PDA

View Full Version : Ulyd 4x4 patrol 160.

Omega24v
11-18-2009, 17:15
Har en spoa hevet super roof. Har en forferdelig skrape/skurre lyd når jeg kjører i 40 eller mer med 4x4 inne. Verst når den holder igjen eller drar lett. Stille ved belastning. Byttet foraksel,mellomaksel forann og kassene. Ikke noe forskjell på lyd.Kan det være mulig att jeg har byttet til kasse med helt identisk lyd,eller kan det være vinkelen på mellomaksel som er for tverr pga spoa. Sikkert noen kloke hoder som har vært borti dette. :smokin:

Inge
11-20-2009, 16:10
Hei!
Den lyden kommer av for bratt vinkel på mellomaksel foran og at den blir litt for kort slik at den teleskop delen ikke er nok i hverandre hvis du skjønner..
Få tak i en mellpmaksel til kort bensin å forleng den slik at den passer..den er det sånn dobbelkryss på å da kommer du litt lenger ut ifra kassa plus at du sparer krysset der..
Du får jo fortsatt bratt vinkel på det krysset ved akslingen men det hjelper fælt i den ene enden i allefall..
I og med at du har SPOA hevet så regner jeg med at du har måtte skjære ut i den traversen for å få plass til mellomaksel'n..det slipper man hvis en gjør på denne måten.

Omega24v
11-20-2009, 20:30
Hei!
Den lyden kommer av for bratt vinkel på mellomaksel foran og at den blir litt for kort slik at den teleskop delen ikke er nok i hverandre hvis du skjønner..
Få tak i en mellpmaksel til kort bensin å forleng den slik at den passer..den er det sånn dobbelkryss på å da kommer du litt lenger ut ifra kassa plus at du sparer krysset der..
Du får jo fortsatt bratt vinkel på det krysset ved akslingen men det hjelper fælt i den ene enden i allefall..
I og med at du har SPOA hevet så regner jeg med at du har måtte skjære ut i den traversen for å få plass til mellomaksel'n..det slipper man hvis en gjør på denne måten.

Tittet litt i rotet å fant igjen aksel fra en bensin. Å så att den hadde dobbelt kryss. Da skal jeg prøve lage en med passe lengde. Forige eier har laget noe alvorlig rart i traversen der. Så da kan jeg passe på å fikse det så det ser litt mer orginalt ut. Takker for svar.