PDA

View Full Version : Løftebukk

Bergum
10-18-2009, 19:57
Er dette noe å satse på?
Noe annet jeg heller burde se på?

http://www.verkstedutstyr.no/images/7163224_28_36.jpg

http://www.verkstedutstyr.no/28.html

2 søylers løftebukk for lav takhøyde og usikkert gulv. Med kapasitet på 4000 Kg.

Pris:
Kun:18900,- + moms.

Dette er fra vår nyeste serie med hydraulisk løftebukker som er meget godt egnet til alle typer reparasjoner på bil.

Kapasitet på hele 4000 kg og meget stillegående.

Dette er løftebukken for dem som trenger ekstra avstivning under bukk pga.gulvet.
Denne bukken blir levert med hel bunnplate for bedre avstiving.

• Enkel å bruke.
• Meget lave vedlikeholdskostnader.
• Automatisk låsing av armene.
• Automatisk låsing av svingarmene.
• Automatisk stopp hvis bilen kommer for høyt.
• Meget pent og stilrent utseende.

Produktbeskrivelse:
Kapasitet: 4000 kg.
Tilkobling: 220V/50Hz.1 fase eller 3 fase.
Høyde: 2855mm.
Løftehøyde: 1800mm.
Gjennomkjørings avstand: 2770mm.
Totale bredde: 3425mm.
Vekt: 654kg.

Farge: Blå/gul.

Ove
10-18-2009, 20:40
Regner med det er for hobbybruk ?

Tror dette er en OK billigløfter for hobby .
Selvf ikke i samme kvalitet som Stenhøj el.lign , men grei nok .

Hadde du skulle brukt den i næring , hadde jeg vært mer skeptisk .

Har montert opp såkalte "kinaløftere" , og det har manglet godkjennelse/samsvarserklæring - men igjen ikke noe probl for hobby.

Velger du denne mod pga svakt gulv ?

Hadde vært litt skeptisk til denne såkalte hele bunnplate , det som vises på bilde er ikke SÅ kraftig .

Blir et formidabelt press inn mot midten , og har du en nesetung bil blir presset også bra framover .

Hadde uansett boltet kraftig. På Stenhøj 3,7T brukte vi 7 12mm bolter pr søyle .....

Chevy-Sheriff
10-19-2009, 09:12
Jeg kjøpte en tilsvarende bukk for noen år siden. Spec'en høres identisk ut, men "merket" er forskjellig. Kinavare helt sikkert.

Min har vire-trekket i topp, og har du takhøyde nok, ville jeg gått for det.

Som Ove sier, den bunnplate stiver ikke opp en dritt, så har du svakt gulv ville jeg satt opp tykk stålplate under hvert tårn, i "kjørerettning".

Bukken min er montert med 6 stk (eller var det 8 ?) 19mm bolter i hvert tårn.

Jeg er meget fornøyd med den. Ble kjøpt fra Verksmesteren : www.verksmesteren.no
De modellene de har nå, er noe anderledes enn min.
Jeg betalte i underkant av 20.000,- inkl. mva

Bergum
10-19-2009, 09:30
Jeg skal til å bygge garasjen nå, og har ingen problem med å legge stålplate i gulvet, med gode forankringsmuligheter, samt forsterkinger i veggen, slik at den om det trengs, boltes til veggen i toppen av tårnet...

Ove
10-19-2009, 11:14
Hvor tykk er sålen din ?

Vi krevde min 70 mm god normal såle m/armering , da holdt det å bolte i gulvet på normal måte .

Ta ikke å feste søylene i veggen , de må få muligheten til å bevege seg .

På en tosøyler vil søylene bøye seg noen mm innover når bilen kommer godt opp i høyden , og slik er de konstruert til å være .

Derfor , når du skal montere denne , kan du godt la søylene "skreve" noen mm ut i toppen - men helst i lodd - men aldri monter søylene med helling mot hverandre .

Står valget mellom hydraulisk og vaiertrekk - velg den hydrauliske .

Billigere å skifte pakkboks enn vaier og førehjul , og du har en mye mer stillegående løfter .
Samt at vaier strekker seg litt etter noen år , og da begynner likestyringen å få problemer .(nå har ikke alle disse billigløfterene likestyring)

bjerk1
10-19-2009, 16:52
vi har en 2 søyler løftebukk fra http://www.verksmesteren.no i garasjen som en kompis kjøpte av faren sin igjen. tror denne kom på 17000 ny jeg inkl alt.

helt grei bukk for alle slags biler. vi har boltet den rett ned i betongen. ikke noe problem det.

Andreas
11-02-2009, 16:51
Bør man velge bukk med kabler i topp eller bunn??

bjerk1
11-07-2009, 10:29
Bør man velge bukk med kabler i topp eller bunn??

i bunnen er jo greit siden da ligger de jo bare under den plata mellom begge bukk støttene... har du de i taket kan det jo hende de tar borti bilen når du heiser en høy bil.

Chevy-Sheriff
11-07-2009, 18:40
Meget uenig med forrige taler :smile:

Velg med føringer i toppen. Såsant du har takhøyde nok.

Du får en bedre avlastning av søylene. Og ikke minst så får du rett gulv under bilen. Det er en kjempefordel om du skal ha med tralle, vektøyvogn, gearkassejekk, osv. under bilen.

Jeg har hatt en to søyler med bunnføringer og har nå en med toppføringer.
Jeg mener toppføringer er best.
Den jeg har nå har autostopp så du ikke kjører bilen oppi toppføringen.
Jeg har løftet Chevy van min opp og kunne stå oppreit under uten at den slo opp i toppføringene.

Bergum
11-08-2009, 12:44
Hvor mye takhøyde trenger en da?

Ove
11-08-2009, 13:40
Enig med Sheriffen , velg med føring i topp .
Blir stødigere i søylene , og mindre vedlikehold .

Stenhøj sine med portal er ca 4m totalhøyde , men kan skjæres ned i portalen . og det med en løftehøyde på ca 2m .
Dvs bil med max 2m høyde , hvis en skal løfte til topps da ........

Lars'ern
11-08-2009, 23:42
Jeg vil også si meg enig med de over, det er veldig greit å ha helt flatt gulv under løftebukken.

Dvs bil med max 2m høyde , hvis en skal løfte til topps da ........
Husk att dette er fra anleggsflater (dvs ca kanaler) og ikke fra gulv

Roy HP
01-02-2010, 21:00
Har en sånn Dansk produsert. Stenhøy eller nokka sånt.
Den va GRATIS, fikk den hos En kompis som jobbe hos Toyota demonterte den da den skulle skiftes ut pga en dårlig kjede mellom tårnan. Løfte vel en tretonn og går på enkelfase

Ove
02-01-2010, 10:07
Jada .....

TtO5Ydnnc7Y
.

Chevy-Sheriff
02-01-2010, 10:27
oooooobs.......crashtest.....:shaking:

broncozx
02-04-2010, 23:11
Å sånn kan den og brukes.

Litt dårli bilde.

Eg har 5m topp møne, industriport som går i ca 30 grader. Bukken står rett under limtredrager.

Går fint me Broncoen der.