PDA

View Full Version : Heve på klosser bak.

Chevysub
05-23-2007, 16:21
Var innom BG-Nor i dag og lura litt på heveklosser og draband. Det blir litt leveringstid så derfor lurer jeg på om det er noen som har klosser og draband liggende ?

2" eller 3"

Steinar Stolen hadde datatrøbbel så dem fant ikke ut noe der i dag.

Åssen blir det med sjakkler framme, som på Hilux ? Synes det ser litt jalla ut egentlig.

Men er primært bakenden som skal opp da. Og jeg skal ha aksel/fjærløft, ikke bodylift asså :p

EKJ
05-25-2007, 19:05
For å heve 2 tommer på sjaklene fremme inbiller jeg meg at vinkelen på krysset blir merkelig, og caster blir feil, sats heller på fjører hvis du først skal heve.

Chevysub
05-25-2007, 19:10
Hadde vel egentlig ikke tenkt å heve framme, men Amund tipsa om sjakler fremme nå jeg spurte.

Men bak skal den opp ihvertfall

Chevy-Sheriff
05-29-2007, 09:08
Max. 3 cm lengere sjakkler og 2 gr. shims mellom fjør og aksel.

Chevysub
05-29-2007, 17:14
Ok, tænkjuuu.

Blir det halve høyden det heves i forhold til sjakkelens lengde da ? Var det jeg skjønte iflg det Amund forklarte.

Men har bestilt meg klosser og nye draband samt nye procomp dempere hos BG-nor i dag.

Bør vel ha litt lengre dempere med 2.5" klosser skulle jeg tro ?. Men var ikke noe problem å droppe de demperene siden dem har de på lager.

Hadde valget mellom 2.5" og 4", 4 " blir litt mye tror jeg. På min bil ihvertfall.

Øystein
05-29-2007, 21:14
Bestilte du no' større dekk også eller?:pgrnpirate

Chevysub
05-29-2007, 21:52
Nei ikke enda. Jeg må se åssen det går med høyden.

Men jeg kan jo få tak i noe som er breiere da, det vil jo se litt snadder ut ihvertfall :cool:

Men får se på høgda, kjip om jeg butter på vei inn i garasjen :eek:

Chevy-Sheriff
05-30-2007, 09:06
Jepp, det Amund sier er helt riktig.
Bruker du lengere sjakkler eller sjakkel-flipp, hever du halve høyden av hevingen du gjorde i den ene enden.

MEN, jeg ville gått for 2" hevefjører. Add-a-leaf på forfjørene hadde jeg IKKE brukt.
En kompis gjorde dette, og tilleggsfjøra knekker fort.

Ved 2" heving KAN du bruke de gamle demperne. Går helt fint på veien. Men drar du til skogs, vil de fort dra seg helt ut, og du mister mye flex.

Chevysub
05-30-2007, 11:17
Da passer det vel bra med nye dempere da iden klossa er 2.5", og jeg skulle ha nye dempere uansett.

Kan jo hende jeg kommer litt brått på ei fartsdump :o

Skal ha nye foran også, men vurderer å bruke kun 2 istedenfor 4, for å få bilen litt mykere.

Blir vel dekk også da, men må sjekke høyden i garasjen etter klossa er på plass.

2.5" vil synes det ??