PDA

View Full Version : Kjøpt meg buss

GRIZZLY
09-27-2009, 08:13
Nå har jeg også kjøpt meg buss. Det er en 78-mod DAF med VBK karosseri. Frontmotor. Registrert for 11 inkl.fører. Sengeplass for 4 + 2til hvis man legger ned bordet mellom seter. "Hybelkjøkkenbenk med kjøleskap, vaskekum og 2 kokeplater. Eget "dassrom" hvor det i dag står en "portapotti", denne skal ut og erstattes med båtdo og tank ala Biltema tenker jeg:idea:. Bak er det stort lasterom med plass til vanlige personbiler også.
Har vært på jomfrutur i hælga, var en snartur til Enebakk og hentet en BMW 520.
Det gikk egentlig over all forventning, langt og lite med søvn. Bussen fungerte bra den, litt treigt i bratte motbakker da splitten ikke virker. Det er en 6,2l motor på ca150 hk som sitter i denne, så må se og få ordna splitten. Blir vel noen timer med diverse småfiks på denne i vinter, slik at den er klar til neste års sesong.

Blesvik
09-27-2009, 10:34
Lik til min jo!
Vel nesten, min er 75 modell med 8,2 liter DAF hekkmotor.
Men karosseriet er det samme.
Lykke til med buss!:smile:
http://4.bp.blogspot.com/_NpsS8lBEioY/SnQtm1XummI/AAAAAAAABwo/4KHAQyJDtKE/s1600/image-upload-130-735845.jpg

GRIZZLY
09-27-2009, 14:36
La merke til det en dag jeg satt å så på bilder av oppussinga di ja.
Blir vel litt oppshining utvendig også etterhvert. Hva slags/ hvordan er henger festet på din festet? Står ett på min, men det er ikke godkjent/ skrevet inn i vognkortet. Skal på biltilsynet i morra og oppjustere vektene på den. Blir litt lite med 750kg nyttelast.

Blesvik
09-27-2009, 20:13
Siden min har hekkmotor går hovedrammen helt bak til støtfangeren.
Så hengerfestet står i tverrbjelken.

Tommy
09-27-2009, 21:50
Flott buss... grattis

GRIZZLY
09-27-2009, 23:03
Siden min har hekkmotor går hovedrammen helt bak til støtfangeren.
Så hengerfestet står i tverrbjelken.

Regna egentlig med at det var slik ja. Skal på biltilsynet i morra, så skal konfere litt med dem anng. hengerfeste. Kan jo være greit å ha dersom en skal på langtur og skal ha med flere biler. Men med tanke på motorstørrelse er det vel ikke så mye som tilsier at det blir mye kjøring med to biler på lasset:shaking:
Har tenkt litt på å se om det er plass til en litt større motor frammi dær. Kan muligens bli litt trangt, motorkassen er jo en del mindre enn på f.eks Volvo og Scania med samme karosseriet. Noen som har litt erfaring med dette kanskje?