PDA

View Full Version : Merke verktøy

Tommy
05-27-2007, 19:49
Skulle merket verktøyet mitt på en eller annen måte!!.
Swinburne har lakket alt sitt med signalfarge, synes ikke noe om det, for det første ser det ikke bra ut, og for det andre skaller lakken av for ingenting..
Andre som har noen geniale måter å merke verktøy...

Vier
05-27-2007, 20:10
Alternativet til fargemerking er rissenål. Det er en jobb du ikke vil gjøre... kan du si kjeeedelig....?

Spraylakk er holdbart nok, og sørger som oftest for at du får ha verktøyet i fred. At det ikke er pent er uvesentlig. Det er verktøy, ikke pynt Thefinger

Holten
05-27-2007, 20:14
Går det ikke ann å bruke sånne bokstaver som man slår inn i stålet da?
Tar kanskje litt lang tid men! :rolleyes:

hlangmo
05-27-2007, 20:19
Trur sånn skikkelig rissenål (elektrisk) e det greiaste

Ante
05-28-2007, 01:07
Dremel multisliper :rolleyes:

FSJFrank
05-28-2007, 01:21
Skulle merket verktøyet mitt på en eller annen måte!!.
Swinburne har lakket alt sitt med signalfarge, synes ikke noe om det, for det første ser det ikke bra ut, og for det andre skaller lakken av for ingenting..
Andre som har noen geniale måter å merke verktøy...

Hvis formålet er å få med alt verktøyet hjem etter treff/løp, er vel signalfarge det enkleste/beste. Kan ikke komme på andre grunner for å merke verktøyThefinger

HardKåre
05-28-2007, 13:24
Broder'n brukte sprit-tusj på sitt skralleverktøy, og det holder greit...
Kan selvfølgelig være fordi jeg er den eneste som bruker settet, når mitt eget ikke er tilgjengelig... crossboned

Bergum
05-28-2007, 13:42
Skal du kjøpe rissenål, så kjøp for guds skyld en lufttrevet.....

Merking av verktøy?
Hva skal du merke?

Navn eller bare at det er ditt?

Syremerking er greit og kjapt.

Tommy
05-28-2007, 18:34
SKal bare merke at det er mitt... hva er syremerking???

Tomelitn
05-29-2007, 01:08
funker ok med en sprayboks med "din farge" å bare hive på, men etter tid vil du måtte gjøre det på nytt ! bremseveske osv tar jo knekken på lakk ! men til ditt formål tror jeg det skal være best !

Coltaine
09-01-2007, 01:58
Spray det eller legg noen runder med elektrikertape rundt...

Eller luftdreven rissenål og skriv "Føkk Off" eller noe slikt på ThefingerThefinger

martinj
09-03-2007, 22:40
skal du låne den luft drevene rissenåla mi tommy den er grrooom:)

unlimited
09-15-2007, 20:17
krympestrømpe!

Lundberg
09-27-2007, 18:12
Har brukt detta produktet for å merke å gjøre værktøyan mine bedre.
Vanntett, strømisolerende, vibrasjos- og lyddempende, tåler kjemikalier og fysisk belastning osv.osv.

Funka fint for merking av verktøyan mine værtfall.
Litt smak å behag å da...

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=136

Geared
09-27-2007, 22:26
Har brukt sånn liten flaske med maling på som hoggeriene bruker til å merke bildeler med jeg (sånn med gulmaling på som funker som en kulepenn). Den er effektiv, det sitter godt og verktøyet ser ikke helt jævlig ut etterpå. Disse flaskene finnes sikkert med forskjellige farger, husker bare ikke hvor jeg fikk tak i den:o

Hilux
10-05-2007, 00:00
Krympestrømpe fåes i de fleste tykkelser og farger på Biltema, det har jeg brukt på mye av mitt verktøy.

Vetle
02-07-2008, 02:42
jeg kjøpte en "kuftnål" eller man kan koble den til kompressord og så kommer det en liten men sterkt stråle å med engang du presser den ned på metall etc så begyner den og hakke.. Funker perfekt for merking av verktøy ;)

Mr Webergen
02-28-2008, 00:31
kunne jo bare brukt teip:rolleyes:

Holten
02-28-2008, 00:47
Den løsner så fort, pluss at om folk stjeler det så er det bare å rive det av ;)

Mats Erik
02-28-2008, 00:54
Den Plast Dip`en på gasolin.no var jo genial då!:)

Eg trur kanskje eg hadde valgt å holde merkinga hemmelig, det er så og sei tyveri sikkert og viss da eventuelt skulle bli stjelt, veit du korleis merke ser ut og kor da e plassert. But thats my way.

lunchbox
11-08-2008, 01:01
er greiast å ha på noe lakk mener no eg for teip å slikt er fort jort å fjerne for di som bøffer det, får mange sorter lakk som sitter godt uten noe form for grunning, får vell hammerite i ymse rare farger også no?
på jobb har vi brukt vanli quick spratlakk på noe håndverktøy å det holder greit, men no har vi begynt å bruke noe anna merkespray å den holder enda bedre,

Lars'ern
11-09-2008, 01:01
Har brukt sånn liten flaske med maling på som hoggeriene bruker til å merke bildeler med jeg (sånn med gulmaling på som funker som en kulepenn). Den er effektiv, det sitter godt og verktøyet ser ikke helt jævlig ut etterpå. Disse flaskene finnes sikkert med forskjellige farger, husker bare ikke hvor jeg fikk tak i den:o

Tess har noen tusjer med maling i. Noe slikt du tenkte på?

tectyl
03-09-2010, 22:32
Kjøp ett sett med sånne bokstaver og tall som du kan banke inn... husker faen ikke å de heter nå, tre slag på hver del så står det T.O alt annet er bare noe søl og fjas. Syre etsing er også kult, men har ikke snøring på hvor man kan få gjort eller kjøpt utstyr til dette.

tectyl
03-10-2010, 22:11
alternativt hvis håndskriften er noe å skryte av kan du bruke graveringspenn :P