PDA

View Full Version : Hvor kjøpes billige deler til 163

Kvenmon
10-02-2009, 09:08
Hei, jeg er ikke så bevandret i Merce kretser og trenger en ny del til konebilen. Bilen er en Ml 270cdi -00 (163).

Vi trenger ny fjær/demper på venstre side(sjåfør siden) bak. Ml er laget slik at fjær og demper henger sammen, så prisen på ei ny fjær blir noget høy....Det var nettopp montert ny på høyre side da vi kjøpte bilen i vår.

Har fått pris hos Auto Trio og Autohuset, der sistnemte ble billigst pga bekjentskaper i trøndelag. Meca hadde ikke og Mekonomen har jeg ikke sjekka.

Finnes det gode internett butikker for oss med stjernebil....gjerne i Tyskland eller UK...

Kan noen hjelpe ??

Bilkar
10-02-2009, 10:23
Hei, jeg er ikke så bevandret i Merce kretser og trenger en ny del til konebilen. Bilen er en Ml 270cdi -00 (163).

Vi trenger ny fjær/demper på venstre side(sjåfør siden) bak. Ml er laget slik at fjær og demper henger sammen, så prisen på ei ny fjær blir noget høy....Det var nettopp montert ny på høyre side da vi kjøpte bilen i vår.

Har fått pris hos Auto Trio og Autohuset, der sistnemte ble billigst pga bekjentskaper i trøndelag. Meca hadde ikke og Mekonomen har jeg ikke sjekka.

Finnes det gode internett butikker for oss med stjernebil....gjerne i Tyskland eller UK...

Kan noen hjelpe ??

E-bay...

Mad Max
10-03-2009, 10:13

Som en liten sammenligning bare så var jeg å kjøpte litt deler til en 124 bil på fredagen som jeg skulle ta service på... DVS plugger fordelerlokk rotor oljefilter + luftfilter.
Mekonomen = 2900 kroner....
Auto Trio = 1450 kroner.

Glem Mekonomen.

knixen
10-03-2009, 12:07
Hvis det er samme som på ml320 så finner jeg de til 226 usd bak. 38usd foran... (www.rockauto.com)

Kvenmon
10-04-2009, 15:08
Hvis det er samme som på ml320 så finner jeg de til 226 usd bak. 38usd foran... (www.rockauto.com)

Vet ikke, men jeg skal ha den orginale delen, dvs støtdemper og fjær sammen. På Ml´n er fjær og demper satt sammen som en del orginalt. Man kan dele de ja, men det ser ut som man bare kan kjøpe senke fjærer evt dempere av annen fabrikat. Og det er uaktuelt med senkingThefinger