv å såg på forskjellige biler som var godkjente i promod, bla Pål sin, det er flere som er helt på grensanono

Må vel lage noen helt enkle framskjermer+noe som likner litt på lykteholdere for å fylle ut frontencrossboned

Blir den ikke godkjent da så blir jeg forbannanewburncrossbonedThefingercrossboned

Irok
05-30-2007, 23:14
Du få davel start om det er litt manko på karosseri! Det er nok flere som stiller med biler som jeg har problemer med å gjennkjenne i Granmoen. Så: hiv biln i gir å kom!!!

Jan
05-30-2007, 23:34
I verste fall får du beskjed om å utbedre til neste runde.

epa b loco
05-31-2007, 16:14
"Så: hiv biln i gir å kom!!!"

ja æ kain godt hiv dein i gir, men kjæm ingen vei:p Mangler alt av ledningsnett+eksos+oljeslanger fra girboks+bumpstops+tid+++

eillers e d berre lækkert, fint ver i trøndelag nocrossboned

epa b loco
07-03-2007, 22:28
da har æ starta motorn for første gang,kjenne at motivasjonen steig ca 75 hakk nocrossbonednewburngrnpirateThefingernono:p

epa b loco
07-08-2007, 22:08
Da har jeg kjørt de første meterne med doningen:):):)ikke den helt store turen, (har ikke eksosanlegg, litt dårlig luftet bremser), men automaten virker frisk og ingen vibrasjon fra drivverketnonoMåtte flexteste litt, men har ikke festet fjærene i toppen framme så tok ikke i så voldsomt. Trenger en skikkelig kveld i verkstedet nå så er det klart for skikkelig testingcrossboned

Å.H
07-09-2007, 11:52
Heftig Suzukibygge!

Jan
07-09-2007, 11:59
Ser bra ut den der. Ser ut som en Suzuki også. Trøndercup og Midtnorskcup etter ferien?grnpirate

rocky4x4
07-09-2007, 14:43
flott jobb du har gjort arti å sjå gammel sukin bli brukt te nå fornuftigcrossboned

epa b loco
07-09-2007, 20:29
Takk takk, d e bærre lækkert:)

Jævli arti å sjå at de bynne å ta form..
Fiksa eksosn ikveld, vart itj plass te så mytji så dein bråke litt einno, men det vart ein liten testtur te, mått selfølgelig tapp ned te rætt luft-trykk, tru bygget funke bracrossboned, men det skal selfølgelig testes i trøndercupen.

Har kjørt ein runde i TT i trøndercupen før, men d såg så heftig ut med promod at æ faint ut at æ mått bygg mæ ein æ å...

Ska lægg ut fleir bilda når æ har testa meir:)

epa b loco
07-19-2007, 20:51
Da er første skikkelige testtur unnagjort, det var nesten bærre lækkert. har sveist inn en tverrbjelke til øvre innfesting av k-linken bak, den var litt underdimensjonert, den vred seg og ble litt deformert:eek: En demper bak ble også litt modifisert:eek:alt i alt ikke så ille synes jeg, hvis det kan fikses med mere stål å sveising er det bærre lækkert:p

En litt annen sak er flexen, bak er den veldig bra, men framme er den nesten nullnewburn Opphenget må nok modifiseres, men tror ikke jeg gidder dette nå, må ordne opp i "bugsa" først..strømmen på kameraet gikk så dette er det eneste bildet jeg fikk tatt..

epa b loco
07-21-2007, 13:29
da har jeg mekka litt til, utrulig hvordan motivasjonen stiger når doningen snart er startklar:) holder på å lage tubefenders fram nå, tror det blir bra. Fant et sett med gamle 38,5X11,5X15 boggere i garasjen, disse måtte selfølgelig prøvescrossbonedtøfft.

Jan
07-21-2007, 14:49
Begynner å se veldig bra ut.Skal bli spennende å den i TC og MNC.Thefinger

epa b loco
08-02-2007, 17:37
Da er den første skikkelige testen unnagjort, for gjort egentligcrossboned Ble endel fullgass-testing, med påfølgende katastrofer.. har bygd om til 4-link fram, pga null fleks med det første opphenget. Klarte å rive ett motor-feste+ x antall fester på fordelingen, blir masse krefter som skal gjennom den lille kassa, med sperre fram og bak+full gass. Det ble ihvertfall fleks fram:pHvis noen har noen bilder av løsninger av forsterke fester til transfer som funker, så legg de gjerne ut. Legger ut noen bilder fra testen

epa b loco
08-10-2007, 16:24
oppdatering. fant ut at det ikke var igjen noen bremsebånd bak, nye kostet 900,-:( da ble planen med å konvertere til skivebremser framskyndet:p Fint med ferie, starta i mårres, bilen er testkjørt nå med skiver bakcrossbonedbrukte suzuki skiver+kalipper, må bare ha med meg en kompis slik at jeg kan lufte skikkelig. Håper jeg får skikkelige bremser nå:p

skal på steinkjer-martnan nå, skålThefinger

epa b loco
08-12-2007, 19:42
noen flere bilder, fleksen er bra og kjøre rett opp en vegg går også fint:pcrossbonedThefinger

kermith
08-14-2007, 23:17
hvad nu

epa b loco
08-18-2007, 19:09
Etter litt tekniske problemer på edb-fronten:rolleyes:må jeg vel legge inn noen nye bilder. Har også skrudd litt i det siste, bremsene er endelig i orden, har montert volvo 240 bremsekraft-forsterker, virker bra nå. Måtte også flexteste litt på donorbilen før den siste reis på dynga.Thefinger

Må vel få på det siste av karosseri så er den vel snart start-klar.......

epa b loco
09-04-2007, 19:30
Ser ut som det kan bli hardt å bli ferdig med bilen til neste runde i trønder-cupen, driver å testkjører å det meste går til helvetenewburn:mad:newburn
har noen seriøse problemer med drivlinja, blir vel portaler neste år, muligens portalfelger også:pThefinger

epa b loco
09-16-2007, 17:09
D har æ fiksa drivlinjen, e endel som står igjen, karosseri e ok, men må lage startsperre å nå ainna småskit. Stille i vassfjellet te helga som debutant i promod, d bi no arti læll. Håpe berre redskapen heillcrossboned

Legger ved bilde av stasen med fine gule beadlock-ringer, og et bilde av in eminente skivebremskonverteringThefinger

epa b loco
09-23-2007, 09:25
ja da var første løp gjennomført, ble en 6. plass i promod i trøndercup, bilen fungerte bra selv om det bare var igjen 2 dempere igjen på bilen i de to siste seksjonene:pble noen kjørerfeil ja og skal bygge om litt på bilen, men veldig fornøyd med debuten:rolleyes:

Slo iallefall toroThefinger

Toro
09-23-2007, 10:29
grattis me væll gjennomført debutt:) glæde mæ te næste rundeThefingerThefinger

epa b loco
10-07-2007, 21:19
Har sveisa på dempere etter forrige cuprunde, ble ikke tid til å dra til meldaln til tc5. Måtte en tur i skogen idag å se om doningen fremdeles funker.tror kanskje topp-pakningen er defekt, melkaktig olje, men det ryker ikke noe?skjønner ikke helt den, men skal forhåpentligvis overhale en annen motor i vinter så blir det ikke noe problem:p

Slenger med noen bilder fra tc4, det va articrossboned

Blesvik
10-07-2007, 22:11
Flott ProMod bil du har satt sammen Epa!:)
Håper vi får se den på Sørlandet en gang!

epa b loco
10-08-2007, 20:58
Takk for det, får se til neste år, kanskje jeg stiller i en norgescup eller 2 ihvertfall. crossboned

Holten
10-12-2007, 10:47
Hvorfor har Ove fjerna alle bildene på side 1?? :confused:

Ove
10-12-2007, 15:57
Hvorfor har Ove fjerna alle bildene på side 1?? :confused:

Hmm , dette var rart !
Jeg har ikke fjernet noen bilder , men epa b loco klarte å slette sin egen tråd , og når jeg hentet frem tråden igjen har tydeligvis bildene forsvunnet !

Skal undersøke med Sjefspiraten .....

Holten
10-12-2007, 16:07
Okei, da så ;)

epa b loco
11-10-2007, 13:03
:pDa har vintern kommet til trøndelag, bilen skal få hvile litt i vinter, men måtte ha noen lys på bilen i tilfelle det blir en skogstur eller 2 i vinter:pLenge leve madmax-stuketcrossboned Skal bygge om litt å bilen til neste sesong, men det blir til våren er her igjen, må vel begynne å preppe skia nå, håper på at det blir litt skikjøring neste helg:p

skogsvild
11-10-2007, 13:24
Från vilken bil kommer spiraler fram och bak???

grymt bygge grnpirate

epa b loco
11-10-2007, 13:56
volvo bakfjærer, vanlige bak, caravanfjærer fram, disse skal skiftes til neste år, bilen er veldig stabil, men flexer for lite fram. Skal prøve med samme fjærer som bak, får se hvordan det funker. Hvis den blir for myk, er det jo bare å skifte tilbake igjencrossboned

epa b loco
11-25-2007, 20:10
Klarte ikke å vente til våren, måtte bestille noen deler før jula kommer, så nå venter jeg på ARB-locker bak, sam biondo line locks, lange dempere fram+ny oljekjøler til automaten:p Skal redusere akselavstanden litt, var helt i sveisetåka da jeg målte i vinter, resultatet var 245 cm:eek::eek:. Synes det var rart at mellomakslingen bakover ble så lang, men det er jo forståelig nå:p Skal reduseres med ca 10-12 cm.
Skal også flytte radiatoren fram så slipper jeg å dra sør under bilen, inni cupeen skal de ikke igjen.. Tenkte å sveise rør i fra ramma og opp til skråstreverne bakover. Er det noen regler for hvor mange grader disse kan være?skal sveise inn forsterkninger i tillegg.

Hilux
11-25-2007, 22:17
Klarte ikke å vente til våren

Hehe, kjenner følelsen ;)

Synes du akselavstanden på 245cm er for langt når du kjører?

Grom vogn, skal bli spennende å se modsene utover :eek:

Toro
11-26-2007, 11:38
halla espen:) må it byggom så my i vinter...ska jo ha sjangs te å hængpå dæ æ å!!ThefingerThefinger laga et bilde i paint på koss det e gjort med min bil æ...takk te gurun for et lynkurs i paint!!

epa b loco
11-26-2007, 18:36
Takk toro for den rålekre paint-skissen.:p Det blir vel noe i den duren. Angående akselavstanden så synes jeg ikke det var noen katastrofe,funka egentlig greit, men jeg synes også at bilen så litt snodig ut med så lang avstand. Skal som nevnt korte inn ca 10cm, og bygge mye lettere. Eneste jeg er litt bekymret for nå er at den skal bli for lett bak, men time will showThefingercrossboned

Holten
11-26-2007, 19:01
Hvordan går det med bakskjermene når det blir nye regler i 2008 (?) da? Skal du lage komplett bue? :) Jævlig rå bil forresten!! crossboned

epa b loco
11-27-2007, 18:35
Skal ikke senter aksling stå midt i buen? Klarer ikke å få en komplett bue da karosseriet er for kortcrossboned

epa b loco
12-01-2007, 19:09
Idag har æ bygd litt zuki igjen, d e bærre lækkertcrossboned Bilen har fått ny bakende, og skal jeg si det selv synes jeg det ble tøfftcrossboned Skal lage nye nedre armer til bakstillinga, da de jeg laga sist viste seg å være litt underdimensjonert.

epa b loco
01-06-2008, 16:22
Da har jeg skrudd litt på doningen igjen, monterte arb bak på tre timer!! Gikk litt raskere der enn fram kan man si:p

13878

13879
K-linken har litt annen geometri nå, men håper den fremdeles funker bra.
13880
Dette må da klare karosserikravet?
13881

ToyLux
01-06-2008, 21:37
Derre bli flott d! Stå på! crossboned
Blir mere Trøndercup osv i år?? Hvilke planer har du?

Toro
01-06-2008, 21:38
tøfft espencrossboned du bli ei hard nøtt å slå me arb fram å bak...du e jo sykt flenk å kjør i tilegg!! ikke mang som kjæmte å hængpå dæ no...:mad:

KJELLIS
01-06-2008, 21:45
tøfft espencrossboned du bli ei hard nøtt å slå me arb fram å bak...du e jo sykt flenk å kjør i tilegg!! ikke mang som kjæmte å hængpå dæ no...:mad:

Du henger vel på Toro? du er jo høvdingenThefinger

Toro
01-06-2008, 21:53
høvdingen...??? kjæm allti på nederste halvedl av lista æcrossboned trives bæst dær...

epa b loco
01-06-2008, 23:15
Jau toro,tru d bli bra herre, har minska akselavstanden med 17 cm, nå e dein 2,28mcrossbonedBli styrebrems å, einaste som mangle e orbitrol, men har itj fått tak i det einno. Stresse itj så mytji me det heiller, e my som ska gjøres før dein e startklar igjen, nytt elektrisk+kjøling, rydd opp einno meir i understellet, men rekne me at æ e ferdi te TC1crossboned

Angående deltagelse på løp,mikal, så håpe æ å kjør heile trøndercupen+dein NC-runden i trøndelag, kanskje litt meir. Går på kveldskurs i tillegg til full jobb, så det e travelt for tiden:(

epa b loco
01-07-2008, 21:59
]"du e jo sykt flenk å kjør i tilegg!! ikke mang som kjæmte å hængpå dæ no..."

Veit no itj d, prøve å bygg biln så bra som mulig, så dein kan kamuflere mine kjørefeil:eek:

Her e no bilde tå de siste investeringan, tru æ e ferdihaindla på ei stoind no.

13932
Line locks
13933
Gammel og ny diff
[ATTACH]13934[/ATTACH

Toro
01-07-2008, 22:29
prøve bare å psyk dæ ut espencrossboned

epa b loco
01-07-2008, 23:13
Æ å, e steingo te å kjørThefinger

epa b loco
01-26-2008, 23:32
Liten oppdatering fra Nord-Trøndelag. Ikke stort skjer, skal snart legge ut bilder av min "badass" midtkonsoll, med sperrebrytere og styrebrems-bryterecrossboned Har også laget meg en custom bakramme, som er kombinert demper+fuelcell-holder:eek: Har ellers funnet ut at døgnet har for få timer, men slik er det vel med tidsklemma. Ellers vil jeg bare ønske alle en fortsatt fin lørdagskveld, skålThefinger

epa b loco
01-30-2008, 19:26
Ja da har jeg vært en tur i garasjen igjen, bilen tar form igjen etter litt ombygging. Nye akselavstand 2,28crossboned Hadde også kjøpt meg orbitrol av en som selger her på forumet, trodde jeg, men det viste seg at han hadde like god evne til å holde avtaler som å ferdigstille prosjekter=RÆVA. Når folk lover meg på tlf at de skal sende utstyr til meg, regner jeg med at ting kommer, ikke en liten sms om at han har solgt den til en annennewburnnewburn Håper han aldri får solgt de latterlig overprisa airshocksa sine.....ThefingerThefinger

Uansett, orbitrol ønskes kjøpt:p

Tok noen bilder idag, men gikk tom for strøm, ble bare 2. De som tipper hva konsollen med sperrebrytere er laget av får 10 poeng:eek:

ShuDuck
01-30-2008, 20:14
bussgasspedal? Du må legge ut bilder fra sida så vi ser akselavstanden :cool:

epa b loco
01-30-2008, 21:41
skal prøve å få tatt noen bilder fra sideni morgen kanskjecrossboned

Ikke en pedal nei, hittil ingen poeng utdelt.:eek:

Geir
01-31-2008, 07:41
halla espen:) må it byggom så my i vinter...ska jo ha sjangs te å hængpå dæ æ å!!ThefingerThefinger laga et bilde i paint på koss det e gjort med min bil æ...takk te gurun for et lynkurs i paint!!

Hei.
når jeg bygget Snublefot , ble jeg tipsa av tekn.kontrollant under byggingen om å sveise inn de "gule stagene" jeg har satt inn på bildet.
- for å være helt ærlig , forstod jeg ikke helt grunnen , men fikk beskjed om at mitt bur ikke ville bli godkjent hvis ikke.

Slik jeg ser det er hekken på Snublefot lik denne bilen her og.

Geir
01-31-2008, 07:46
Her ser du det ene staget .... tror det var 25-30mm jeg brukte.
innsveist til feste for hovedbøylen.

supersvein
01-31-2008, 09:05
De som tipper hva konsollen med sperrebrytere er laget av får 10 poeng:eek:

Det er en stor makrell i tomat-box med plastikk lokk Thefinger Thefinger

Jan
01-31-2008, 13:40
Registerreimdeksel fra et eller annet.

epa b loco
01-31-2008, 16:23
Ingen som tippa rett ennå, et lite tips: Hører egentlig ikke hjemme i en bil;)

Til Geir. Skal sjekke litt, skjønner ikke grunnen jeg heller, litt vanskelig å feste den i hovedbøylen til meg, da det er karosseri hele veien rundt:( Jeg har en mistanke om at slike stag skal hindre at buret flater ut, men jeg har masse stag baki der+forsterkninger i alle overganger. Eneste muligheten jeg har for å få plass til de, er å feste de i ramma.

Er det noen tekniske kontrollanter her? Skal prøve å få tatt noen litt mere detaljerte bilder i morgen.

Geir
01-31-2008, 16:40
du har PM

Toro
01-31-2008, 19:33
det er godtkjennt som det står espen!! ingen problemer med å gjøre det sånn!!

epa b loco
02-04-2008, 20:57
Svaret på hva den eminente konsollen er at den er laget at en gammel elektrisk ovn. Odin apparatfabrikk står det på siden. lokket er støpstål tror jeg, heavy duty shit. Legger ut noen flere bilder av hekken på bilen, kan vel innrømme at jeg er litt inspirert av gutta "over there". crossboned

epa b loco
02-04-2008, 21:04
Ble ikke med mange bilder der gitt, prøver igjen.

Monster Teddy
02-05-2008, 10:52
kjempe bil espen :) har veldig lyst å bytte over til k link fra bladfjører.
men blir det promod vist du lager til K-link?
jeg har en zuki XJ 86 med fast tak. går det fint om jeg har taket på? men modifisere planen?

jonny puma
02-25-2008, 23:57
Halla balle....Thefinger
Høres ut som du ligg bra an tidsmessig t å bli ferdi t cupen....
Vart my nye dela å sjer æ...
Bli sikkert bra derre..... gi lyd om kosn derre linelocken vart da?om du har fått d t.......crossboned

epa b loco
02-26-2008, 17:09
Jau, ska sei fra når æ får dæm tecrossbonedLægg ut nån bilda av stasen. vart litt kortar no, tru de bli lækkert.15851

15852

15853
feit potta
15854
"outer compression nut" i litt dårlig form:p
15855

Toro
02-26-2008, 22:57
sjer bra ut espen!! ska bli arti å kjør ræva av dæ i år!!!Thefinger

patrolkiller
02-26-2008, 23:11
toro du veit da at vi aldri klare å kjør rævva av nånn men vinn festa d kan viThefinger

Toro
02-27-2008, 11:10
toro du veit da at vi aldri klare å kjør rævva av nånn men vinn festa d kan viThefinger

helt klartThefingerThefinger men husk at sesongen 08 ska vi vær seriøs!!ska til og med gå igjennom løypene å legge en plan....:eek: iallefall prøv:rolleyes:

epa b loco
02-27-2008, 15:59
sjer bra ut espen!! ska bli arti å kjør ræva av dæ i år!!!Thefinger

faan du e rævfiksert ass, ailt du skriv e jo relatert te ei eller ainnan rævv. Men vess d e dein vein du svinge så okThefinger

Uansett, biln min e ferdi no, ein din???Thefinger

Bli no arti å konkurrer igjen, men æ skjer no nesten fram te dein dan du slår mæ(har itj skjedd einno):pcrossboned

Toro
02-29-2008, 22:58
ræv e ræv espen!! spællit nå rolle koss kjønn dein e på....ThefingerThefinger har vært grei me dæ dæm gangan vi har kjørt mot hverandre...men d e d slutt på nocrossboned

epa b loco
03-02-2008, 17:24
ja, da e doningen offisielt testkjørt, bilen tru¨æ bli bra, my å tænk på når der styrbremsan kom på, må vel lag eit skilt inni biln:

TA AV SPERRANThefinger

epa b loco
03-04-2008, 16:45
Bilder av herligheten, my snø i trøndelag, hain flexe fint einnocrossboned

Mats Erik
03-04-2008, 23:34
Ingen som har funne ut ka den tingen på nederste bilder er for noe?:p

Holten
03-05-2008, 00:08
Den er laga av en gammel elektrisk ovn! crossboned Faen jeg er god ThefingerThefinger

epa b loco
03-05-2008, 16:21
funker fint den gamle ovnen, de to røde knappene i front av ovnen er bryterne til styrebremsene, de funker bra sålenge idioten bak rattet husker å slå av sperrene:eek: Bilen skal få seg litt maling+ noe småting som står igjen før den er helt godkjent i promod, doningen skal få prøve seg NC iår, ihvertfall 1 gangcrossboned

epa b loco
03-20-2008, 00:03
Nå har zukstern fått ny farge+ noen nye klistremerker, takk til tommy:eyemouth: Fint vær i trøndelag idag, så da ble det testtur i grustaket. Litt mye snø, men arti læll:grinpimp:

epa b loco
03-20-2008, 00:08
Ser at de fleste kjører med bias diagonaldekk, er disse mye bedre enn radial? Jeg sa til selger at jeg skulle ha det som var vanligst i trialsporet, og da fikk jeg radial. Kjøpte dekk og felg av en underavd. av bgnor. Jeg synes at dekka funker bra, men lurer på om diagonal er vesentlig bedre??

JHRacing
03-29-2008, 10:28
hoved argumentet er at med bias dekk kan du slippe ut masse luft og dekket er fortsatt flatt mot bakken, et radial dekk kan bøye seg inn på midten med lite luft. vanskelig å forklare men kanskje du skjønte.
bias dekk tåler kanskje litt mere juling også.
men dette er ingen problem, alle goodyear mtr dekk er radiale, og "alle"brukte jo de for et par år siden.

JHRacing
03-29-2008, 10:29
drit fin suzuki foresten!

Hilux
03-29-2008, 10:40
Det ble skikkelig bra Epa, vogna ble kul med den nye fargen også :beer:

epa b loco
03-29-2008, 22:22
ja er veldig godt fornøyd med dekka som de er, så det får vel bli slik. Takk for tilbakemelding, arti å høre. Har laga diff-beskyttelse fram+forsterka paralellstaget fram, da både stag og diff-lokk plutselig ble ombygd på siste testtur:grinpimp:

knixen
03-29-2008, 23:39
Flott bil på kanon bra dekk!!! kudos!:smile:

jeepster
03-30-2008, 14:41
Fin farge:smokin:

E det grustaket på Jådåren dokker kjøre?

trond

Blesvik
03-30-2008, 15:38
Flott bil ble det!!
Gleder meg til å se den live:smile:
Få noen skikkelige lamper til sperrene!

Gøy at så mange "nye" satser på ProMod!
Vi gamlegutta skal ikke føle oss trygge i tiden som kommer vil jeg tro!:blush2:
Savner ståpåviljen jeg hadde før gitt..

Irok
03-30-2008, 19:25
Tipper på pallplass i trøndercupen i år:smokin:
Som Pål skrev åss veteranan må pass oss:grinpimp:

epa b loco
03-30-2008, 20:16
Tipper på pallplass i trøndercupen i år:smokin:
Som Pål skrev åss veteranan må pass oss:grinpimp:

De ska no kjøras først, har jo stilt i eit løp ifjor, så e vel litt fersk einno:smokin: Tru biln heill på å bli bra ihvertfall, sjøl om det mangle litt meir futt i motorn:shaking:

epa b loco
04-02-2008, 20:58
Da mått æ berre ut å kjør mæ ein tur, d e itjnå som e som litt gjørme i trynet på ein onsdagskveill:grinpimp:

Hoill forresten på å taka litt godt, men flexen bak reidda mæ:eyemouth: Har itj gått roint einno, men det bli det vel ei ordning på når sesongen starte:smokin:

Litt bilder, før kjøring
18071
Har hora opp lenkarman litt
18072

18073
Etter kjøring
18074

18075

er lenge å vente til 31 mai, men får vel bare smøre meg med tålmodighet:shaking:

epa b loco
04-06-2008, 16:23
Slenger ut noen kjørebilder igjen, morro.

Standard flextest, like fornøyd hver gang
18278
Arti å trene
18279
her har æ planta zuki skikkelig godt
18280
Inni denne grushaugen er det en mellomaksling, var blank og fin når vi fikk løs doningen igjen:grinpimp:
18281

FBK4x4
04-06-2008, 16:40
Skikkelig rå!!:beer::beer:

jonny puma
04-06-2008, 22:17
Faen e jo klar som ett egg du Epa....:smokin:
Like d itj,,,,,, skynt dæ å kjør inn i garasjen å bygg om litt slik at du kanskje må jobbe natta før for å bli ferdi t cupen, å må da start me ei totalt ukjent bil.....Thefinger
Du får jo kjøretrening så d hold no da......ThefingerThefinger
Stå på.....:beer:

epa b loco
04-06-2008, 22:42
Arti å kjøre litt igjen, vess d ska bli nå meir ombygging no så må det vel vårrå å sætt inn V8, notThefinger

epa b loco
04-19-2008, 09:12
Da sitter jeg på kurs, mens det i vassfjellet kjøres 4x4:pissed: TAMT:shaking:

Bronx
05-28-2008, 21:03
Har du fått skikk på tenninga,og er du klar for Lånke?:smokin:

epa b loco
05-28-2008, 22:29
:beer:testtur ikveld, kjørte i 1 minutt, knekte et demperfeste fram:( Har justert tenninga ja, tror den er bedre, kanskje det er noe muffens med gasseren. Skal til lånke ja, skal prøve å få fiksa det siste på fredagskvelden:beer:

Bronx
05-28-2008, 22:50
Bra at det knakk idag da og ikke under konkurransen.:beer:
Min fjusker og smeller som faan når den har stått en stund,men med litt svinkjøring så går det seg som oftest til.:D

epa b loco
05-29-2008, 21:26
Bra at det knakk idag da og ikke under konkurransen.:beer:
Min fjusker og smeller som faan når den har stått en stund,men med litt svinkjøring så går det seg som oftest til.:D

Du kjøre jo me ein grop-motor å du da, volvo e jo kjent for finmekanikk:shaking:

Da e biln heil igjen, tru motorn e litt freskar å:grinpimp: Gjenstår berre å kjørn på hengern å lætt det stå te på lørdan, bli min andre opptreden i biln i løp, og dein første etter at æ korta inn akselavstanden i vinter.

Halløy

Reinsberg
05-30-2008, 09:31
Hao!

e det mang vellamelinga som ska te lånke?:grinpimp:
tru æ drope vømmøltoge og fer te lånke istan her helga:smokin:

epa b loco
05-30-2008, 20:45
e vel berre æ å copiloten tru æ

jonny puma
06-01-2008, 20:01
Hei.. kosn gikk d i dag da.. virkeli kjedli at du kjørt sund da.. va d my som gikk t helvete da?.....

epa b loco
06-01-2008, 20:03
Ja da e førsthelga i TC og MNC over, klart itj å kom så veldi høgt på resultatlista pga førerfeil, motortrøbbel å til slutt havari. Synes bilen funker greit, men det er noen småting som må fikses før neste løp. Va arti å få litt erfaring iallefall. Legger ved noen bilder som viser morroa og sorgen:eyemouth:22066

22067

22068

22069
På søndagens kjøring hadde jeg bare tre prikker etter 4 seksjoner, seksjon 5 ble brutt, her ser dere hvorfor:pissed: Tror jeg har for lite "vandring" på mellomakslingen bakover:(
22070

22071

Irok
06-01-2008, 21:27
Flott kjørt i dag:beer:
Synd redskapen ikke holdt når du lå ann til seier men nå vet du den er bra!

Toro
06-01-2008, 22:53
va synnd i dag ja:( men sett ei stropp i ræva på bila så e probleme løst:beer:

ToyLux
06-01-2008, 22:55
Enig me Irok, drit bra kjørt i dag! Å bil'n virke godt den å! Nån barnesykdomma må en væll bare igjennom :wink_animate:

epa b loco
06-02-2008, 15:41
Ja rækna me at det vart eit eiller ainna som rauk æ å, men d e berre lækkert:laughing:

Må vel sjå over biln no å sjå om det e nå meir som e deffekt. Må fiks slangan te kjølevatnet å, da mellomakslingen reiv av ein. Da må æ jo kjøp kjølevæske å da, huff:grinpimp:

Vess nån av dåkk som ska te herstua har plass te ein bil+mainn ekstra, kauk ut:beer:

extremetoy
06-02-2008, 15:44
Ja rækna me at det vart eit eiller ainna som rauk æ å, men d e berre lækkert:laughing:

Må vel sjå over biln no å sjå om det e nå meir som e deffekt. Må fiks slangan te kjølevatnet å, da mellomakslingen reiv av ein. Da må æ jo kjøp kjølevæske å da, huff:grinpimp:

Vess nån av dåkk som ska te herstua har plass te ein bil+mainn ekstra, kauk ut:beer:
Vil tru du bruke 5-5,5 time fra trondheim m normal kjøring..

epa b loco
06-15-2008, 20:58
Var på en fin tur igår, første gang jeg kjørte niva, interessant?!:smokin: Eieren har montert en vinsj i front, imponerende vinsj og innfesting:grinpimp:23021

23022

23023

epa b loco
06-18-2008, 20:00
Halløy her!!!

Da e zukin klar te testkjøring etter TC1. Nye dekk, ny mellomaksling, og en slange. Mangler bare kjølevæske, så er det tut og kjør:beer:

Håper på bedre resultat på TC2:grinpimp::shaking:

hjallis
06-18-2008, 20:17
hva slags dekk blei det

epa b loco
06-18-2008, 20:32
D vart 37" IROK bias, takk te hoelern å ronny å mikal som fikk dæm oppover på kort varsel. Håper de funker bra, var ihvertfall ikke tvil om at jeg skulle ha irok igjen. Solgte de gamle da de var radial, tåler litt mer biasn.:beer:

epa b loco
06-19-2008, 21:15
Einda ein kveill i garasjen, doningen er startklar til neste løp. Må på en testtur igjen, greit å ha litt god tid da noe sikkert går til helve...:smokin: Har montert 7/16 øyebolter til selene bak nå, så nå skal teknisk gå som en drøm:grinpimp:

Er det noen som kjenner noen som tar på seg å maskinere og sveise kubber til krypekasse for meg?? Tar gjerne imot svar på PM. Kjører med lånt krypekasse nå, hadde vært fint å hatt sin egen+eieren savner den sikkert:beer: Har endel transfer-kasser på lager, så noe må jeg jo bruke de til:grinpimp:

epa b loco
06-20-2008, 16:57
Her er noen bilder av stasen tatt idag, med ny hekk. Må jo ha litt mere plass til noen stickersThefinger:beer:

Toro
06-20-2008, 17:32
sjer bra ut espen:smokin: e helt sikker på at du kjæm te å kjæmp i toppen neste hælg....

epa b loco
06-20-2008, 18:03
jau ska gjørrå mitt beste:eyemouth: Dåkk som e vant me bias-dekk, ka e riktig lufttrykk på sånne dekk? På bildan over så har æ ca 3 psi, bli d lite på vanlig trailkjøring??

hoel-in-one
06-20-2008, 19:06
Ulempen med bias på så lett bil er at de ikke flyter ut slik et radialdekk gjør. Tipper du kan legge deg på 3 pund i dekkene. Vi har nedgiringsett på 6.5:1 på lager til kassene dine, der følger alle lager, aksler og kubbe med i settet. Rundt 4 lapper netto til racergutta !

hjallis
06-20-2008, 19:38
jau ska gjørrå mitt beste:eyemouth: Dåkk som e vant me bias-dekk, ka e riktig lufttrykk på sånne dekk? På bildan over så har æ ca 3 psi, bli d lite på vanlig trailkjøring?? jeg brukte 2 psi bak og ca 3-4 i fronten på iroka mine disse sto på en jeep som ikke veide allverden.

epa b loco
06-20-2008, 21:06
Ulempen med bias på så lett bil er at de ikke flyter ut slik et radialdekk gjør. Tipper du kan legge deg på 3 pund i dekkene. Vi har nedgiringsett på 6.5:1 på lager til kassene dine, der fløger alle lager, aksler og kubbe med i settet.

Syns de er litt dyre de setta der, men plutselig kan d jo komme en bestilling. Er egentlig fornøyd med utvekslinga som den er, tror 6,5:1 kan bli litt mye:grinpimp:

Angående lufttrykk, så blir det vel rundt 3 psi:beer:

epa b loco
07-20-2008, 13:42
Lite som skjer i NT no, men testa doningen idag, funker fint. Har kommi mæ etter superfadesen i TC2. Nytt bensinlokk og forsterkning av k-linken, test.:smokin:

extremetoy
11-14-2008, 18:39
Noe nytt her da?

epa b loco
11-14-2008, 21:38
Nei, det er lite som skjer i garasjen. Venter på å bli far, er litt over en uke over termin nå.:shaking: Når det gjelder trialbilen så driver jeg å spekulerer på å skifte motor, helst en volvo turbo motor, men har ikke funnet noe som har vært aktuelt ennå. Noen som vet om en i midt-norge????

Toro
11-19-2008, 13:40
GRATULERE me PAPPAROLLEN:beer::beer::beer:

epa b loco
11-19-2008, 20:30
Takk for det, har kommi oss heim no, så no kain familiefreden senke seg:shaking: :idea:

Toro
02-24-2009, 12:52
e d bare bleieskift på dæ eller???

epa b loco
02-24-2009, 18:11
Bleieskift å jobb:). Har tre måneder igjen tå det satans kveldskurset, når æ e ferdi me d ska æ ta mæ ein konjakk eiller 17:shaking:

Så må æ vel sjå litt på trial-biln etterkvart, bli itj nå my ombygging te sesongen. Men må vel forlæng der stolryggen litt da:smokin:

epa b loco
03-08-2009, 21:26
Da har æ testkjørt zukin sånn at dein e klar te sesongen. Dein fuske akkurat lik my som før æ sætt dein i garasjen, får håp at det itj bli så my oppoverbakka i trøndercupen iår:shaking: Eillers fainn æ ut at irok sug når det kjæm te snøkjøring, kom ca 10 meter bortover åkern før æ kjørd mæ ne:beer: Det gjeld diagonalhjul, me radial gikk det my ber. Ang. reglementet. Det e vel berre høyde på stolen som e forskjell fra i fjor, e d itj???

epa b loco
04-26-2009, 15:56
Bilder av årets utgave av zukstern, egentlig ikke så ulik fra ifjor:eyemouth:
Flex
39684

39685
Bilde av mitt nye instrumentpanel, hvis du ser nøye etter ser du at jeg har 2 turtellere, ser aldri på dem, men kjekt å ha:eyemouth: Har endelig ordna meg med noen indikator-lys på sperrene, da sparer jeg sikkert noen cv-ledd ved styrebremsing....
39686

epa b loco
04-26-2009, 15:57
Turtelleren er en VDO (ca 80mm), som sikkert er verneverdig. Thefinger

Tommy
04-26-2009, 16:11
Ser bra ut... blir det noe NC på deg i år eller??

epa b loco
04-26-2009, 18:54
Bare NC3 på meg, har ikke ordna meg noen skikkelig trekkvogn ennå. Blir ferdig med kveldskurset mitt i mai, så etter det blir det vesentlig mer fritid. Bare innspurten igjen nå:smokin:

amplifier
04-26-2009, 19:50
tar den ene turtelleren over der den andre slutter ?

epa b loco
04-26-2009, 20:39
Jepp, turtallssperra e på ca 15500 rpm:shaking: kose sæ b230`n da:eyemouth:

epa b loco
10-23-2009, 12:14
Bilen er tilsalgs,+/-40 000,- gi bud.

Bilen er i grei stand, bremsene må sees over+nye bensinslanger.

TLF 90674375

Holder til i Nord-Trøndelag

Blesvik
10-24-2009, 10:56
Hva er planen nå da Espen??

epa b loco
06-13-2010, 13:02
Doningen er tilsalgs, se offroadkjøretøy tilsalgs. :smile: