PDA

View Full Version : Er biltrail fortsatt moro?

toresailor
10-18-2009, 18:59
Hei,

Har idag brukt noen timer på å kikke rundt på forumet her, og er egentlig litt skremt over hva jeg har lest.:shaking:

Veldig mange av innleggene jeg har lest på har tildels usaklige og ufine uttalelser om andre, og måten de opptrer på. Tror nok mange av disse kanskje er sårende også. Hva er det som skjer....

Jeg er på ingen måte noen veteran i dette miljøet, men har nå vært med litt å sett på og seinere som deltaker i biltrail. Har alltid syns det har vært så morro å se på, samt det at når det gikk noe i stykker, så stod omtrent alle som var tilstede å jobbet til det var i orden før en kjørte videre. Dette var et miljø som jeg likte, dette hadde jeg også lyst til å være en del av. Og selvfølgelig.. bilene fristet jo voldsomt. Bare det å se hvordan de kjørte opp bakker som man nesten ikke klarte å gå/krabbe opp.. Husker jeg ble mektig imponert første gangen jeg så bilene sloss seg opp "proto bakken" på haugereid.

Første løpet jeg kjørte selv, som fører av lånt bil klarte vi å knekke stab staget framme, Røedsåsen 2004 klubbmesterskap AOK. 5 andre førere slapp det de hadde i hendene, bilen ble hevet på sida.. et stabstag ble hentet hjemme hos Pål, og alt var klart igjen til neste seksjon.. Alt gikk nokså bra også :smile: Lett å drømme seg tilbake, mange gode minner..

Har så utrolig mange gode minner fra dette, og håper på å holde på med det i mange år framover. Har nå involvert heile familien, som nå mange andre også har gjort, og håper på å satse enda mere framover... Men for å komme tilbake til det jeg egentlig skulle skrive litt om.. Blir det noe framover?? Ja selvfølgelig tenker/sier vi alle..... Og det blir noe framover det er jeg og helt sikker på, men blir det som det har vært? Er det fortsatt moro?

Jeg syns det :smokin: Hvis ikke hadde jeg ikke holdt på som jeg gjør, men er det andre som syns dette fortsatt er gøy?

Det har vært mange, ganske så inspirerte diskusjoner. Veldig mye har gått på regler, nye og gamle krav. Spesielt har det vel vært litt ang. sikkerhet.
Vi har hatt en forandring i NC de siste årene, også Sørlandscupen er nokså nylig endret på. Det var mange som hadde sterke meninger om akkurat dette også, men det har gått seg til, og NC kom etter nor det gjalt kjøre måte. Nå har det i det siste vært sikkerheten vår det har dreid seg om, og der har alle meninger. Mange er enige, og mange er uenige. Flott da er vi et aktivt miljø, men la nå aggresjonen ligge til dere har fått satt fra dere PC, og gått andre veier. Diskusjoner er greit, men la oss være seriøse, og konstruktive. Hvis ikke så trenger vi vel ikke dele det med hele verden på en diskusjons tråd.
En diskusjons tråd er akkurat det.. og der diskuterer vi. Når vi slutter å diskutere, slutter å være konstruktive, så bør vi la være legge ut mere. Det kan da ikke være nødvendig å skulle skjelle ut folk offentlig ( på forumet eller andre veier) bare fordi de ikke er enige med en selv, eller har meninger en selv ikke har. Vi er og har vært et miljø med stor takhøyde, og jeg syns vi skal fortsette med det.

Når det gjelder dette med sikkerhet, så må det deles inn i to kategorier mener jeg, Personlig sikkerhets utstyr, og sikkerhets utstyr i bil. For oss selv er det krav til sko, dress, hjelm og armstraps om bilen ikke har nett. Alle vet hvorfor vi har dette. Vi liker det vi driver med, og har alle noen som bryr seg om oss. At vi kommer oss hele igjennom et løp, og hele ut av bilene etter en velt betyr mye for oss som førere, men alt for familiene og venner. At det nå er blitt litt strengere ang kjøredresser, er bare en forandring mot det bedre. Det er vår egen sikkerhet det dreier seg om. Er det virkelig så dyrt?

Når det gjelder utstyret i bilene våre.... 4 punkt seler.. 5 punkt seler. veltebur... Husker litt protestene mot veltebur i orginal bilene for noen år tilbake... hadde aldri villet kjøre orginal idag uten bur, men syns selv den gangen at det var noe tull. Kjørte jo biler med skilter i skogen ellers. hadde jo ikke bur dem... Tror ikke noen ville kjørt uten bur i dagens trail løyper. Sporten vår utvikler seg, og vi med den...

Vi har ganske mange regler som hjelper oss med å bygge bilene våre så sikre som mulig, ...hindre brennbar væske å komme inn i fører rommet, ..klamring av rør, o.l Krav til bur.. Alt er med på forhindre at vi kommer til skade, og kan møtes på neste stevne, stille til start i neste konkurranse, møtes på neste fest. Jeg syns vi skal gjøre vårt for at vi slutter å diskutere om allerede vedtatte regler er dumme eller ei, og heller diskutere hvordan vi kan tilfredsstille nye krav i våre allerede eksisterende bygg. Hjelpe hverandre med å bygge de nye bilene etter gjeldende krav og regler.

Så at det var nevnt at vi nå håpet på at vi ville ha gjeldende regler i noen år framover, og det høres jo bra ut. Men la oss nå huske diskusjonene som har vært denne gangen, og kansje lære litt av dem. Det har vært folk som har latt være å kjøre i år på grunn av nye regler, mye krangling o.l Det er et stort tap for dem, men et like stort tap for alle oss andre. Det har vært venner vi ikke har sett i år, ikke fått kjørt sammen med. Håper de snart kommer tilbake i løypene igjen, og at vi etter endt konkurranse fortsatt kan ta en skål med dem.

Det er på tide å avslutte dette innlegget. Det er også på tide å begrave stridsøksene som har vært funnet fram her inne. Det som har skjedd, har skjedd, ikke noe vi kan gjøre med det. Men det trenger ikke fortsette..

Jeg har fortsatt lyst, og planer om å kose meg med biltrail, jeg og familien skal fortsette å reise på konkurranser, vi vil fortsette å ha det moro, sammen med alle våre venner i dette miljøet, og jeg føler jeg har mange venner her. Vi har det gøy når vi er på tur, og med et var jeg tilbake til det jeg startet tråden med... Er vi ikke mange som har det gøy?? det ser nemlig ikke alltid sånn ut her inne på forumet?!?!?!?!?!?!?!?!?!!!

Hva har skjedd, hvorfor? På tide å begynne å ha det moro igjen folkens.

Med vennlig hilsen

Tore J. Frigstad
Knutsvikmyra Offroad

supersvein
10-18-2009, 21:19
Var dette en tale til årsmøtet eller julebordet som måtte slippes for tidlig Tore?
Her var det mange kloke ord uansett!!

AOK har vært en foregangsklubb i alle år, og har kanskje de seneste årene vært det i enda større grad - med stort hell mener jeg.
Kanskje vi medlemmer ikke er så flinke til å faktisk få med oss hvor godt ting egentlig fungerer. Det blir kanskje litt mye fokus på de tingene vi ikke helt er fornøyde med ??

Blesvik
10-18-2009, 21:30
Flott og tidsriktig innlegg Sjefen!:smile:
Jeg gleder meg veldig til en ny sesong med trial!

Lasse suzicán
10-18-2009, 21:33
Säger bara en sak.....
http://www.offroad.se/icon/applaus2.gif http://www.offroad.se/icon/thumpup.gif

Bra skrivet och många kloka ord...

Tommy
10-18-2009, 21:41
Bare hive seg på her... og si at vi har det veldig gøy med trial...
Husk at sunne diskusjoner de betyr at mange bryr seg om biltrial og det er positivt....

Vi gleder oss også veldig til neste sesong...

nbm
10-18-2009, 21:42
jeg er med iallefall (så fort jeg får lappen igjen daThefinger)
bilen blir renovert til vinteren å det blir å flere biler fra mitt team som stiller så kommer sterkt tilbake:smokin:
gleder meg som en unge til å kjøre igjen:smile:

tjd
10-18-2009, 22:10
YES - Dette var dagens høydepunkt på nettet ! - Klart vi skal ha det gøy neste år. Det er bare å kline til.

En stor takk til alle de som legger tid og krefter i å bygge baner, sett opp kiosk, ordne camp, dømme kjøringen, ordene resultatene og ikke minst positivt ta i mot tilskuere. Bukker dypt og en :beer: skål for deres innsats.

toresailor
10-18-2009, 22:11
Hei igjen,

Var bare et lite sukk jeg nå ville dele med dere alle.

Vi har et løp igjen, sesongens høydepunkt.. Sladden... La oss bruke denne muligheten til å virkelig kose oss, ha det moro. Har tenkt til å ha med en haug med godt humør, gleder meg veldig til å kjøre i sanden der oppe igjen.. Og til han som låner bort bilen sin, slik at jeg kan få prøvd meg i gule løyper... mange takk.

Vinteren er jo gjerne tiden da vi alle må til å reparere, bygge nytt, men også sesongen da vi har tid til å ha frikjøringer,hygge treff og lignende, Konkurranse sesongen vår er lang, med mange løp, og det blir ofte ikke tid til frikjøring. Men er framover nå vi har sjansen, også til å bruke tiden som i helga.. hvor det ble kjørt litt, grillet pølser og alle virkelig koste seg :-)
Det må vi gjøre mere, og oftere...

Skjalg
10-18-2009, 22:19
Det blir garantert mye moro med biltrial fremover.
Ser allerede fram til neste sesong.

ZukiMoe
10-18-2009, 22:47
har hilma lyst å være med på bla. Haugereid å kjøre, men har ikke bil til det. og er heller ikke ferdig med den løpsbilen, så det blir ikke noe på meg ennå, men skal være med på det jeg kan, nå og når jeg får ordna bil!!

mats

Monica Haugstøyl
10-19-2009, 16:36
Er så UTROLIG enig med deg Tore Johan i ALT du skriver!!!! Det var ett utrolig bra innlegg!!! Det har vært så mye baksnakking både på nett og på løp at jeg blir helt deprimert av det!
Jeg begynte å kjøre trial nettopp av den grunn at det var sånn en fin gjeng som hadde det moro sammen! Husker jeg og Rita stod i pølsekiosken under Eurotrial i 2002 og drømte oss bort om å bygge bil, for det så jo så utrolig moro ut!! Vi skulle bygge oss 2cv med blomsterkasse bak snakket vi om he he. Nå ble ikke det akkurat noe av, men kom nå med i miljøet uansett. Det er virkelig gøy å kjøre, men den sosiale biten vil jeg si er dobbel så moro og viktig! Føler jo at vi har vært så mye sammen at vi er en stor famile!! Men den siste tiden har kjøringen blitt for seriøs for noen- det er alltid noen som skal henge seg opp i ting som virkelig bare er BAGATELLER!!! Håper vi kan finne tilbake til tiden hvor ALLE var venner og gjorde sitt beste for hverandre. Har ikke tall på alle de gangene andre har hjulpet meg med bilen og vist meg alternative løyper- uansett konkurrent eller ikke!! Så håper vi kan komme dit igjen!!!
Gleder meg utrolig til sladden og til en full sesong neste år!!

Mjøsa
10-19-2009, 18:26
Dette er noe av det beste og fineste jeg har lest her på forumet på lenge. vi gleder oss alt til neste år.......

martinj
10-19-2009, 19:33
så enig så enig...

jeg gleder meg sinnsykt mye alerede til neste år.
det skal bli moro, med ny bil har jeg mye å lære, derfor full satsing:smile:

diskusjon er sikkert sunt. å lærerikt i og for seg. å det er synd at ikke alle helt vet å begrense seg alltid.
er ikke heller så lett å unngå med et forum som har så mange medlemmer og aktive brukere.

meg jeg skal i allefall gjøre mitt beste:grinpimp: