PDA

View Full Version : nytt leketøy

status
11-14-2009, 21:56
Da var nytt leketøy blitt hentet.

Vi kommer til ha mye gøy med denne saken.

Her er bilde av de lykklige kjøperene ono,mosby,status
samt Finn "Beach Tur Generalen" var med som veiviser :-)

Amund
11-14-2009, 22:58
Grattis! Et par fjærer foran så blir den fin tenker jeg :smile:

status
11-14-2009, 23:50
Grattis! Et par fjærer foran så blir den fin tenker jeg :smile:

Takker.

planen er og bygge den om med fjærer både i front og bak. vi må ha "litt" flex :smile:

Bergum
11-15-2009, 19:56
Grattulerer. Gleder meg til å prøve vidunderet v:-)

Amund
11-15-2009, 22:15
planen er og bygge den om med fjærer både i front og bak. vi må ha "litt" flex :smile:

Høres ikke dumt ut. Kanskje korte den inn litt samtidig? Eller er det ikke så lang akselavstand som det ser ut til? Se om den kan senkes litt samtidig, så kan det bli en veldig bra bil tror jeg.

Holten
11-15-2009, 23:26
Knota litt i paint Thefinger
48081

Bergum
11-16-2009, 05:52
Går nå noen stygge rykter om at kjøpet bare var et påskudd for å sikre en høy plass på lista over Beachtour deltakerene...... :beer:

status
11-16-2009, 09:02
Går nå noen stygge rykter om at kjøpet bare var et påskudd for å sikre en høy plass på lista over Beachtour deltakerene...... :beer:

jaja........

Tommy
11-16-2009, 09:16
Her er mine råd...
fjern hele nesa på bilen flytt fremakselen en meter bakover bakakslene 50 cm bakover... bygge en ny rørammedel bak slik at dere kan lage en skikkelig fjæring... akselavstanden etter min mening bør være rundt 2,5 meter
Bytt ut styresylinderen bak... med en mindre...
selg traktordekke og kjøp et sett med IROK 42"

mosby
11-16-2009, 22:14
Tommy: Vi skal ha et "styremøte" snart og diskutere litt. Er litt hissig på nye dekk selv, men hadde ca 12k i ekstra utgifter denne mnd'n så får se hva det blir til, litt opp til dem andre :)

Bjarne: prøve den? Vi har avtale på at ingen andre skal prøve den :P *ertepå*

Bergum
11-16-2009, 22:42
Tommy: Vi skal ha et "styremøte" snart og diskutere litt. Er litt hissig på nye dekk selv, men hadde ca 12k i ekstra utgifter denne mnd'n så får se hva det blir til, litt opp til dem andre :)

Var det DENNE bilen som skal til Telemark?????????? :->

Tommy
11-17-2009, 05:32

Ta ting litt på sikt.... det er vinter, det haster ikke:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

gundersen
11-17-2009, 21:40
Gratulerer

cath
11-22-2009, 19:09
Grattis med nytt leketøy :eyemouth::eyemouth:

Blesvik
11-22-2009, 22:32
Kjørte bak dere på lørdag formiddag (sort Volvo V50) og stoppet bak når dere stoppet for å slippe forbi trafikken etter Kragerø, tenkte vi kunne ta en prat men dere hadde tydligvis dårlig tid..
Hvordan funket den på lørdag?

Bergum
11-23-2009, 06:58
Ja, Vi hadde dårlig tid :-)
Var ca 3 timer etter skjema.
Bilen fungerte, en stund. Status kommer med hele historien :-)

mosby
11-23-2009, 09:35
Var jeg som kjørte min Patrol med "Padda" bakpå... Vi hadde veldig dårlig tid ja, får ringe oss neste gang heller og si at vi må stoppe :P

Bilen fungerte veldig fint, en liten oljelekasje var det, men vi kjøpte ekstra olje og fylte på. Men når jeg hadde en tur på søndagen så sprakk en slange til radiatoren og med nesten null utsikt bak så la jeg ikke merke til røyken før dem forran gav beskjed til meg :( Det at det var mye tåke i området hjalp heller ikke. Så motoren sviver, men kommet en tikkelyd i den...

Som Bjarne sa så burde vi aldri ha kjørt bilen i helgen, uten å hatt skikkelig gjennomgang av bilen fra topp til tå, men vi måtte bare prøve det nye leketøyet og han sa jo han hadde gjort det samme selv.
Etterpåklokskap er også fint :)

Men bilen var helt RÅ å kjøre, kom opp alle plasser vi kjørte, var litt humpet å kjøre den, fikk litt vondt i hodet :)

Helge kan jo fylle ut mer samt håper at alt det vi filmet kommer ut SNART og ikke i 2010/2011! :)

klausen
02-07-2010, 22:00
har det skjedd noe mer på russerbørsa?

status
02-08-2010, 09:16
Det har ikke skjedd noe enda, vi håper og kunne begynne så smått innen 1-2 ukes tid.

Arbeids planen er:

* få til noen flex bak
* fikse litt lekasje fra girkasse
* fikse kjøle systemet
* gå over motoren
* montere oljetrykk måler, kjølevann temp osv