PDA

View Full Version : hevesett me tuv papirer? mulig?

silverado4x4
05-31-2007, 16:18
er de muli å få skaffet hevesett med gokjennings papirer? har sett flere hevede chevyer som er hevet f.eks 6" og har dette gokjent i vognkorte..andre sier de er teknisk umulig å få gokjent ett hevesett..
trenger litt hjelp:(

tigger
05-31-2007, 21:51
Mener det finns en godkjenning i Amcar for medlemmer der, men mener den gjelder bare blazerK5 6" løft og 35" eller 38" dekker.
Kan godt være jeg har feil, men bare å kontakte dem.

Oddimann
06-01-2007, 08:49
Jeg og mener at det er blitt sagt at AMCAR har papirer på 6" løft og 35x12,5x15 dekk.Om dette bare er K-5 vet jeg ikke.Men det er jo noen hevesett som blir levert med TUV papirer,aner ikke hvem som selger desse desverre.Men det sies og at hvis du har TUV papirer,så kan alikevel BT sette seg på ræva og si at du må få TUV papirene oversatt til Norsk.
Men håpløst er det jo ikke,for noen har jo fått det til da.

Red_Baron
06-01-2007, 22:14
Jeg fikk jo tak på noen papirer her om dan... Det er til 6" heving pluss 3"BL og 35/17,5 og 33/12,5.

Fra amcarklubben, men de er på tysk. Skal på BT til uka og høre ang godkjenning og hvor vanskelige de kommer til å være...

tigger
06-02-2007, 10:55
Åssen bil fikk du papirer til da?? Bare K5 eller gjelder det flere typer?? Skal du ha skilter på dynga nå?? da går vel prisen opp igjen også vel :( .
Må vel få surra meg til å få løfta litt sjøl etterhvert, men vil jo ha det i vognkortet.

tle
06-02-2007, 11:25
dei papira gjelder bare k5, eg prøva og godkjenne v10 pickupen min me dei me de ville dei ikkje gota, for var 150kg forskjel på total vekta på framm aksling. men viss nokon vil prøve så kan eg sende ut fleir kopiar!

Red_Baron
06-03-2007, 12:49
dei papira gjelder bare k5, eg prøva og godkjenne v10 pickupen min me dei me de ville dei ikkje gota, for var 150kg forskjel på total vekta på framm aksling. men viss nokon vil prøve så kan eg sende ut fleir kopiar!

Jeg hørte en annen ting også jeg da. At de papirene var kun til K5 med 350 motor..... Veit ikke hvor mye forskjell det er på vekta, men hvis de er skikkelig kjipe så gidder de vel ikke å godkjenne det heller.

Håper på å få skilter på Dynga etterhvert hvis jeg ikke får solgt den. Men den skal gjennom Eu også. Så må gå over den skikkelig tenker jeg. Er vel no småting jeg ikke har fått med meg enda. Veit hvertfall at sælar er viktig! hehe.. Si ifra hvis noen har noen sælar til K5/sub/pickup som de ikke skal ha lenger...

tle
06-03-2007, 16:13
ja de var derfor dei ikkje ville godkjene for de var vekt forskjel og den einaste forskjel på v10 min og den k5 var motor. var foresten eg som sente deg kopi Red baron

Red_Baron
06-03-2007, 16:30
ja takk forresten. :D

Glemte å lagre nummeret ditt, så jeg fikk ikke sagt det før! :D

Takk takk

tle
06-03-2007, 17:01
bare trivlegt de håper du får bruka de, eg prøver på ny men ikkje på hevinga men på jula for nokon forskjel på akslingane kan dei ikkje finne!

Red_Baron
06-03-2007, 19:53
Hmmm. Egentlig burde det vel vært litt tykkere akslinger til de dekka, men er det godkjent så samma for meg! :D Eneste er jo hjullagrene som kommer til å knase fort med masse bruk. Er jo temmelig masse påkjenning.

Men takk nok en gang. Skal prøve å prate litt med BT Drøbak i løpet av uka så kommer tilbake med svarene jeg får derfra!