PDA

View Full Version : E4OD automat problemer

krüger
11-30-2009, 13:39
jeg har en kammarat i DK der har en 90'er model F250 4x4 med 7,3 diesel maskin og E4OD gear, han har fået renoveret gearkassen, men kan kun få 12 liter gearolie på den? den skal ha 17 - 18 liter total...

den skifter som om der mangler olie på den, og det gjorde den også inden den blev renoveret.

kunne det ske at der er en elektrisk ventil i gearkassen der ikke åbner?
eller måske dårlig forbindelse ved det store stik i passagersiden af kassen?

nogen her der har nogle råd og erfaringer:question:

alle ideer modtages med glæde

-

EKJ
11-30-2009, 22:50
Har lik bil, fylte på ca 10 liter på min uten å skifte olje på converter, så syntes ikke at det høres så galt ut med 12. Sjekk TPS på pumpa, mulig denne er feil justert.

krüger
12-02-2009, 18:34
okay, jeg giver det videre, så må vi se om han finder ud av det, tak indtil nu:wink_animate:

-

Tom K
12-02-2009, 22:01
Det sitter også en elektronikkboks på høyre side under dashbordet, denne kan også være defekt, har også vært borte i at de girer litt rart hvis dynamoen er dårlig

EKJ
12-02-2009, 23:42
Det sitter også en elektronikkboks på høyre side under dashbordet, denne kan også være defekt, har også vært borte i at de girer litt rart hvis dynamoen er dårlig

Styreenheten til kassa som du tenker på sitter i torpedoveggen, helt i hjørne under bremsekraft forsterkeren med adkomst fra motorrommet på F250