PDA

View Full Version : Sukk fra en Land Rover eier...

linda marie
05-23-2007, 20:29
Så skjedde det igjen. Kom meg heldigvis inn til en bensinsatsjon. Viste seg at en frostplugg hadde hoppet av under fart(!) Vann over alt. Men til alt hell, så er toppen inntakt! Bilen rakk ikke å koke...

HrB6RAQ1va8

Legger ved en link som viser siste rest av hjemturen. Og ja, er litt mobbing på gang... Overse det!

Bergum
05-24-2007, 06:41
Sånn er det, Linda, når du straffekjører bilen på asfalt hele tiden.....
Om du får jitt jord under hjula på den, så svikter den deg ikke lengre....

Tommy
05-24-2007, 06:59
med fare for å trå i et minefelt er det vel sånn at en slik fin gammel engelskmann ikke egner seg så veldig godt som en "everyday car"
eller er jeg helt på jordet nåThefingerThefingerThefinger

sven
05-24-2007, 14:13
som vår kjeære visesanger Sunde synger.... eller kunne sunget...

Engelsk bil, Engelsk bil.... Jeg kjøpte en Rover under tvil...

Men nok mobbing.... selv om de engelske bilene ikke er videre kjent for driftsikkerhet er det vel ikke mange av de "gamle" engelske bilene som ikke har sjel....

Bergum
05-24-2007, 14:33
Om du spør Søster til Linda, så vil hunhelt klart si at den bilen he sjel, og at den sjeler ikke liker henne.
Etter en tur på nær sagt "flat vei" så klarer bilen å gjøre et byks for så å sette henne i et skott med kneet.
Dette kneet er bygget slik at det har en svakere overfalte en panserstålet i Engelskmannen, og medførte at beinet ikke var like glatt som før.

knixen
05-24-2007, 14:57
En kompis av meg kaller sin the english pasient... :)

linda marie
05-24-2007, 15:35
Aner jeg en antydning til mobbing? Jaja, må visst se å skaffe meg bil nr to igjen så fort som mulig. men en frostplug kostet jo hele 7,- så den bilen begynner å bli dyr nå, hehe!

truls t
05-25-2007, 15:35
bare å skru den godt i sammen.. så holder den i mange år.. ikke la de mobbe deg ut av miljøet.. jeg har hatt landrover som flerbruksbil i mange år.. den elste var en 109er fra 64 og den siste har jeg hatt i ca 9 år nå.. den er en defender 90 med div oppgraderinger av ymse slag..

linda marie
05-26-2007, 11:22
bare å skru den godt i sammen.. så holder den i mange år.. ikke la de mobbe deg ut av miljøet.. jeg har hatt landrover som flerbruksbil i mange år.. den elste var en 109er fra 64 og den siste har jeg hatt i ca 9 år nå.. den er en defender 90 med div oppgraderinger av ymse slag..

Eneste fordelen med å ha Land Roveren som flerbruksbil for min del, er at det er liten sansynlighet for at jeg får fartsbot.... 70 kmt er det beste den klarer uten å ha det "vondt";)

Lundblad
06-07-2007, 11:23
Eneste fordelen med å ha Land Roveren som flerbruksbil for min del, er at det er liten sansynlighet for at jeg får fartsbot.... 70 kmt er det beste den klarer uten å ha det "vondt";)

Du kan trøste dæ me at æ kjøre ikkje fra dæ me min 300GD ;)