PDA

View Full Version : Ny sil:

jan terje
09-22-2009, 18:48
Håper denne holder for litt hardcore spagetti koking.

bobbas
09-22-2009, 18:50
hærli:smile:

Vier
09-22-2009, 19:00
Jeg valgte meg en med stålkant rundt, for litt hardere bruk.

jan terje
09-22-2009, 19:06
Jeg valgte meg en med stålkant rundt, for litt hardere bruk.

Det var nok et klokt valg Vier. Men slikt kan kun dere som jobber unne dere, jeg måtte gå for denne Kina varianten i ekte plast.
Men jeg håper at den holder en sesong ihvertfall.

Vier
09-22-2009, 19:09
Jeg har tross alt spart i en hel måned. Du så selv hvor sparsommelig jeg var i Modalen.

Noclass
09-22-2009, 19:09
Av ren nysgjerrighet: Hvor lenge varer en spagetti sesong???

Har det noe med etterspørsel å gjøre???

Ligger det noe spenning i en sånn sesong???

Kanskje noe for Discovery???

arctic
09-22-2009, 19:17
Sil
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk

Sil med nettEn sil er en innretning som stopper faste partikler eller større gjenstander å passere i en strøm av væske.

I vannkraftverk står det en sil med metallstenger i vanninntaket for å hindre trær og større grener å komme inn i turbinene.

En sil er også et kjøkkenredskap som gjennom en plate med åpninger, eller med vevede metalltråder med hull mellom, lar væsken passere mens faste partikler av en bestemt størrelse holdes tilbake. En tesil holder tebladene tilbake mens teen passerer.

Et dørslag er en litt større sil konstruert på samme måte som tesil, men som er velegnet til å helle vann der erter og andre grønnsaker eller spaghetti er kokt slik at vannet blir fjernet fra maten og den kan legges på serveringsfat.

En sil, rist eller et filter kan være egnet til å skille mindre partikler fra større partikler.

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Sil»

jan terje
09-22-2009, 19:28
Av ren nysgjerrighet: Hvor lenge varer en spagetti sesong???

Har det noe med etterspørsel å gjøre???

Ligger det noe spenning i en sånn sesong???

Sesongen starter ved "vår-velv", en viktig dag på spagettiplantasjene syd i Italia, og varer sånn ca. frem til slutten på november.
I dagene frem mot vår-velv, som regel en onsdag eller en annen ukedag, møtes landsbyens unge for å heie frem de parringskåte spagettiene som trekker inn mot land og videre opp i gyteområdene.
Dette har blitt en slags katolsk amor uke hvor de unge får lov til å sverme rundt og legge grunnlaget for fremtidige arvestrider på spagetti gårdene.
Når spagettiene etter en måned har ruget frem ny spagetti, tar de med seg sitt avkom og trekker mot havet igjen.
Da slår, bokstavlig talt, bøndene til med sitt fangstutstyr og høster av årets spagetti. Men god forståelse for naturens gang gjør at man lar bukkene gå fri slik at man sikrer neste års sesong.

ShuDuck
09-22-2009, 19:36

ja det kunne blitt spennende, jeg ser for meg at det hadde blitt noe slikt:

" the boiling water is a HUNDRED scorching degrees, and anyone in direct contact with the water will burn and maby DIE. thy are almost blinded as the HOT steam rises up and nearly blinds them. goggles are of no use as they fog up and there will be ZERO visibility. They are practically doing this blinded facing almost certain death if they slip and get it in their lungs. "

og så repeterer man dette før og etter hver reklame så blir publikum fengslet.

kanskje jeg bør sende dette til discovery og tjene meg rik Thefinger

arctic
09-22-2009, 19:37
Hvorfor sparer man hann spaghettien?
Hadde vel vært lurere å spare hunnene..
En spaghettihann kann jo parre flere spaghettihunner...???

arctic
09-22-2009, 19:38
ja det kunne blitt spennende, jeg ser for meg at det hadde blitt noe slikt:

" the boiling water is a hundred scorching degrees, and anyone in direct contact with the water will burn and maby die. Thy are almost blinded as the hot steam rises up and nearly blinds them. Goggles are of no use as they fog up and there will be zero visibility. They are practically doing this blinded facing almost certain death if they slip and get it in their lungs. "

og så repeterer man dette før og etter hver reklame så blir publikum fengslet.

Kanskje jeg bør sende dette til discovery og tjene meg rik thefinger

Those heroes, they never know if they will return!!

ShuDuck
09-22-2009, 19:39
er spaghettien :rainbow: ? :confused:

jan terje
09-22-2009, 19:39
Foreslå for Discovery at de bruker Linni Meister som programleder, med henne som kommentator vil engasjemanget for den utryddingstruede arten Spagetti Bolognese øke ihvertfall.

arctic
09-22-2009, 19:41

Ush da:puke: skal aldri mere spise pasta. Aldri godt å vite hvor den har vært

jan terje
09-22-2009, 19:42

Ja faktisk.... Faktisk den eneste kjente art som har en kropp som er forplantningsutstyr i sin helhet. Til nå har forskerne ikke funnet hull i noen spagettier så hvordan selve akten går til er fortsatt en gåte.

arctic
09-22-2009, 19:44
i tillegg til makken kanskje????
Men hvorfor er det da hanner og hunner??
Er de tvekjønnede??

Rocker
09-22-2009, 19:46
For nye lesere vil jeg bare påminne om at dette er en seriøs diskusjon, og at silens uuttømmelige hemmeligheter skal avdekkes her og nuh.....:smokin:

arctic
09-22-2009, 19:46
For nye lesere vil jeg bare påminne om at dette er en seriøs diskusjon, og at silens uuttømmelige hemmeligheter skal avdekkes her og nuh.....:smokin:

.... og spaghettiens!!!

jan terje
09-22-2009, 19:48
i tillegg til makken kanskje????
Men hvorfor er det da hanner og hunner??
Er de tvekjønnede??

Du burde nok tatt deg en tur på kjøkkenet av og til og sett på mitt spagetti lab.

ShuDuck
09-22-2009, 19:52
hvis jeg tolker dette rett så er spaghettien i sin helhet en krypende penis, med to ender som da gjør den tvekjønnet?

arctic
09-22-2009, 19:54
Visst du har en krypende penis lab på kjøkkenet JT, så tar jeg mer enn gjerne turen..:eyemouth:

Rocker
09-22-2009, 20:11
Nåhh....her sitter jeg og prøver å analysere det arctic sa her.....krever mye energi og velvilje...Thefinger

bobbas
09-22-2009, 20:16
forviret :shaking:

Vier
09-22-2009, 20:22
Visst du har en krypende penis lab på kjøkkenet JT, så tar jeg mer enn gjerne turen..:eyemouth:

dette bekymret meg såpass at jeg valgte å stenge ned nettleseren, men så fant jeg ut at det var vanskelig å legge inn innlegg da og åpnet den igjen.

Dette til informasjon.

Chevy-Sheriff
09-22-2009, 21:51
Legger spagettien egg?

Hvor lenge er rugetiden?

Hvem ruger?

Er spagettiwestern amerikanernes svar på den italienske spagetti?

jan terje
09-23-2009, 06:48
hvis jeg tolker dette rett så er spaghettien i sin helhet en krypende penis, med to ender som da gjør den tvekjønnet?

Akkurat, endelig en som skjønner seg på spagetti her.

Geir
09-23-2009, 06:50
jeg så denne ny tråden i går kveld og hadde tenkt å legge inn noen ord selv.
- men jeg ble i sannhet så overveldet at jeg ikke klarte det.

hvorfor har vi ikke hatt den tråden her tidligere ???

jan terje
09-23-2009, 06:57
Legger spagettien egg?

Hvor lenge er rugetiden?

Hvem ruger?

Er spagettiwestern amerikanernes svar på den italienske spagetti?

Mye på en gang, men for å gjøre det kort:

Spagettien har rogn hengende i den ene enden.
Rugetiden varierer, og den er betydelig kortere på de sydligste gårdene.
Rugingen utføres av far.
Spagettiwestern er faktisk en lokal tradisjon i den lille italienske landsbyen Polertinone. De arrangerer en spagetti/luft festival første lørdag i september.
Fredagen spiser mann gjæret spagetti i store mengder, og lørdag braker det bokstavlig løs.

jan terje
09-23-2009, 07:00
jeg så denne ny tråden i går kveld og hadde tenkt å legge inn noen ord selv.
- men jeg ble i sannhet så overveldet at jeg ikke klarte det.

hvorfor har vi ikke hatt den tråden her tidligere ???

Det er rett og slett fordi emnet ikke er offroadrelatert, men siden flere og flere viktige tråder startes her på Pirate som ikke er offroadrelaterte, så hvorfor ikke bryte en bariære også på Nye DORK?

ShuDuck
09-25-2009, 11:05
Bør ikke dette legges til Dorkpedia ?

Geir
09-25-2009, 19:38
Det er rett og slett fordi emnet ikke er offroadrelatert, men siden flere og flere viktige tråder startes her på Pirate som ikke er offroadrelaterte, så hvorfor ikke bryte en bariære også på Nye DORK?

ahhh , dette høres ut som en god ide , vi dorkere strekker ut en hånd og blir litt mere Offroad un-hardcore relaterte med andre ord

vaktmester
10-05-2009, 21:31
Mye på en gang, men for å gjøre det kort:

Spagettien har rogn hengende i den ene enden.
Rugetiden varierer, og den er betydelig kortere på de sydligste gårdene.
Rugingen utføres av far.
Spagettiwestern er faktisk en lokal tradisjon i den lille italienske landsbyen Polertinone. De arrangerer en spagetti/luft festival første lørdag i september.
Fredagen spiser mann gjæret spagetti i store mengder, og lørdag braker det bokstavlig løs.

BLIR det en oppdatering på sil-fronten? Virker den enda?? Har du tenkt å skaffe den en make og sette den i avl? Jeg ønsker meg en te-sil!!

Hilsen Lasse
Spagetticowboy