PDA

View Full Version : Splitte/dele samarbeide.

kjetil
11-13-2009, 08:58
Som flere har fått med seg så har det vært snakk om å splitte AOK /NMK

Grunnen til dette er at selve grunnkonseptet for offroad er nok blitt skjøvet bort til fordel for biltrail å harde konkurranser der men deltar på et så høyt nivå at den vanlige mann i gaten egentlig ikke føler seg hjemme. Terskelen for å delta på dette er meget høy med tanke på hvilke krav som stilles til kjøretøy å utstyr som en må ha for å kunne i det hele tatt stille til start. Frikjørings biten er blitt skjøvet ut i kulden, men dette er jo ikke så rart når en tenker på alle de konkurranser som AOK/NMK sine medlemmer deltar på.

For de som, ikke deltar i noen form for konkurranser så føler en seg glemt og utelatt til seg selv, dette har gjort at det har vokst opp en gjeng med biler/ mennesker som kjører utenfor AOK/NMK sine vinger, rett å slett fordi det er ingen som tar de inn i varmen ettersom de fleste i AOK/NMK er så pass opptatt med konkurranser med mer.
Det er blitt sagt at alt var så mye bedre enn før, men det er jo ikke så rart for at AOK skal få til bake gnisten det hadde før trengs det litt nye krefter til, samt at de som frikjører bør blitt tatt bedre hånd om.

Nå har det vært et møte med de som frikjører hvor flere har vært medlem av AOK før men rett å slett ikke har giddet å engasjere seg ettersom det kun er biltrial klubben har konsentrert seg om. Konkluksjonen ble vel etter dette møte at en bør samarbeide om å dra AOK i en retning nemlig fremme gleden med å kunne kjøre i skogen med motorisert kjøretøy uavhengig av merke eller modell.

Vi som frikjører vil gjøre et forsøk på å organisere slik at de som ikke er medlemmer i AOK vil bli det etter hvert å konsentrere seg om å hjelpe til for å nå det målet om at offroad skal være gøy på alle mulige måter.

Så til Informasjon så vil vi i frikjøringsgjengen Arrangere Nisse treffet 2009.

Tommy
11-13-2009, 10:16
Jeg kunne desverre ikke komme på møtet i går da jeg måtte jobb....

jeg var vel den som tok opp en splittelse først og det var mange grunner til det, den største grunnen er at det blir en litt merkelig organisering å ha det på en sånn måte... vanskelig å vite hva som faller inne under hva...

Jeg blir ikke så veldig klok på innlegget ditt Kjetil... hvordan var stemningen??

Ove
11-13-2009, 16:48
Skulle også ha vært der , men kom ikke hjem fra en arb.reise før i går kveld . Men jeg fant ikke noe info noen plass ang tid / sted !
Burde kanskje vært bedre annonsert ....

Hvordan ble det , bra frammøte ?

Og fikk dere valgt et form for "styre" som kunne ta ansvar ?

Neste møte , når blir det , og blir det bedre annonsert ?

Var det noen repr fra styret i NMK Arendal/AOK til stede ?

.

toresailor
11-13-2009, 20:46
Hei,

Ble mye spørsmål ut av dette, og det betyr jo at det er inntressangt.

For å begynne å svare på noe...

Jeg var tilstede som representant fra Styret i AOK/NMK Arendal. Det som ble diskutert gikk vel mere på hvordan det kunne blåses mere liv i AOK delen som kjører for kosens skyld, (pølse kjøring :smokin:) Hvordan dette kunne gjøres og hvordan vi kunne nå ut til flere mennesker og få sagt at AOK ikke bare er en klubb for folk som kjører biltrail, men en klubb for alle som er inntressert i Offroad, som jo er det klubben skal være. Ikke bare konkuranse folk , eller bare fri-kjørere.

Dette møtet var igjen for å lodde stemning, og prøve å se hvordan innteressen var var for å skille, evnt hva det ville innebære osv..

Det bla snakket mye, og tror det var bra.. Men det er fortsatt medlemmene i AOk som skal avgjøre dette, og en god ide da er å komme på medlemsmøtene, og å komme på årsmøtet som er den eneste plassen slikt kan avgjøres på.

Det som foreløpig ser ut til å komme ut av dette møtet er en gjensidig forståelse av at vi har mange artige utfordringer forran oss, og at vi må jobbe for å få til frikjøringsdelen som AOK egentlig ble startet som. Har endel som jeg skal ha med til Styretmøtet til Tirsdag, og så får vi ta det videre derfra.

Håper også at vi kan få snakket endel om dette på neste medlemsmøtet også, håper jeg kan være hjemme til det, og at mange kan møte opp på det møtet.