PDA

View Full Version : Flex på L200

Petz
10-15-2009, 12:26
Hvordan kan man få bedre flex på bilen?
Nå er det forferdelig dårlig, og flex'en bak er lik null.

Kan man evt ta av en fjær eller noe?

Lille lay (nico)
10-15-2009, 15:57
Hvordan kan man få bedre flex på bilen?
Nå er det forferdelig dårlig, og flex'en bak er lik null.

Kan man evt ta av en fjær eller noe?

Da må du ha lengre dempere :-)

Petz
10-16-2009, 10:05
Da må du ha lengre dempere :-)

Bak er den hevet, men flex'en er fortsatt lik null... Den er veldig høy bak, med kliss nye dempere... Men det føles jo nesten ikke som om den har fjæring av og til, for den er fryktelig stiv bak... Men kan ikke gjøre noe annet enn å få tak i lengre dempere? For dempervandringen var veldig lang, men bladfjærene er jo så fryktelig stive.:idea:

jasswass
10-18-2009, 21:44
ta ut de to korteste fjærbladene av fjærpakkene...kvitt deg med lastefjærene hvertfall (de flate bladene nederst)

sjekk også at du ikke har overstrammet boltene som holder fjærene.

Chri-ha
10-18-2009, 21:48
ta ut de to korteste fjærbladene av fjærpakkene...kvitt deg med lastefjærene hvertfall (de flate bladene nederst)

kanskje litt kjedelig den dagen han skal ha noe bakpå der.......?

Petz
10-19-2009, 08:25

sjekk også at du ikke har overstrammet boltene som holder fjærene.

Kanskje litt kjedelig om jeg skal ha noe bakpå ja :P

Trur jeg driter i det jeg... Lager meg nye sjakler så jeg får'n høyere over bakken, enkelt og greit ;)

jasswass
10-19-2009, 09:36

jepp...men mannen spurte jo etter flex...lastebil og terrengflex er ofte litt motstridende krav...:smile:

du kan jo bare putte et par hundre kg på planet, så frå du både bedre komfort og flex...hehe

Petz
10-19-2009, 12:18
Bruker jo ikke planet så mye at det gjør noe da men... Er bare en crossykkel på ca 100kg som er oppi der en gang av og til :P

Skal se om det lar seg gjør å ta av ene bladfjære, og bare se hvordan det blir:eyemouth: