PDA

View Full Version : NMK Arendal Offroad, og AOK

toresailor
10-10-2009, 16:24
Da valgkomiteen har hatt en vansklig jobb de siste årene, ønsker jeg at vi alle skal begynne å tenke over styrets sammensetning til neste år allerede nå.

Årsmøtet vil bli avholdt i Januar, og vi har da endel styremedlemmer på valg.

Styret pr idag:

Formann: Tore J. Frigstad, 1 år igjen
Nestformann: Eva C.R Paulsen, på valg
Sekretær: Geir Hjelen, på valg
Kasserer: Sonja L. Frigstad, på valg
Styremedlem: Oddbjørn Thingsbek, 1 år igjen
Styremedlem: Frank E Johansen, på valg
Varamedlem: Tommy Bordin, 1 år igjen
Varamedlem: Martin Johannessen

I valg komiteen sitter Roy Hoverstad, så dere må gjerne ta kontakt med han med forslag til medlemmer dere ønsker å ha inn i styret.

Tommy
10-10-2009, 22:34
er det ikke bedre å ha årsmøtet . desember slik vi alltid har hatt det? trodde også at pito ble valgt inn i fjor og derfor hadde et år igjen?

toresailor
10-12-2009, 13:35
Takker for tilbakemelding Tommy, Skal få sjekket opp en gang til ang hvem som er på valg.

Når det gjelder Årsmøtet så kommer det nå på nyåret, dette for å kunne få godkjent et fullt års regnskap. Dette er en liten forandring, som har vært oppe i styret.
Vi må også få satt sammen litt satutter og slik, slik at vi kan få registrert oss i brønnøysundregisteret og få organisasjonsnummer. Da vil vi også kunne søke på støtte fra f.eks Norsk tipping, grasrotandelen o.l

toresailor
10-12-2009, 18:20
:smile:

Har nå fått hjelp til å få kikka litt på årsmøterapporter og det ser ut til at den første lista mi med hvem som er på valg stemmer. Det eneste som kan korrigeres er at det ikke står "på valg" etter Martin Johannessen. Han er også på valg iår.

Grunnen til at både kasserer og sekretær står på valg i år er at Sonja kun sa ja til å stå fram til første årsmøtet.

Mener nå at vi er ute i god tid, og at alle nå har sjansen til å tenke seg godt om, og spørre kandidater de tror og mener kan være med å gjøre en god jobb for klubben.

Tommy
10-12-2009, 18:28
Den er god Tore... hvordan blir det med Julebordet i år...

martinj
10-13-2009, 07:28
stemmer det tore jeg er på andre året nå..

Ove
10-13-2009, 07:41
Og da regner jeg med at du tar 2 nye , evt en oppgradert rolle ? :smile:

toresailor
10-19-2009, 16:56
Det ble snakket litt om det å eventuelt skille AOK, og NMK Arendal Offroad. Det har vært stille rundt dette i det siste. Har vel vært en travel høst for mange, og den er ikke over enda. Men dette er noe som folk må få tenkt på fram mot årsmøtet. Skal klubbene skilles, så må det gjøre på et årsmøte.

Det som en også må tenke på er et nytt styre. Skal klubbene skilles, må det et nytt styre til i en av klubbene, og dette må også eventuelt være klart før et slikt møte. Slik det fungerer nå, så er det et styre for begge.

Bare lufter dette nå, slik at dere kan få tenkt litt på dette framover.

Ove
10-19-2009, 19:50
Er vanskelig nok for valgkomitèen å fylle plasser for ett styre , har liten tro på at en finner personer nok for 2 .....

Hvis da ikke de aktive innen gjengen som kjører på Haugereid og Jeep-klubben stiller til valg !

Tommy
10-19-2009, 20:25
Det er klart at om dette skal ha noe for seg så må folket som kjører masse på Haugereid bestemme seg for om de er interresert.... ingen vits med to styrer hvor alle er hentet fra biltrial miljøet...

martinj
10-19-2009, 20:38
sant det tommy. må bli frikjøringsgjengen i så fall.
hvis ikke vil jo begge klubbene bli like trial relaterte å det er jo liten vits synes jeg..........

kjetil
10-28-2009, 12:50
Til informasjon vil jeep gjengen å co ha et møte i november hvor vi kommer til å diskutere mere seriøst dette med å danne en klubb /overta aok som en offroad klubb. (hvis dagens aok vil skille klubben da).

Men slik det ser ut nå så er nok det mange ildsjeler som vil ta i et tak for klubbdrift.

Mere info om Garasjemøte vil komme ganske snart.

mvh Kjetil

Tommy
10-28-2009, 13:08
Gi meg beskjed da Kjetil... jeg kan godt tenke meg å komme...

zj96
10-28-2009, 14:13
jeg kommer jeg og

nico
10-30-2009, 09:56
Jeg tror ikke det blir noe problem i det hele tatt å skille klubben i 2. Det vil bli som å starte en ny klubb det fra bunnen med nytt styre. Det som i realiteten skjer er rett å slett at NMK arendal offroad/arendal offroad klubb gir fra seg navnet arendal offroad klubb. Det trengs ikke noen valgkomite til dette , bare gi gi slipp på navnet så ordner det seg heeeeeelt sikkert veldig veldig greit. Ingen vits i å blåse dette større enn det er folkens.Jeg forstår ikke helt hvorfor dette drøyer ut i det hele tatt , for når jeg var på klubbmøte da dette ble tatt opp av tommy og meg selv , ja da var jo de fleste der tilstede veldig enige i at å gi fra seg navnet faktis kunne være en god ide. Få ræva i gir folkens , ingen vits å klore seg fast til noe som ikke fungerer i det hele tatt lenger.

toresailor
10-30-2009, 16:50
Er enig med deg her Nico. Men...

Det eneste problemet er at det idag er valgt et styre i AOk, som også er styre for NMK Arendal. Vi kan ikke bare helt uten videre oppløse styret og ta inn nye folk. Disse må velges. Men jeg er også gjerne med på møtet hos Kjetil, og kan vi da finne folk som kan ta jobbene i styret av AOK, så er dette kjempe flott. Da kan vi på årsmøtet enkelt velge et nytt styret for AOK.. i henhold til det som har vært snakket om. Åsså kan styret for NMK Arendal Offroad fortsette videre med de som pr idag sitter, og de som velges inn på dette årsmøtet.

Men dette er jo ingen vansklig sak, bare finne folk som er inntresset i å drive klubben videre, Medlemslister har vi, folk å ta av er det også. :smokin:

Ove
10-30-2009, 17:42
Bare husk å gi oss i valgkomitêen litt tid på oss , tilbakemelding til undertegnede eller Roy så snart som mulig .

nico
10-30-2009, 17:53
Det er bare å løse opp arendal offroad klubb det da. Om det er 50 øre i den klubbkassa så kan jo bare styre etc overføre de til NMK , så legge klubben ned. Den nye klubben blir jo en nystarting som ikke skal ha noe med NMK å gjøre , to vidt forskjellige klubber som i utgangspunktet ikke har noen som helst sammenheng. Så det AOK navnet er bare noe som blir tatt.Herregud , noen snakker jo om dette som om det var Aker Kværner eller noe med styr og stell.

Ove
10-30-2009, 18:16
Sånn som du prater , høres det ut som du kan tenke deg å distansere deg totalt fra alt som nåværende AOK er ???

supersvein
10-30-2009, 20:37
Det er bare å løse opp arendal offroad klubb det da. Om det er 50 øre i den klubbkassa så kan jo bare styre etc overføre de til NMK , så legge klubben ned. Den nye klubben blir jo en nystarting som ikke skal ha noe med NMK å gjøre , to vidt forskjellige klubber som i utgangspunktet ikke har noen som helst sammenheng. Så det AOK navnet er bare noe som blir tatt.Herregud , noen snakker jo om dette som om det var Aker Kværner eller noe med styr og stell.

Det ville vel være ufattelig trist om klubbene ikke skal ha noen som helst sammenheng når de skilles. Et godt samarbeid vil gi langt større muligheter for rekruttering, aktiviteter og arrangement for "begge leire" enn om de skal operere helt selvstendig.
Det er vel også slik at vi må dele kjørefelter, og at et visst samarbeid av den grunn er tvingende nødvendig for eksistensen av organisert offroading i vårt distrikt.

Kjør nå i gang dette omtalte møtet hos Kjetil, legg en slagplan og formaliser alt sammen på årsmøtet - det kan vel ikke være noe ryddigere å forholde seg til enn det(?) ...Hva er det som haster sånn at det må gjøres før årsmøtet??

Bergum
10-30-2009, 21:59
Styermedlemmene er styremedlemmer i begge klubbene????

toresailor
10-31-2009, 11:18
Sånn som det er pr idag, så er Styret for Arendal Offroadklubb, også styre for NMK Arendal Offroad. Dette ble gjort slik pga at AOK ikke var tilsluttet noen hovedforening som hadde lov til å arrangere konkurranser. NMK Arendal er tilsluttet bilsport forbundet, og kan holde konkurranser under deres paraply, og forsikringer. For å slippe å legge ned AOK, samt at en også skulle følge gjeldene regler, så ble det avgjort at Styret i AOK også skulle fungere som styret i NMK Arendal inntil videre. Dette har vi så gjort.

Jeg er Medlem av både AOK, og NMK Arendal, og jeg har for min del ikke lyst til å legge ned klubben for så å starte på nytt. Klubben har en lang å gøyal historie, så hvorfor legge ned?? Kan vi ikke heller bruke en måned til eller to for å finne et styre til klubben så vi er "sikre" på at den lever videre.. :smile::smile:

nico
10-31-2009, 16:01
Selvfølgelig skal det sammarbeides , det er jo det som er hele poenget. Men klubbene skal ikke ha noe med hverandre å gjøre organisasjonsmessig. De som var på medlemsmøtet når dette ble tatt opp vet hva jeg snakker om. Poenget er at arendal offroad klubb må komme seg ut av det NMK greiene , for så å bli en interesse klubb for folk med bilen i gata , slik det var en gang. Det jeg sa med å legge den ned var jo bare for å gjøre delingen lettere papirmessig , for sånn det høres ut nå så skulle mann jo tro at vi snakker om et stort konsern , hehehe. Nei da , tror du skjønner hva jeg mener :-)., Det er jo for all del ikke meningen å slette den. :-)

Ove
10-31-2009, 16:09
De som var på medlemsmøtet når dette ble tatt opp vet hva jeg snakker om.

Akkurat hva som ble tatt opp på dette møtet er også i ettertid blitt etterspurt , uten at det har blitt fortalt så mye ......

Så for ikke å eksludere oss som var forhindret til å møte fra akkurat DENNE diskusjonen , kan da noen orientere oss ???

kjetil
10-31-2009, 18:56
Mye av dette kommer fra en tidligere diskusjon.

Les litt her.

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=26741

Så bør det jo være ett referat fra det møtet som var på "Dags" etterpå.