PDA

View Full Version : deler på nett

jasswass
10-05-2009, 14:02
ny med pajero, men regner med at det er litt sånn som med jeep - at det er mulig å få tak i deler til bilen til en mye hyggeligere pris på nett enn her på berget? I så fall hvilke sider bruker dere?

har funnet milner offroad i England ( http://www.milneroffroad.com ) - hvilke erfaringer er gjort med disse? evt. andre?

jasswass
10-06-2009, 21:14
ok...tolker det som at dere støtter opp om merkeforhandlere...

Chri-ha
10-06-2009, 21:38
hør på offroad.no Akkurat Pajero miljøet er litt større der

SilverFox
10-10-2009, 17:04
fint å bruke merkeforhandlere og kjøpe orginaldeler.. da vet man hva man får...

HardKåre
10-11-2009, 13:31
Fint å sjekke priser på originaldeler hos merkeforhandler... Så kan du gå inn på www.mekonomen.no å sjekke om det er verdt å betale for originaldeler...

Priseks: bremsesylinder venstre bak på -84paj kostet 775,- +mva for èn hos merkeforhandler. De ville helst selge dem i par, da de mente jeg måtte bytte på begge sider når jeg byttet. Hos mekonomen fikk jeg èn for 186,- inkl mva, og de hadde ingen problemer med at jeg skiftet den ene, da bilen uansett måtte bremsetestes for å komme gjennom EU...

MEN, dette var et ekstremt tilfelle, normalt sett ser jeg at originaldeler ofte er fullt ut konkurrerbare med uoriginale på pris.

Med unntak av glødeplugger: Disse er SVINDYRE hos merkeforhandler, men de billige uoriginale funker ikke... Her MÅ du kjøpe originalt ellers føkker du opp glødinga di.

jasswass
10-14-2009, 08:50
fint å bruke merkeforhandlere og kjøpe orginaldeler.. da vet man hva man får...

tja...litt naivt sprør du meg. Greit om man vil støtte en lokal bilforhandler av sympati.

Sjekka litt rundt ang. kryss til mellomaksel nå for eksempel. Tviler meget sterkt på at originale kryss varer noe lenger enn høykvalitets industrikryss kjøpt hos GKN eller lignende...selv om originalkryssene koster over dobbelt så mye...
Samme med bremsedeler. Er jammen ofte man får bedre ettermarkedsdeler til langt bedre priser enn originaldeler hos merkeforhandler.

Greit med komponenter som ikke er å få tak i andre steder da...