PDA

View Full Version : Støttestag mellom motor og transfer

Raymond_K5
02-03-2007, 16:09
Er det behov for støttestaget mellom motoren og transferen (NP208)?
Planen er å montere en clocking ring som har ligget og ventet i garasjen i lange tider, og da må nok staget moddes litt for å passe. Eller det vil si at jeg først må få tak i et stag, for jeg kjører uten... Hvor på motoren skal det i tilfelle festes?

EKJ
02-04-2007, 03:57
Det lønner seg å ha staget der, da adapterhuset mellom transfer og gear har lettere for å sprekke uten denne. mener å huske at den er festet til den nest øverste skruen på gearkassa mot motor.

Raymond_K5
02-04-2007, 12:15
Sikkert riktig det. Og med en clocking ring blir det jo ikke akkurat noe mindre moment på adapteret. Noen som har et stag til overs?

GMC-Sierra
02-06-2007, 22:09
På subben har jeg problemer med at staget knekker bolten den er festet i oppe ved girkasse/motor.:( :(
Men siden jeg knekker motorene heletiden, er det da lett å skifte ut den knekte boltennewburn

Chevy-Sheriff
02-06-2007, 22:14
På subben har jeg problemer med at staget knekker bolten den er festet i oppe ved girkasse/motor

Bruker du skive mellom bolt og stag ?

Skru fast staget på motor FØR du strammer skruene på transferkassa.

Oddimann
02-07-2007, 13:57
Jeg husker når jeg demonterte både motor,gear og fordelerkasse,så såg jeg ingen stag imellom gear og fordelerkasse eller motor og gear.Er dette noe som er orginalt på desse bilene,K-5,hva med subb da?
Det var jo ikke rare bilen jeg overtok,så det er sikkert mye som mangler ja.:(

Raymond_K5
02-07-2007, 14:42
Skal nok være der ja. Går fra høyre siden av transfer (to bolter) og framover.

GMC-Sierra
02-08-2007, 13:26
Riktig det Raymond skriver.
Dette staget skal være der, og det skal hjelpe/hindre vridning i den laaange transmisjons rekka.

Om det var skiver på bolten, er jeg da ikke sikker på. Og jeg er sikker på at bolten ble dratt til etter festing av de 2 boltene på transfer kassa.

For meg ser det ut som om staget er for kort, så det jeg nå gjør er å frese hullene til opp i lengde rettningen. Da blir det bra da dacrossboned