PDA

View Full Version : Ford econoline

Toro
09-29-2009, 19:49
noen som har noe erfaring med slike?? eneste jeg vet er at motorene er bra, og at det ser ut som at noen sliter med girkassene...vurderer en slik som familie/trekkbil:smile:

vaktmester
09-30-2009, 20:07
Jeg har en slik........
Gearkassene er ofte ett problem, min bruker 1 kasse i året, synes det er noe i overkant om jeg tenker tilbake til Chevrolettiden da det gikk mange år mellom gangene jeg måtte under bilen. Men sant skal sies, det er Forden som er best når det skal kjøres langt.

Hilsen Lasse
Så gearoljen spruter

EKJ
09-30-2009, 20:24
Gearkassene til Ford er ikke noe dårligere en Chevrolet sine. 1 girkasse i året høres noe overkant ut, da er det kansje på tide å sjekke ut det som sitter rundt.:smile:

Der som er greit å sjekke er glødeanlegg, at den starter i kulda. (aktuelt nå fremover:shaking:) Powerstroke er helt værst å bytte glødeplugger på når det gjelder van.

Batterier må være bra for å få nok snurr på 800 kg med knakling

Sjekk flatrem og strammer. Ofte en gjenganger

Helflytende bakaksling med kronisk dryppert av girolje på bremseband er også greit å se etter. (fuktig rundt bremseskjold, trommel.)

Mellomaksel kryss og opphengslager

Elllers så har jeg intrykk av at Nyere Ford, da tenker jeg etter vanlig 7,3 sugediesel, da innvendig facelift kom, fikk dårligere kvalitet på interiør stoff mm, så de har en tendens til å ha mere fillete innredning.

Toro
10-07-2009, 21:38
Da vart æ ford eier:smile: 1996mod Custom line me 7,3 turbo:smile: Fornøyd så langt!! Glødepluggene var netopp bytta så det var jo et pluss, skal bytte gløderelle i nermeste framtid eneste. eneste rusta jeg fant var over ene døra bak,men det var bare overflaterust:smokin:

unlimited
10-07-2009, 22:01
Gratulerer, Toro! Får vi se bilder av vidunderet?