PDA

View Full Version : Ombygd bil-ikke godkjent-hva sier forsikringselskapet?

jan terje
05-23-2007, 11:36
Har tatt noen telefoner til noen selskaper med spørsmål om hva skjer om ulykken er ute og det viser seg at du kjører fx. med dekk som ikke er godkjent på din bil.

Storebrand:
Det eneste som automatisk fører til 100% regress krav er promille kjøring.
Med ett untak, hvis en edru er skyld i ulykken blir det ikke regress...

Når det gjelder det andre spørsmålet sier de at det i utgangspunket er deres problem å bevise hvor stor invirkning dekkene har hatt i ulykken, og om de konkluderer på en invirkning kan det bli avkortning/regress på deler av beløpet.
Men det blir som om en hadde kjørt på piggdekk i juli, det i seg selv trenger ikke være grunnen til ulykken og må vurderes individuelt.
Husk att politi/Biltilsyn lager raport (ved personskader) og den vil bli lagt vekt på.

If.
Klart avkortning/regress.

Amcar kjenner ikke til ett tilfelle der det er gitt avkortning/regress i slike tilfeller.

Noe å tenke på kansje?

Noen som kjenner til slik praksis? Erfaringer?

Bergum
05-23-2007, 13:00
Med fare for å spore av tråden din.
Når du da kjører med dine store dekk, inn i skogen og vipper rundt.
Du blir lamm, hva da?
Driter i bilen, men hva med personen og forsikringen?

jan terje
05-23-2007, 13:05
Sansynligvis får du ikke en krone...

knixen
05-23-2007, 13:06
Du er kun forsikret da hvis du er med på uttrykning med Røde Kors eller om du har forsikring via en klubb som arrangerer. Såvidt jeg vet...

knut e
05-23-2007, 15:42
forsikringen er en vei forsikring, men man har jo bla reiseforsikring som kansje vil dekke en skade skjedd ved kjøring i utmark.

Tommy
05-23-2007, 16:03
forsikringen er en vei forsikring, men man har jo bla reiseforsikring som kansje vil dekke en skade skjedd ved kjøring i utmark.

Det tror jeg at du ville slite med...veldig

knut e
05-23-2007, 16:04
Det tror jeg at du ville slite med...veldig

ikke umulig for forsikringselskapene gir sjelden noe ved dørene.

jan terje
05-23-2007, 16:07
Les vilkårene i reiseforsikringen så tror jeg de fleste ser at den ikke dekker slikt.