PDA

View Full Version : Borring av cylinder

Bergum
05-21-2007, 12:01
Har det jeg tror en større sylinder på motoren min, en orginalt. Hvordan kan jeg få bekreftet dette?
Jeg vil "pusse" den opp, siden jeg har en misstanke om at den trenger noe honing.

Hva må jeg da bytte?
Bare stempelfjærerer, eller stemplene og?
Er det andre ting jeg bør ta i samme slengen? Ventiler? (eller holder det å slipe dem?)

Hva er å porte en motor?

Kunne tenke meg å trimme den litt:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59135
92 Hk
dobbel weber, skarp knast, bananmanifold, rustfrit udstødningsrør og rustfri racerpot....

Vet av erfaring at denne går som ei kule :-)

Hvor får jeg tak i disse delene?

ShuDuck
05-21-2007, 23:11
Last ned fabrikkmanualen, der står det enkelt hva du skal måle og hvilke verdier det skal være.

Porting betyr å åpne opp innsug og utblås. Slipe gangene litt større og glatte ut overflata for å minske luftas motstand. Tviler vel på at det gir så mange ekstra hester på en SJ Thefinger sett heller på en elektrisk vifte, det vil nok gi noen mer hester på å drive bilen, istedet for å dytte luft konstant

Har utskrift på en overhalt 1324 med trimkam, weber, header + 2" eksos: 71 hk. den levde ikke så lenge den heller Thefinger den spant i runninger på asfalt, men det var med orginale hjul

Du burde vurdere innsprøyting. Personlig hadde jeg valgt FI foran weber anyday. been there done that. Weberen var innstilt profesjonelt, større dyser og fjas.. med FI går bilen bedre. Men har ingen erfaring med DOBLE webere desverre, mye mulig det er bedre :)

Du får deler mange plasser:

www.hawksuzukiparts.com
www.calmini.com
www.rocky-road.com
www.trailtough.com
www.petroworks.com
++

Bergum
05-22-2007, 07:18
Hva er FI?

Zuki
05-22-2007, 08:18