PDA

View Full Version : heving av 90 pajero lang

pajero90
12-05-2009, 23:18
har en 90 pajero lang som jeg vil ha litt høyere!

skal ha på 33" for jeg har skjønt at med 35" må jeg visst gjøre så mye mer med skjerm buer og sånn...

Men hvordan går jeg frem på hevinga? Er jo 2 typer heving har jeg skjønt.

pajero90
12-06-2009, 00:13
og hvor får man sånne pirate4x4 klistremerker?

yngve
12-06-2009, 21:37
du kan jo heve den på både fjærer og karoseri, begge deler får du på bg-nor eller norsk offroad teknikk, fikk på 35 og 37 med litt banking og kutting jeg da. mem gikk jo litt i ved noe flex seff, men så rått ut, merker kan du få gjennom tommy, send ham en pm, mvh ywa:smokin:

HardKåre
12-07-2009, 23:01
Bodylift er klosser som monteres mellom karosseri og ramme.
Fjærløft er erstatningsfjærer som hever litt.
Pajeroen er genial med at du kan heve fronten litt med å stramme torsjon. Går et rør fra nedre bærebru bak til midt under bilen,. Jekk opp fronten og stram boltene i bakkant så hever du bilen. Den blir noe stivere, og du må ta forhjulskontroll etterpå. Men hvis du gjør dette og kutter litt i bakkant av støtfangeren så får du på 33" med rett innpress på felgen.

pajero90
12-09-2009, 21:53
hvis jeg tar 2" bodylift, hvordan går dette med girstang, bremserør og alt sånn? Eller er det så lite at det vil gå akkurat uten og tenke på noe av dette?

HardKåre
12-09-2009, 23:15
Går greit så lenge du tar det rolig og passer at ingenting kommer i strekk. Slangene er lange nok, bremserørene må kanskje bøyes litt ut av kveilen. Største problemet du får er at det kan bli trangt for transfergearkassa, mulig du må frisere litt i åpninga.