PDA

View Full Version : Sport

mercemann
10-30-2009, 20:37
Satt å diskuterte litt med Henning i dag. Korsn ska vi som klubb greie å fremstå som seriøs i en sportslig sammenheng? Vi kom fram tell at det må satses på nokka som faktisk e sport. Altså trail. Korsn e stemninga i klubben førr å satse på å bygge eller kjøpe inn nån bila som e godkjent førr trail? Klare vi å stable ihop nokk bila tell å sette i gang en seriøs konkuransegren? Det vi holde på med nu e jo strengt tatt ikkje innaførr reglan te nbf. Kom med innspill folkens. Kansje grei vi å få med en del av de som i si ti starta Harstad offroaders. Æ ser ikkje førr mæ at vi kommer nokka vei med å leke med vei-vrakan vorres en gang imella.

Kvenmon
10-31-2009, 18:43
Du er inne på noe der Mattis. Jeg tror at hvis vi skal fortsette med veibilene våre, så er vi fort uten plass å kjøre.

Vi trenger ikke sååå mye skruing for å begynne med rene trail biler, det er nok lurt å starte i klassene orginal eller standar. Jeg har ikke bil pr d.d. men det er mulig jeg har ila vinteren.

Harald
11-01-2009, 15:51
For å stille i orginal er det vel ikke så høye krav, de fleste kan vel klare det.
Roar!!! KOR E BILN?? E du bynt å sykle? Heilt pårussk?:question:

Kvenmon
11-01-2009, 20:56
Slapp av Harald, jeg har Defenderen....men jeg har ikke trail bil. Blir ikke aktuelt å bruke den i trail, men det er mulig det blir noe ila vinteren:wink:

mercemann
11-02-2009, 11:01
Tror også det er lurt å starte med orginal eller standardklasse. Men skal det være noe vits så bør vi ha minimum 5 biler som konkurerer. Er vi et stort nok miljø? Klarer vi å få med folket i resten av nord norge?

jansol
11-02-2009, 11:58
Jeg har vurdert å skaffe meg en bil som ikke skal være registrert , da kan den jo bygges for orginal eller standard .

mercemann
11-02-2009, 13:45
Bare vi alle blir enig om hvilken klasse vi vil stille i.

Harald
11-02-2009, 18:02
Æ træng væl ikkje gjøre mye for å kjøre i orginal/standard
:beer::beer::beer:

jansol
11-02-2009, 19:29
I standard er det vel større rom for modifisering , kansje denne klassen er mest spennende . Trenger jo ikke koste så mye penger heller.

Kvenmon
11-02-2009, 19:32
Svar til Harald; Nja godkjent bur, strømbryter som folk utenfra kommer greit til, dekk innenfor 5% regelen, ikke hevefjærer....så litt må du gjøre.

Prisen på rigga bil legger mann jo opp til selv....kan få mye morro ut av lite ved bruk av rett bil i utgangspk. Er enig med Mattis at skal vi satse så bør vi vel bygge biler innenfor samme klasse...

Lundberg
11-02-2009, 22:39
Svar til Harald; Nja godkjent bur, strømbryter som folk utenfra kommer greit til, dekk innenfor 5% regelen, ikke hevefjærer....så litt må du gjøre.

Skal sei, da e jo min bil færdi rigga:)
Den va godkjent for konkuransekjøring når den gikk sørpå.
Kan det stemme at det va nå krav til bensintanken og sånt og? Eller e det nå i neste klasse? Han nenvte nå om det når æ kjøpte den. At han hadde satt inn fuelcell for å være i hennhold til regelverket. Buret skulle å være godkjent vist nok...

Holten
11-02-2009, 23:51
3.2 Drivstoffsystem
Drivstofftanken tillates byttet og/eller flyttet og skal i så fall være sikkert montert, godt beskyttet og utstyrt med tett tanklokk og enveisventil på utluftingen. Plassering av drivstofftank i førerrommet tillates kun dersom original tank benyttes og dette er den originale plasseringen for kjøretøyet.

Det vil si at den orginale kan være på orginal plass :smile: Etter som jeg forstår det..Så lenge det er et tett tanklokk og enveisventil på den!

mercemann
11-06-2009, 14:24
Ser jo ut som interessen e der, men tre-fire bila e i minste laget syns æ. E det ingen av de som starta Harstad offroaders i si ti som kunne tenke sæ å bli litt mere aktiv? Vi som har meldt interresse te nu ser ut te å være enig om at standardklassen e et passelig utgangspunkt. Da kan bila som klasse i orginal klasse sæ opp å kjøre i samme klasse. I tilegg ska det ikkje så mye bygging tell. Nokka æ trur e viktig førr å få dettan opp å gå. Læs reglement gutta å kom med innspill. Æ har tru førr at vi får dettan tell.

mad driver
11-07-2009, 02:37
Tja har jo den gamle nivaen ennda e vel bære å hive et bur i den.:smokin:

mercemann
11-07-2009, 08:22
Tja har jo den gamle nivaen ennda e vel bære å hive et bur i den.:smokin:

Høres ut som en plan :-)

motormaniac
11-08-2009, 21:40
detta kan æ åsså tenke mæ å vere med på!

mercemann
11-09-2009, 10:41
detta kan æ åsså tenke mæ å vere med på!

Hadde i grunn regna med dæ. Du har jo nesten klar bil vel?

motormaniac
11-09-2009, 18:29
må vel rigge ned litt før start;) kor man får tak i sømløse rør til vitti pris?

mercemann
11-09-2009, 21:23
må vel rigge ned litt før start;) kor man får tak i sømløse rør til vitti pris?

Godt spørsmål.... Gi beskjed vest du finn ut.

Kamikaze
11-12-2009, 14:30
Han Røder må rigges me bur...Dettan må man være me på :grinpimp:

mercemann
11-12-2009, 17:19
Han Røder må rigges me bur...Dettan må man være me på :grinpimp:

Flotte greier. Læs reglan nøye så vi ikkje lage bila som ikkje kan brukes...

HardKåre
11-12-2009, 21:39
Ka som e reglan, sertifisert bur, 4pkt belte og strømbryter? Å valgfri dekkdimm i std?

mercemann
11-13-2009, 01:03
Ka som e reglan, sertifisert bur, 4pkt belte og strømbryter? Å valgfri dekkdimm i std?

I hovedsak bur, 4 punkt, maks dekk 900mmX320mm (35x12,5) Ingen forandring på karosseri og ingen hevefjærer. bl og forlengede sjakler tilatt.

HardKåre
11-13-2009, 22:13
Ingen forandring på karosseri, ka da me d som han Henning kaille for "rustheving"??? Thefinger

Nismek
11-20-2009, 18:57
Satt å diskuterte litt med Henning i dag. Korsn ska vi som klubb greie å fremstå som seriøs i en sportslig sammenheng? Vi kom fram tell at det må satses på nokka som faktisk e sport. Altså trail. Korsn e stemninga i klubben førr å satse på å bygge eller kjøpe inn nån bila som e godkjent førr trail? Klare vi å stable ihop nokk bila tell å sette i gang en seriøs konkuransegren? Det vi holde på med nu e jo strengt tatt ikkje innaførr reglan te nbf. Kom med innspill folkens. Kansje grei vi å få med en del av de som i si ti starta Harstad offroaders. Æ ser ikkje førr mæ at vi kommer nokka vei med å leke med vei-vrakan vorres en gang imella.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kan skaffe røran til kr 60 kr pær meter lever i 6 meter lengde
betales på forskund
Kor mange ska ha rør.:idea:

Tommy
11-20-2009, 19:06
Billigere enn dette blir det ikke... klin ferdig...
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=30298

Tommy
11-20-2009, 19:08
Her er den
http://pirate4x4.no/galleri/main.php?g2_itemId=5029&g2_imageViewsIndex=1

mercemann
11-30-2009, 19:10
Husk å ta med penger til rør om dere trenger og dukker opp på kaffe på søndag. Alf har sagt at han kan bygge bur for en rimelig penge.

Kvenmon
12-01-2009, 09:33
Jeg kommer ikke....skal ikke ha rør heller ennå.

Kamikaze
12-10-2009, 12:58
E dær nån så e begynt å bygge bur i biln sin???

mercemann
12-10-2009, 20:09
E dær nån så e begynt å bygge bur i biln sin???

Æ leita enda etter bil...

Henning
01-30-2010, 13:41
I dag skal æ hente trialbil objektet mett.. håpe æ slæpp å kjøre aleina Thefinger