PDA

View Full Version : Locker til min dana 30

Madbutcher
10-17-2009, 18:03
Jeg postet denne under jeep delen av forumet. men fant ut at den passer sikkert bedre her:grinpimp:

jeg er ute etter pluss å minus sider ved å sette en locker i min dana 30.

bilen er en 91 jeep xj å det er hverdagsbilen.

det største spm blir vel egentlig hvilken locker jeg skal velge.

Økonomien sier nei til ARB air locker.
Fant et billigere alternativ på JCN.

Kinesisk air locker:
http://rahoo4x4.com/UploadFiles/200910695317869987.jpg

men der finner jeg oxo denne videoen fra youtube:
ewt7f-h8Wn4

Så jeg veit ikke hva jeg skal tro.. det der virker jo mer som en reklame film for å av ARB. (er dem redde for konkuranse)

Automatiske lockere er vel også et godt alternativ.
da er det vel Detroit Locker som står på ønske listen tror jeg, hørt at dem skal være bedre en Lockright powertrax.

Det finnes sikkert hundre andre alternativer der ute som jeg ikke har noe greie på så derfor spørr jeg.

Kom med pluss å minus sider ved alle alternativene. sikkert noen her som veit mye om akkurat dette:smokin:

Kom også med andre alternativer jeg ikke har nevnt:smokin:

til slutt. jeg har lest at det kan være vrient/*ekkelt å kjøre med locker forran på snø is, Synspunkter å erfaringer med dette er også ønsket:smokin:

jan terje
10-17-2009, 18:37
Jeg vil tro Kina sperren er "god nok" for de fleste, for stort sett raser orginale kryss og /eller cv ledd først uansett. Nå vet jeg ikke hva Kina sperren koster, men la oss si den er halve prisen av ARB så er jo heller spørsmålet om ARB er dobbelt så bra?
Testen er med en stikkaksling, de ryker nok heller på en Dana før sperren uansett hvilken du velger. Men dette er teori, du må nesten bare prøve:smile: Husk at uansett om en spør om DVD spillere, PCer eller sperrer så vil de fleste anbefale det beste og dyreste-jeg har kjøpt mye billige ting opp i gjennom som har vært mer enn godt nok, selv om det alltid vil være noe som er hakket vassere.

Lasse suzicán
10-17-2009, 20:50
Jag har kört med en Lockright i framaxeln på "Damen" och det är inte en trevlig upplevelse. Bilen svinger ikke bra. Det "tar emot" när man kör på asfalt och bromsar man hårt så att man låser ett hjul, så blir bilen nästan helt omöjlig att hantera + att det låter som om man spränger allting i transmissionen.

Jag vill ikke rekommendera automatiske lockere i framaxeln om man ikke har frihjulsnav eller disconnect.....

Jeg vil tro Kina sperren er "god nok" for de fleste,
Håller med...
För almendeligt bruk så duger den säkert, men skulle nog tveka till att använda de till en tävlingsbil...

jan terje
10-17-2009, 20:56
Hvem selger foresten Kina sperrer? Link???

Lasse suzicán
10-17-2009, 21:06
BorkJonas (http://www.4x4sweden.se/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=33) i Sverige säljer åt Maastoautotarvike....

Kolla i denna tråden (http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=16766&)...

Madbutcher
10-17-2009, 21:29
Hvem selger foresten Kina sperrer? Link???

dette er siden det linkes til fra JCN:
http://rahoo4x4.com/index.asp

selger air lockerer, snorkler, Roof racks, lift kits osv

Madbutcher
10-17-2009, 21:37
Jag har kört med en Lockright i framaxeln på "Damen" och det är inte en trevlig upplevelse. Bilen svinger ikke bra. Det "tar emot" när man kör på asfalt och bromsar man hårt så att man låser ett hjul, så blir bilen nästan helt omöjlig att hantera + att det låter som om man spränger allting i transmissionen.

Jag vill ikke rekommendera automatiske lockere i framaxeln om man ikke har frihjulsnav eller disconnect.....

Håller med...
För almendeligt bruk så duger den säkert, men skulle nog tveka till att använda de till en tävlingsbil...
det betyr vel minus 1 til automatiske lockere:smokin:

Lasse suzicán
10-17-2009, 22:31
det betyr vel minus 1 til automatiske lockere:smokin:
Japp....
I alla fall i framaxeln. Bak funkar mycket bättre...

JoJeep
10-17-2009, 22:58
Auburn gear ECTED??? Elektrisk styrt, fungerer som en vanlig diffbrems helt til du slår på en bryter da låser den seg 100%. Har en liggende som skal i bakakslingen nårjegfårtid og nårjegfårrådtil4.88giring. Er neesten helt sikker på at jeg skal gå for den i framakslingen også. Var en god del billigere enn arb når jeg kjøpte den vertfall.

Ellers så kan du gå på høggern og se om du finner en volvo 240/740 med diffbrems (eller ettermontert locker) de bruker dana30 diffklump!

Madbutcher
10-18-2009, 09:46
Ellers så kan du gå på høggern og se om du finner en volvo 240/740 med diffbrems (eller ettermontert locker) de bruker dana30 diffklump!
Det var lurt. viste ikke om det. finnes sikkert noe sånt på en høgger, nå spørs det bare om jeg gidder å gå å leite etter det da i kulda:smokin:

Men greit å ha i bakhodet, sånn at jeg kan bevege meg ut på høgger'n til våren når det er grei temp ute:smokin:

bjerk1
10-19-2009, 14:32
jeg er veldig spent på prisen på disse Kina sperrene.

har sendt en mail til dem å hørt hva de skal ha for sperre framme til Y60, rett å slett fordi jeg er nysjerrig på hva en slik sperre koster i forhold til vanlig arb.

ingen som har prøvd dem? kan ikke forstå at dette skal være SÅÅÅ my dårligere enn orginal ARB. skal jeg ha sperre til vanlig vei bil, så blir det kina ARB om dette er mye billigere.

bjerk1
10-20-2009, 10:24
fikk tilbake mail idag på pris på ARB framme til y60.

dette vill si at du har en sperre hjemme til deg selv for omtrent 3000 kroner :)
the cost will be US$405/set
Exress freight to Norway is US$132.00

billigere frakt får man også :)

Lars'ern
10-20-2009, 23:08
Da koster det jo ikke noe særlig mere enn en locker, så da må det da være verdt å prøve en? De kan da umulig være så dårlige??

sven
10-21-2009, 01:39
lurer på om det er en grunn til at ikke ARB produsenten la ut dataene fra testbenken grafisk i videoen....

vil tro at om den presterte så mye bedre enn det de påstod ville de lagt ut skjema på det som bevis...

vil tro kinasperrene tåler det de fleste trenger helt fint.....

men klart... tror nok om sperra ryker... så er det leitt å få deler... ikke minst etter det man ser i videoen er den heller ikke mye å reparere på, men så får man to kinasperrer med kompressor for under prisen av en ARB...

Madbutcher
10-21-2009, 20:28
fikk tilbake mail idag på pris på ARB framme til y60.

dette vill si at du har en sperre hjemme til deg selv for omtrent 3000 kroner :)
the cost will be US$405/set
Exress freight to Norway is US$132.00

billigere frakt får man også :)

dette var mailen jeg fikk når jeg spurte om pris:

(Framme til min xj dana 30)

Item price USD450/set (1set includes 1 air locker, 1 compressor, switches and other control parts)

Courier cost to Norway:USD350.00

Total: USD800 to your house or office.