PDA

View Full Version : El Problem på 60

Tommy
05-25-2007, 19:04
Det er et merkelig problem... på den ene minus polen så irere og tærer det fælt, det spiser opp både selv polen og batteriklemma..
Noen som aner hva det kan være..

knut e
05-26-2007, 07:44
sikkert noe tull med hvilken metaller de forsjellige delene er av. f.eks alu og cu kan ikke kobles sammen for alu blir borte og tærer også på kobberet, her i innlandet hvor jeg bor så er det ingen problem her som det ikke finnes saltvann på over 20mils avstand, men for deg som ikke bor så langt fra kysten kan det fort bli værre, prøv og smør på kobberfett og se om det hjelper og hvis ikke hadde jeg skifta hele polklemma.

Tommy
05-26-2007, 07:57
Polklemma er skiftet flere ganger, og vi snakker om ekstrem tæring her,,, hele batteripolen er snart borte etter kun 3. mnd....

Jan
05-26-2007, 08:09
Hadde problemer med det på Patrolen da jeg jobbet på Smøla. Jeg gjorde rent enden på kablene, byttet klemmene og la på et tykt lag med grease. Da ble det mye bedre.

Tommy
05-26-2007, 10:28
Jeg bor et par mil fra havet, har prøvd alt over Jan, men ikke noe hjelper...

Holten
05-26-2007, 12:08
Krypstrøm? Kan det være det? :rolleyes:

EKJ
05-30-2007, 15:54
mulig at du har sprekk i batterihuset rundt polen,og noe høy ladespenning så du får syredamp rundt polen din, dette akselererer irringen mye.

Maylinn
05-31-2007, 23:50
Må bare kommentere at batteriene er nye,da polene på det gamle irret bort..
Batteriklemmer må byttes hver tredje uke da de irrer bort..
Alle kabler er ordentlig skrudd til,så det er ikke pga dårlig kontakt..
Batteripolene er smurt inn med polfett..
Denne irringen vil ingen ende ta og bilen bokstavlig talt spiser opp batteriene...:eek::eek::eek:

Heldigvis er bilen solgt..ThefingerThefingerThefinger..