PDA

View Full Version : Oppgradere volvo valp?

Powerud
01-10-2010, 15:41
Lurer på hvilke oppgraderinger dere anbefaler for å få en volvo valp bedre i terrenget, men fortsatt gateregistrert?

Lasse suzicán
01-10-2010, 17:42
Lurer på hvilke oppgraderinger dere anbefaler for å få en volvo valp bedre i terrenget, men fortsatt gateregistrert?
Bättre däck, diffspärrar i axlarna, byta till skivbromsar fram och 2krets bromssystem, skyddsbåge bakom stolarna om du välter....

Powerud
01-11-2010, 19:32
Noen anbefalinger på felg, dekk?

Hvor og hva for diff sperrer brukes? foran og bak.
Kast gjerne ut noen innspirasjonsbilder!

EKJ
01-11-2010, 20:07
Letteste er å bare kjøpe min:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20361403

:smokin:

Rune R
01-18-2010, 11:17
Min har fått lockright automat sperre i bakakselen, original bremsen er flyttet til foraksel.
15x8 rockcrawler felger fra BGnor og 35x12,5-15 Goodyear Wrangler MTR fra Norsk offroadteknikk.
Min er utstyrt med helt veltebur, men er vel i utgangspunktet kun bøyle bak stolene som blir godkjent.
Har også bestilt ombyggingsett til fullt flytende bakaksel fra www.hermtheoverdriveguy.com

Dette siden jeg ikke var nøye nok under montering av sperren bak, så jeg har tatt knekken på alt av lager og nav ute ved bakhjulene.
Billigere å bygge om, en å erstatter original deler som må bygges om får å passe.

CB radio er self på plass.
Vinsj kommer, avtakbar, da det er blitt vanskelig å få godkjent fast montert etterhvert.

Bilder kan du finne her: http://www.rydningen.info/#0

Powerud
01-21-2010, 20:34
Takker for bra svar og bilder!

Hvordan er det å kjøre med lamell sperre foran? tung på rattet, eller har du servo?

Rune R
01-21-2010, 23:24
Har pleid å ha frihjulsnav på denne, da merket jeg jo selvfølgeli forskjell om navene var innkoplet eller ikke. Tok å blåste et nav i sommer så nå står de original navene der (ikke utkoplingsbare) . Er ikke plagsom tung på styret, hverken langs vei eller i terrenget og tror nok ikke det er særlig merkbar forskjell før/etter diffbrems monteringen, de jeg merker derimot er automat sperra bak, er ikke noe problem å kjøre med, men fullt gasspådrag og sving bør en unngå. Så lenge en vet sperra er bak der og kjører der etter så er den helt grei å kjøre, til og meg på snø dekte veier.
Og nei, jeg har ikke servo styring.