PDA

View Full Version : Pajero Hjelp

Tralos
12-07-2009, 19:33
Hei
Har en 91 mod kort Pajero som jeg kjøpte for 2 måneder siden, har fungert som en klokke men nå kom problemene rasende over meg.

1. Har kraftige Vibrasjoner i bilen avogtil når jeg kjører. uavhengig av hvilket gir jeg har i og turtall bare jeg har litt fart på bilen, 30 km/t ++. kjører jeg da i ujevn veibane eller i en hump så begynner bilen å vibrere kraftig, det føles akkurat som når man kjører i sverige på E4 og havner på de ruglete feltene på kjørebanen. kjenner ikke noe uvanlig i girspaken når dette skjer, kan virke som det kommer fra venstre forhjul men er ikke sikker, hele bilen rister som en gal...
hva skjer?

2. Bilen har lekket litt fra bunnpannen i det siste og tror jeg må smøre på med litt pakningsement, får man ut bunnpanna uten å måtte demontere hele bilen?

3. bilen er en Importbil fra tyskland, har gådd 296 000, før jeg kjøpte den så byttet den forrige eieren motor på den. originalt er det jo Intercooler på bilen men den nye motoren han satte inn var litt eldre modell mente han så den hadde ikke det så det er ikke intercooler på bilen nå. det den forrige eieren gjorde var at han tok vare på intercooleren og innsprøytinga og turbo++ fra den forrige motoren.

så jeg tenkte montere på intercooleren på denne motoren igjen.
det går vel greit?

Jeg spør dette nå for at jeg skal kunne gå rett på sak når jeg skal begynne skru så jeg slipper plages så altfor mye for jeg skrur i en kaldgarasje her i Alta ... kan fort bikke 20 minus og da er det ikke så moro å plages om dere skjønner:smile:

Alt av svar mottas med takk:smile:

Her er også noen bilder av bilen

HardKåre
12-07-2009, 22:53
Ingen problemer å montere IC igjen nei. Du får ut bunnpanna bare med å ta av bunnbeskyttelsen men det er ganske så trangt over akslingen... Kan hende du må ta ned mellomakselen for å få den ned, men den er bare festet med 4 skruer inn mot diffen. Men du tømmer transferkassa for olje...

Tralos
12-08-2009, 02:53
:smile:

SilverFox
12-09-2009, 00:04
Bunnbeskyttelsen sitter festet med 4 stk 8mm bolter med 13mm hode mener jeg og huske.

Ristinga i bilen kan være at du har slitte foringer rundt om. har du slitte foringer foran kan det gi stort utslag på rattet og bilen vil i verstefall begynne å oppføre seg som du sier.

Tralos
12-21-2009, 19:24
nu læk ikke bilen olje lengere, fikk tettet bunnpanna, tok den ut og kjørte litt men så begynte den å læke olje rundt innfestninga på oljefilteret, skruene var helt løse så jeg strammet de fire skruene som holder den fast så sluttet den helt å læke olje...

vibrasjonene var enda der når jeg prøvekjørtebilen så tok fram arbeidslyset og keik under bilen, fant ut at drivekslingen på framre venstre hjul var løs?? kunne bevege den sidelengs 1 cm.. holder på å skru løs hjulopphenget men plages med bærekulen... det er khona helt fast...